Radio upgrade, waar op te letten

Ik zit eraan te denken om m`n RCD210 te upgraden voor een RCD310 maar nu zit ik met een aantal vragen;
  • Is een 2e hands radio plug en play of moet hier nog iets met codes voor gedaan worden? Is dit altijd werkend te krijgen?
  • In sommige omschrijvingen kom ik het volgende tegen: "Snelheidsafhankelijke geluidssterkte aanpassing (GALA)". Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Is dit afhankelijk van je boordcomputer om te werken? Ik heb namelijk geen MFD dus vraag me af of dit ooit gaat werken.

Andere tips waar rekening mee gehouden moet worden oid?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1 bij elke vw radio zit een code als je deze niet hebt kan de dealer deze online bij de fabriek opvragen zorg dat je wel een "eerlijke" radio heb anders willen ze nog wel eens moeilijk doen om deze code op te vragen

2 een rcd 310 heeft 2 antenne aansluitingen en de rcd 210 maar 1 hier is een apdapter voor te koop rond de 30 euro
maar werkt perfect

3 de gala regeling zit in de radio en is aan te passen aan de wens van de gebruiker

4 houd er ook rekening mee dat het mogelijk is dat de radio gecodeerd moet worden

al met al wel goed te doen en zeker een mooie upgrade
grt donna
 
1 bij elke vw radio zit een code als je deze niet hebt kan de dealer deze online bij de fabriek opvragen zorg dat je wel een "eerlijke" radio heb anders willen ze nog wel eens moeilijk doen om deze code op te vragen

2 een rcd 310 heeft 2 antenne aansluitingen en de rcd 210 maar 1 hier is een apdapter voor te koop rond de 30 euro
maar werkt perfect

3 de gala regeling zit in de radio en is aan te passen aan de wens van de gebruiker

4 houd er ook rekening mee dat het mogelijk is dat de radio gecodeerd moet worden

al met al wel goed te doen en zeker een mooie upgrade
grt donna
Thx voor je reactie! In hoeverre is het nodig om de adapter naar 2 aansluitingen echt te gebruiken? Werkt 1 aansluiting ook gewoon? En wat zou er nog aan de radio gecodeerd moeten worden, wat houdt dit exact in?

Verder gewoon even uit nieuwsgierigheid, hoe kan die radio weten hoe hard je rijdt? Zit hier toch een link met de BCM oid of wordt dit gemeten obv achtergrondgeluid?
 
Echt nodig is het niet om 2 antennes aan te sluiten maar het is wel aan te raadden
Met coderen wordt bv ingegeven hoeveel speakers er aangesloten zijn en meer van dat soort zaken
Het snelheids signaal haalt de radio van de can bus af. Aan de hand de snelheids verhoging zal de radio automatisch het volume verhogen
Grt donna
 
Echt nodig is het niet om 2 antennes aan te sluiten maar het is wel aan te raadden
Met coderen wordt bv ingegeven hoeveel speakers er aangesloten zijn en meer van dat soort zaken
Het snelheids signaal haalt de radio van de can bus af. Aan de hand de snelheids verhoging zal de radio automatisch het volume verhogen
Grt donna
Ik ben eens verder gaan zoeken op het GALA verhaal, leuke toevoeging en blijkt ook al op m'n RCD210 te zitten hahaha!

nu nog even afwachten tot een reactie van de verkoper krijg!

offtopic; wil een mod dit topic verplaatsen naar audio en hifi? Sorry!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!