Portieren ontgrendelen plots niet meer

Hallo Allen,

Na jarenlange plezier van mijn polo,288k op de teller en het aantal alternatief of niet opgeloste elektronische problemen inmiddels niet meer op 1 hand te tellen het volgende probleem.

Sinds enkele dagen werkt de ontgrendeling van mijn polo 9n 3 deurs uit 2004 niet meer. De remote al jaren geleden vervangen voor een universele, het slot van de bestuurderskant redelijk recent voor de 2e keer vernieuwd maar het probleem is dit keer waarschijnlijk iets meer dan dat.

Wat werkt er niet?
- De ontgrendeling van de portieren links en rechts via de remote
- De ontgrendeling van de portieren links en rechts via de ontgrendelknop in de bestuurdersdeur
- De ontgrendeling van de portieren links en rechts bij het verwijderen van de sleutel uit het contact.
- bij het trekken aan de deurhendel gaat de pin omhoog, maar bij loslaten zakt deze ook gelijk. De deur blijf vergrendeld.

Wat werkt wel,
- bij het duwen op de remote/knop in de deur hoor je wel de ontgrendeling tikken, het alarm en de achterklep worden wel ontgrendeld/uitgeschakeld
- met de sleutel zijn beide portieren afzonderlijk te openen/sluiten
- er zijn geen problemen met het vergrendelen

Ik heb in ieder geval de auto lock >15km/h uitgeschakeld. Andere moest ik het raam open doen en dan de deur van buiten openen om er überhaupt uit te komen.

Enig idee waar ik het probleem kan zoeken?
Een alternatieve oplossing is wat mij betreft ook prima, daar heb ik er al meer van toegepast ;)
M.u.v. een andere auto kopen. Motorisch + LPG werkt verder nog prima.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N  1.4 
Ik heb t gelijk aangepast :), net geen 9n3 dus.

Zo ver ik weet is het een Athene versie en dus een origineel naderhand ingebouwd handzender pakket. De bediening was ie ieder geval niet geïntegreerd in de sleutel maar een aparte "druppel".

Deze heb ik later, meer dan 5 jaar geleden bij het defect gaan omgezet naar universele handzender.

Gezien dat de fysieke ontgrendelknop in de bestuurdersdeur ook niet werkt vrees ik dat het probleem los van de handzender staat. Volgens mij werkt die onafhankelijk van de aftermarket module....
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N  1.4 
Als het origineel is, is alleen de module vervangen onder het gaspedaal, er komt geen extra module bij.
Als je al centrale vergrendeling had was het waarschijnlijk zelfs alleen inleren in de module.

Heb je alle zekeringen nagekeken?
Gaat het licht uit bij vergrendelen?
Deurslot destijds vervangen voor een originele?
 
Module 46 geeft 1 foutcode:

00950 motor centrale vergrendeling achterklep V53 unlock aan (stand schakelaar onbepaald).

De achterklep werkt echter wel normaal, in tegenstelling tot de rest :)
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 
Klinkt als of de SAFE lock erop staat.
Is dit aan beide kanten?

Ja beide kanten, ik kon er niet meer uit zonder een raampje te openen en de sleutel aan de buitenkant gebruiken om hem te openen :)

Zekeringen kon ik in de documentatie niet specifiek voor de ontgrendeling vinden. (Maar zal ik nog checken)

Bij het klikken op ontgrenden gaat de binnenverlichting netjes uit en knipperen de knipperlichten. Bij vergrendelen visa versa
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 
De zekeringen zijn in orde, ik heb de accupool even los gehad om hem hopelijk te resetten en flink aan de kabelbomen geschud allen zonder resultaat.

Soms gaan beide ramen open bij het openen met de sleutel (wat alleen bij 2x openen zou moeten gebeuren).
Ik vrees dat dit mankement bij het lijstje van eerdere niet of alternatief opgeloste defecten komt te staan
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!