Polo GTI 2.0 tsi AW klein dipje bij matig accelereren rond de 3000t/pm

Beste liefhebbers,

Ik merk bij matig accelereren dat er een klein dipje ontstaat zo ronde de 3000t/pm..
De auto doet het al vanaf dag 1 en de km stand is op dit moment 11300 km. Zou dit te maken kunnen hebben met de N 75 wastegate ventiel?
ik tank altijd octaan 98 en de auto is niet voorzien van tuning.

Hebben meer mensen met een GTI daar last van?

mvg Erwin
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo Aw  2.0 GTI, -1.0 tsi 115 highline dsg 
Nee, geen last van.
Als ik rustig accelereer schakelt hij voor de 3000 toeren al op naar de volgende versnelling.
Probeer het eens met handmatig schakelen, misschien dat ie het dan niet doet?
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Jonielzhsv
Nee, ook ik heb er geen last van. Maar mijn GTI heeft wel een tuning:). Als je hem laat tunen, dan zou ik in jou geval voor een rollenbank uitdraai gaan. Dan is het dipje ook meteen zichtbaar en kan dan eventueel verholpen worden. Ga wel naar een gerenommeerde tuner (is genoeg over geschreven op dit forum).
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
  • Haha
Waarderingen: DeeOow
Komt bij mij ook niet voor, auto heb ik laten chippen bij JD maar daarvoor had ik er ook geen last van, merkwaardig. Succes met het opsporen van je probleem. met vriendelijke groet Ger.
 
Volskwagen  Polo GTI aw  2 liter 280 pk 
rij je dan in de D of S stand? dan zal ik het zo eens proberen of ik dat naar voren kan toveren, maar ik heb er al 146.000 op staan en niets te klagen, en niet getuned
ohja ik kreeg hem met 34 kilometer dus ik heb alles er zelf op gereden.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Ik bedoel dan de sportmodus , dat was ik vergeten om te vermelden!
Er zal wel niks aan de hand zijn, is denk ik meer dat de auto dan wat agressiever aanvoelt en hem er lekker in beukt..
rij je dan in de D of S stand? dan zal ik het zo eens proberen of ik dat naar voren kan toveren, maar ik heb er al 146.000 op staan en niets te klagen, en niet getuned
ohja ik kreeg hem met 34 kilometer dus ik heb alles er zelf op gereden.
 
Volkswagen  Polo Aw  2.0 GTI, -1.0 tsi 115 highline dsg 
In de S stand heb ik wel eens last van een 'dipje', wanneer ik precies op het moment van schakelen, iets meer of minder gas geef. Dat geeft ook een vervelend effect. Alsof de bak even niet weet wat hij moet doen. Heb je dit ook in de M stand?
 
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!