polo r wrc chiptune?

Ik heb een polo r wrc 2.0 tsi 220pk 350nm maar wil hem laten chippen bij jd stage 1 is 310 pk en 410nm en stage 2 330pk en 425nm maar dan krijg je ook een downpipe 200cells sportkat en een milltek catback... Alleen is mij vraag omdat de auto voorwiel aangedreven is hoeveel pk en nm is nou haalbaar voor die voorwiel aandrijving want aan veel pks en nm heb je niks als je wieltjes constant spinnen dus ik twijfel over hoeveel pk ik hem zal laten maken... Iemand suggesties?
 
Laatst bewerkt:
330 echte pks met originele brandstofpomp is echt krap. De bank van jd staat een beetje scheef of hij jaagt er zoveel benzine door tot je op den duur fuel cuts gaat krijgen... Daarnaast is de pomp in de bak ook wat zwakker dan bij een golf R of audi RS3. En daarnaast is je originele intercooler te klein voor dit vermogen. Ik zou em met de uitlaat enkel laten afstellen op 310pk. Voor de rest mag Mark van JD op zenne kop gaan staan en zeveren zoveel als em wilt :mrgreen:

360pk is zelf goed te doen in een polo WRC. Beetje in 1ste versnelling doseren en verstand gebruiken. Voor de rest schakelt de ASR wel in door de ontsteking op 1 cilinder te laten wegvallen. Nog een optie is een LSD monteren maar kost al snel 2000-3000€. Vergeet je remmen niet want 300pk+ is niet niks. Koppeling en bak geven geen krimp, alleen het onderstel krijgt serieuze klappen. Dus ik kan je de volle draagarmrubbers van de tt al aanraden.
 
  • Leuk
Waarderingen: WobbleKid en Ascari
Eddy maar eve duidelijkheid dus als ik hem stage 1 laat chippe op 300pk ga ik iets onder de 310 zitten dan hoef ik voorderest niet die dingen die jij aanbeveel of dan alsnog?

Of die draagarm rubbers wel en waar haal ik die en wat koste ze? Of is dat niet nodig met 300pk .....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar ik ga geen circuit rijden is gwn voor dagelijks gebruik en soms stoplicht sprintje als er snel autootje naast me staat .. Maar jd zegt dat als je stage 1 chipt 300pk dat je geen downpipe en 200cells sportkat nodig heb dat dat alleen vereist is als je nog meer vermogen wil dus een stage 2 chip... En een lucht intake voegd dat nog wat meerwaarde toe? En de intercooler is dat een must of is dat alleen voor circuits een must? En wat bedoel je met een mapping?
 
ik wil niet vervelend worden maar er zijn nog meer tuners dan alleen JD in duitsland zijn er jongens die heel erg bezig zijn met ALLEEN de polo wrc en dat zelfs voor bedragen die een stuk lager zijn dan bij JD en net zo goed of zelfs beter zijn, voorbeeld is : FTS tuning in Bramsche (uurtje rijden vanaf Enschede) deze jongens zijn erg veel bezig met de wrc en hebben meerdere stages tot beschikking.
Heb er zelf een downpipe met race kat onder laten zetten (custommade) voor nog geen 400 euro dit koste bij JD voor mijn auto meer dan 850 euro en bij FTS zit er een vermogens meeting gratis bij van voor en na inbouw zodat je het verschil ook ziet.

Maar nogmaals het is je eigen keus waar je heen gaat en wat je doet.

heb net nog even gekeken bij FTS op Facebook ze hebben op dit moment ca 180 polo WRC's gechipt dat lijkt me dat JD dit nog niet heeft gehaald.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Maik en Wicko071
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!