Polo valt uit

Beste leden,
Sinds een tijdje heb ik problemen met mijn Polo 1.2 TDI uit 2011.
Regelmatig start ik de auto (koud) en valt deze uit bij het gas geven en stationair lopen.
Ik krijg hem dan dus niet eens van zijn plek.
Hij start dan wel maar na een paar seconden lopen de toeren naar beneden en valt hij uit.
De EGR klep kan het niet zijn aangezien deze afgedopt en uitgeschreven is.
Ook is de brandstofpomp in de tank 2 weken geleden vervangen omdat deze volgens de garage ook op zijn einde was, maar dit heeft het probleem dus ook niet opgelost.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 100pk 
Brandstoffilter als eens vervangen?

Controleer eens de brandstofdruk met koude motor? de brandstof/vacuumpomp wil nog wel eens kapot gaan.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Hij is uitgelezen. Komen ook geen storingen in. Brandstof filter is vorig jaar vervangen. Het aparte vindt ik dat hij soms gewoon start en loopt en de andere keer start hij wel maar is het onmogelijk mee te rijden en valt hij uit.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 100pk 
Misschien dat deze problemen ontstaan door het afdoppen van de EGR ? Waar heb je dit laten doen?

Doet me tevens denken aan een nieuwsberichtje van vagtechniek over een 1.2 tdi met allerlei "verborgen" foutcodes. Breng hem anders eens langs bij een specialist (zoals VT).
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI > 115PK powered by Vagtechniek 
Volgens mij is een soortgelijk probleem al eens eerder op dit forum besproken! ging om een grijsblauwe Polo 1.2TDI. Ik zal eens kijken of ik dit topic kan vinden!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Melis84
Hallo Mike,
ik heb denk ik het zelfde momenteel, de motor start loopt een paar seconde en zakt dan onderuit
als ik echter de stekker lostrek van de sensor die in het inlaat spruitstuk zit dan loopt ie wel weer
gaat wel mijn gloeispiraaltje knipperen omdat er dan nets aan gekoppeld zit
mogelijk is dit bij jou ook het geval.
heb een nieuwe besteld (maar heb vermoedelijk een verkeerde ontvangen)
 

Bijlagen

  • 20220402_101402.jpg
    20220402_101402.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 20
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi bleumotion 55kw 
HELP!!
Zaterdag tijdens het rijden verloor mijn polo zijn vermogen en viel daarna uit niet meer aan te krijgen!
Uiteindelijk weg moeten slepen.
Hij start loopt 2 tellen zwak en valt uit. Totaal geen vermogen niks
Is uitgelezen komt niks uit alleen iets met stroom maar wat?,sensor inlaat spruitstuk gecontroleerd ook niet die verstuiverinjecties ook geen probleem we staan met onze handen in het haar. Wie heeft de gouden tip?
 
Volkswagen polo 6R 1.2 tdi 2011  Polo  1.2 
Ik denk dat je die gouden tip hier niet zo snel zal vinden. Niemand kan een diagnose stellen aan een auto achter een toetsenbord. Ik raad je aan naar een garage te gaan om daar diagnose te stellen.
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.6 105pk 
HELP!!
Zaterdag tijdens het rijden verloor mijn polo zijn vermogen en viel daarna uit niet meer aan te krijgen!
Uiteindelijk weg moeten slepen.
Hij start loopt 2 tellen zwak en valt uit. Totaal geen vermogen niks
Is uitgelezen komt niks uit alleen iets met stroom maar wat?,sensor inlaat spruitstuk gecontroleerd ook niet die verstuiverinjecties ook geen probleem we staan met onze handen in het haar. Wie heeft de gouden tip?
Dit kan van alles zijn, als er geen foutcodes naar voren komen dan moeten er wat dingen gecontroleerd worden. Een diesel heeft 3 dingen nodig om te lopen: brandstof, zuurstof (lucht) en compressie. Je geeft aan dat de motor bij starten aanslaat en dan een aantal seconden (slecht) loopt en dan weer uitvalt, dan kunnen we concluderen dat er in ieder geval brandstof, compressie en zuurstof aanwezig zijn om de motor te laten aanslaan. Kort na aanslaan mist er 1 van deze voorwaarden. Compressie kunnen we uitsluiten, want dit verandert niet na aanslaan en is er weer opeens nadat de motor uitvalt. Dan resteert brandstof en zuurstof. Is de brandstofdruk gecontroleerd? Als dit klopt, dan is er dus onvoldoende zuurstof voor verbranding. Dit heb ik eerder voorgehad met mijn 1.2 TDI, aanslaan en bijna direct weer afslaan. Dit was de EGR die vol open bleef staan en daardoor smoorde de motor in z’n eigen uitlaatgassen. Dit gaf toen geen foutcodes. Toen de EGR afgedopt met een blindplaatje, wat het probleem oploste, daarna de EGR laten uitschrijven en sindsdien alles weer in orde.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!