problemen RNS310 (valt uit, geen instructies bij navigatie)

hallo allemaal,

zinds gisteren valt mijn RNS310 zo nu en dan uit onder het rijden.
ook zijn er geen instructies en geen route nadat ik die heb ingesteld. er word wel gezegd dat de route word berekend. ook komt er een nog af te leggen aantal kilometers getoond welke netjes af loopt.

gisteren had ik een ritje van 230km. ongeveer na 1,5uur rijden en 190km af te hebben gelegd, viel het systeem voor het eerst uit. na enkele seconden startte hij weer op. zo ook de navi, maar er waren geen gegevens van de route meer bekend. de laatste 10km waren er wel weer gegevens.
toe ik vanavond dezelfde afstand naar huis weer aflegde, waren er totaal geen gegevens meer van meerdere reisdoelen die ik heb geprobeerd.
het systeem is 3 keer uitgevallen.

zijn er mensen die dit ook hebben mee gemaakt?
of iemand die een idee heeft wat het zou kunnen zijn?

m.v.g. jordi
 
Re: problemen RNS310 (valt uit, geen instructies bij navigat

vandaag even bij de dealer geweest.
ze hebben m'n SD kaart even gehouden. ik rij nu op hun cd-rom. dit even 2 weken proberen. als alles nu goed blijft gaan, krijg ik een nieuwe sd-kaart met de bestanden erop.

elk ritje wat ik nu rij, stel ik de navi in. tot op heden geen problemen ondervonden. dit weekend een langere rit voor de boeg. kan ik mooi even testen of het nu wel werkt.

m.v.g. jordi
 
Re: problemen RNS310 (valt uit, geen instructies bij navigat

nadat ik vorige week donderdag de polo een dag bij de dealer achter heb gelaten, kreeg ik hem weer mee met een nieuwe SD-kaart. hier was wel gelijk versie 3 (2011) op geladen Big Grin

echter de lol van de nieuwe kaart was voorkorte duur. gisteren wilde de RNS310 de SD-kaart helemaal niet meer lezen. dus maar weer even langs de dealer.
morgen mag de polo er weer een dagje heen, en gaan ze de navi bestanden op een kleinere SD-kaart zetten.
de dealer vermoed dat een sd-kaart van 8 GB te groot is. is dat mogelijk? ik heb alleen benelux op mijn sd-kaart staan.
een SD-kaart met muziek bestanden leest hij overigens wel gewoon.
op een ander forum had ik al eens gelezen dat de kaart-lezer in de rns310 niet echt van super kwaliteit schijnt te zijn.

we wachten het wel af.

m.v.g. jordi
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!