Leon de Nooijer
Nieuw lid
Ik heb een Volkswagen Polo 1.2 TSI Bluemotion (6R) met momenteel 137.000 km op de teller. De distributieketting is recent vervangen.
Toch blijft de auto stotteren of haperen, vooral merkbaar bij constante snelheden tussen ongeveer 80 en 120 km/u. Dit gebeurt zowel met cruisecontrol aan als uit, met name op rechte stukken weg. Het lijkt alsof de motor of een cilinder af en toe overslaat — dit gebeurt ongeveer 1 tot 3 keer per 2 minuten.
Ik heb zelf al het volgende geprobeerd:
Helaas zonder resultaat. De auto blijft lichtjes schokken. Heeft iemand hier ervaring mee of ideeën waar het nog aan zou kunnen liggen?
Alle suggesties zijn welkom!
Toch blijft de auto stotteren of haperen, vooral merkbaar bij constante snelheden tussen ongeveer 80 en 120 km/u. Dit gebeurt zowel met cruisecontrol aan als uit, met name op rechte stukken weg. Het lijkt alsof de motor of een cilinder af en toe overslaat — dit gebeurt ongeveer 1 tot 3 keer per 2 minuten.
Ik heb zelf al het volgende geprobeerd:
- Bougies en bougiekabels vervangen
- Bobine vervangen
- Luchtfilter gecontroleerd en schoongemaakt
- Uitlezen op foutmeldingen met een OBD-scanner
Helaas zonder resultaat. De auto blijft lichtjes schokken. Heeft iemand hier ervaring mee of ideeën waar het nog aan zou kunnen liggen?
Alle suggesties zijn welkom!
Laatst bewerkt:
volkswagen
polo 1.2 tsi bluemotion