Probleem (echo) Carkit Polo

Hallo allemaal!

Ik ben sinds 2 maanden de trotse "eigenaar" van deze mooie Polo 1.0 TSI DSG Highline Business R. Hele fijne auto en vind dat het R Line pakket de auto helemaal afmaakt :)

auto.jpg

Nu heb ik helaas sinds dag één problemen met mijn carkit. Degene die mij belt hoort zichzelf als het ware als een echo nog een keer praten nadat hij wat heeft gezegd. Ik ben hierdoor hele ongemakkelijke gesprekken aan het voeren... Ik rijd per jaar ca. 35-40k zakelijke kilometers, en zit dus nogal vaak bellend in de auto.

Helaas geven de dealer en leasemaatschappij niet de indruk zich hier heel druk om te maken, en zeggen dat dit een bekend probleem is bij VW waar ze niks aan kunnen doen. Ik moet maar afwachten tot de volgende onderhoudsbeurt(en) vragen of er tegen die tijd een oplossing is. Ik kom op internet eigenlijk heel weinig andere meldingen tegen met dit probleem.

Ik kan me niet voorstellen dat zoiets eenvoudigs als een carkit zomaar niet kan werken zonder dat hier oplossing voor bestaat. Zeker omdat de auto nu al een aantal jaren op de markt is, en het me heel logisch lijkt dat dit systeem bij VW en/of VAG voor andere auto's ook wordt toegepast. Voorheen heb ik een Golf 7 en enkele weken een andere Polo gehad zonder enkel probleem.

Zijn er mensen die hier ook last van hebben, of nog beter; weten wat hier aan gedaan kan worden?
 
olkswagen  Polo VI  1.0 TSI DSG 
Als je hem zakelijk leased, zou ik bij je werkgever aangeven dat je momenteel niet goed je werk kan doen (bellen) in de auto. Kan mij niet voorstellen dat ze er niks aan gaan doen.

Overigens zou ik waarschijnlijk gewoon zelf naar de dealer toegaan en zeggen dat het totaal ruk is. Ik heb zowel in de Polo AW en Audi A3 geen last van echo's (nooit te horen gekregen).

Neem aan, dat je het gewoon via het ''auto'' systeem belt toch?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0TSI 95pk | Audi A6 4K Avant 40TFSI Firmanentblauw 
Thanks voor de reacties :)

Moet eerlijk zeggen dat ik het bellen met Android auto nog niet heb geprobeerd. Ben daar geen hele grote fan van, maar zal het vandaag eens testen.

Overigens zou ik waarschijnlijk gewoon zelf naar de dealer toegaan en zeggen dat het totaal ruk is. Ik heb zowel in de Polo AW en Audi A3 geen last van echo's (nooit te horen gekregen).

Ja, de dealer laat me helaas zwaar in de steek. Na het uitvoeren van een software update was het antwoord simpelweg dat ze niet zomaar het hele carkit systeem mogen loshalen omdat dan de verdere garantie zou vervallen. Dit heeft er weer mee te maken dat het probleem bekend zou zijn bij VW en zij moeten wachten tot er vanuit VW een oplossing wordt aangegeven. Zéér slechte service bij een gloednieuwe auto.
 
olkswagen  Polo VI  1.0 TSI DSG 
Zelfde probleem hier. Werkt alleen prima maar: Als flitsmeister een melding geeft dan gaat me gesprek in echo. Maakt niet uit of het via bluetooth of android auto gaat. Mijn tijdelijk oplossing is geluiden uitzetten van bepaalde meldingen. Behalve flitsers :)
 
Volkswagen  Highline Business R  1.5 TSI 150pk DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!