Polo onderweg

deMercer

Voormalig teamlid
2,586
4
38
Hallo allemaal,

Al diverse maanden volg ik met veel interesse dit forum. Dit ivm de speurtocht naar een nieuwe auto. Deze week heb ik eindelijk de knoop doorgehakt, en jullie raden al wat het is geworden: een Polo! En wel een 6R GTI. Verwachte levering: 2e helft april.

Daarmee is dan ook de tijd aangebroken zelf ook actief op dit forum te worden. Wie ben ik? Peter Janssen, 41 jaren jong en woonachtig in de prachtige Betuwe. In mijn "automobiele" carrière heb ik al diverse meer bijzondere gereden: Rover SD1 3500, Alfa Romeo 156, Fiat barchetta en Mercedes-Benz SLK. Momenteel rijd ik nog een Fiat 500. Hoewel die erg goed bevalt (comfortabel, betrouwbaar en zuinig), mis ik daarbij toch dat "speciale auto"-gevoel. Vandaar de speurtocht naar een andere auto, wat uiteindelijk een Polo GTI is geworden.

Hartelijke groeten,
Peter
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Dank voor het welkom allemaal!
Eerst maar even wat meer over de bestelde Polo. Het is dus een 3deurs Polo GTI (vind ik mooier, en ik zit er voor >95% vd tijd alleen in) in de kleur wit (heel lang getwijfeld tussen rood en wit, is toch uiteindelijk wit geworden). Daarbij heb ik gekozen voor de volgende opties:
  • Executive pakket (radio RCD310 en multimedia-aansluitbox)[/*:m:35snswcl]
  • hoofd-&zijairbags (hoop ze natuurlijk nooit nodig te hebben, maar je weet het nooit)[/*:m:35snswcl]
  • Parc distance control[/*:m:35snswcl]
  • multifunctioneel stuurwiel[/*:m:35snswcl]
  • dagrijverlichting in de voorbumper[/*:m:35snswcl]
  • Winterpakket (stoelverwarming, verwarmbare ruitensproeiers en koplampsproeiers)[/*:m:35snswcl]
  • Alarm+[/*:m:35snswcl]
  • 'Detroit' velgen[/*:m:35snswcl]
  • donkere achterramen[/*:m:35snswcl]
  • licht&zicht pakket (voor de automatisch dimmende binnenspiegel)[/*:m:35snswcl]

@Ger: ideeën heb ik in ieder geval genoeg, het een wat concreter dan het ander. In volgorde waarin ik ze waarschijnlijk ga uitvoeren:
  • de auto "chrome"loos maken: GTI-logo van de achterklep halen, zwart VW-logo achterop, zwart GTI-logo in de grille, rood of zwart VW-logo in de grille[/*:m:35snswcl]
  • chromen knipperlichten, fellere dimlichten en led DRL[/*:m:35snswcl]
  • betere speakers[/*:m:35snswcl]
  • 'iets' met de buitenspiegels en het dak[/*:m:35snswcl]
  • 'iets' met de achterlichten[/*:m:35snswcl]
  • 'iets' met het interieur[/*:m:35snswcl]
En zoals ik hier wel heb gezien: als je eenmaal begint, dan ga je ongemerkt steeds meer dingen aanpakken :)

@Ronald: ja, we zijn idd collega's! Jij bent toch Ronald K. van O&F?
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Ik zit inderdaad bij O&F.
Ik rij momenteel een rode Polo GTI (vorige model) die je ongetwijfeld wel eens op het parkeerterrein hebt zien staan. Ben zelf in afwachting van (ook) een witte 3 deurs (geen GTI) die begin maart geleverd zal worden.

Gr,
Ronald
 
Snowdude, dat kan ik me voorstellen: het leuke aan de GTI is dat je aan alles merkt dat het bijzonder is. En dan dat vermogen, die trekkracht... Mijn huidige 500 heeft 70 PK. Worden er 110 meer Big Grin

Ronald, klopt, en een erg mooi exemplaar! Aan de ene kant jammer dat je 'm weg "moet" doen, aan de andere kant krijg je er ook weer een heel mooie auto voor terug. Zal alleen wel wennen zijn, zo'n berg PK's minder. Leuk overigens om je hier tegen te komen!
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Is de 22e april, of niet? Dat is wel een periode waarin er elk jaar veel privé verplichtingen staan (verjaardagen en zo). Ik houd het even in gaten. Als ik ga, laat ik het nog weten!
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!