Voorstellen Polo1600

Dag allen,

Mijn naam is Hans en ben woonachtig in Overijssel en ben sinds kort eigenaar van een 9N3 Polo 1.6 16V uit 2009. Ik heb de auto aangeschaft omwille van woon-werkverkeer en was eigenlijk niet van plan er direct al te veel aan te doen. Nu ik de auto in bezit heb begint het toch wel aardig te kriebelen en overweeg in ieder geval wat esthetische aanpassingen. Her en der al op zoek naar inspiratie geweest en daarbij al diverse malen op dit forum terecht gekomen, vandaar ook mijn registratie nu. Onderstaand alvast een glimp van mijn auto met de inmiddels al aangeschafte velgen, verdere foto's volgen.

Een aanpassing waarmee je optisch, in mijn ogen, misschien wel het meest kunt veranderen aan je auto zijn natuurlijk een set andere velgen. Onder mom van 'velgen maken de auto' ben ik dan ook al vrij snel aan het zoeken geweest naar mogelijke velgen. Standaard zitten er een paar 195/55 R15 banden met wieldoppen erop. Het misstaat zeker niet maar het is ook niets bijzonders. Een velg die ik altijd al mooi heb gevonden zijn de zogenaamde 'Rotors' van Audi. Ik hou van de cleane look van dit type velgen, geen poespas en een overdaad aan lijnen maar gewoon strakke velgen. Origineel zijn deze niet kleiner te krijgen dan 18" heb ik mij wijs laten maken maar dit is mij net iets te groot onder een Polo. Uiteindelijk heb ik een set imitatie-rotors van 17" 7,5J gevonden al zoek ik met de afwijkende ET-waarde van 35 (43 is standaard) misschien wel direct de limiet op. Dit zijn kale velgen dus moet nog een paar banden kiezen, ik twijfel nog steeds tussen 205/40 R17 of 215/40 R17.
Polo_Rotors.jpg
Ik heb gelezen dat 205 op een velg van 7,5J een getrokken look zou geven? Ik neig wel naar 205's vanwege het waarschijnlijk toch nog iets schelen in brandstofverbruik en de mindere kans op aanlopen etc. Eigenlijk wou ik nog wel even wat voorbeelden zien van 205 vs 215 op een 17" 7,5J velg om een keuze te maken.

Overigens geen idee of het 'done' is om hier direct dergelijke vragen te stellen, in dat geval open ik daar met alle plezier een nieuw topic voor.
 
Volkswagen  Polo 9N3 2009  1.6 16V 105pk 
Ik had op mijn 9n3 ook 205/40/17
gaat prima.
Kijk eens in het fotoboek van het forum.

Bedankt voor de link, mooie auto en geeft ook mooi aan hoe zo'n formaat band lijkt op dit model.

Welkom Hans ! Ik heb ook imi rotors voor de winter (215/40/17). Rijdt erg fijn !

Polo winterset 1_LI (2).jpg

Ook mooi, wel een paar jaartjes jonger zo te zien haha. Zo op het oog zou ik niet zeggen dat dat 17" velgen zijn, zijn die wielkasten ruimer van de 6R?
 
Volkswagen  Polo 9N3 2009  1.6 16V 105pk 
Bedankt voor de link, mooie auto en geeft ook mooi aan hoe zo'n formaat band lijkt op dit model.



Ook mooi, wel een paar jaartjes jonger zo te zien haha. Zo op het oog zou ik niet zeggen dat dat 17" velgen zijn, zijn die wielkasten ruimer van de 6R?

Dank je. Als ik naar jouw wielkasten kijk dan zit er niet zo veel verschil in volgens mij. Ik wilde laten zien hoe een zilverkleurige velg
staat op een donkere auto. Breng ik je misschien op een idee.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!