Polo BM of Alfa Romeo MiTo

Hallo!
Dit is mijn eerste berichtje op jullie forum. De reden waarom ik me op dit forum heb aangemeld is omdat ik binnenkort, waarschijnlijk net als jullie, in een Polo rond ga rijden.

Ik wil een Polo BM gaan kopen, maar er is een beetje twijfel tussen deze auto en een Alfa Romeo MiTo eco. De Polo BM en de MiTo eco zijn allebei ongeveer even duur (21000 incl alle opties die ik wil hebben).

Ookal heb ik de overtuiging niet echt nodig, zou ik graag jullie mening willen horen waarom een Polo een betere keus is.

De auto ga ik gebruiken voor woon/werkverkeer van ong 40km per dag...


Gr, Tom
 
Waarom een Polo kopen? euh omdat je dan hier kan rondhangen!! Big Grin :mrgreen:
nee zonder grappen, de mito spreekt mij persoonlijk totaal niet aan kwa model.. (niets te zeuren op alfa, die hebben een hele mooie 159 en de guiluetta! en lekker rijden zal het ook wel doen)

Ik denk alleen persoonlijk dat je bij volkswagen toch wat minder problemen zal tegenkomen als bij de Alfa!
 
Ik rij privé (lees: voor vrouw) Alfa Mito 155 pk turbo sport.

Algemene kwaliteits INDRUK is bij Polo beter + rijdt wat meer relaxed.

Maar ik vind Mito zeker geen verkeerde auto. Maar dan moet ie wel aangekleed zijn met (hoe heet het tegenwoordig?) Formulapack 3 ofzo.. Als je eenmaal met dat ding rijdt geeft je toch een ander gevoel en respecteert je gewoon Alfa en neem je sommige kleine dingen voor lief.

Inderdaad moeilijke keuze. Beenruimte achterin is iets beter dan Polo als dat meetelt maar is alleen leverbaar als 3 deurs.

succes met je keuze ;)
 
Alleen als je naar de restwaarde kijkt ben je met de Polo veel beter af.
Daarbij vind ik de afwerking van de Mito minder. Qua design is de Mito wel weer mooi en modern, maar niet tijdloos. Dat vind ik vaak de kracht van VW, die bolides vind je over 10 jaar nog mooi. Ik denk dat je mijn mening uit dit antwoord wel kan halen.....
 
euh...
ik zou als ik jou was gewoon voor de polo gaan ;)
hoorde namelijk ook iets over alfa en dan iets met aluminium motoren en dat die nogal problemen schijnen te geven? :|
maarjah dat weet ik niet zeker, dus doe ook geen daadwerkelijke uitspraken over dat onderwerp ;)
maar succes nog met je keuze! :)
 
VW  6R  1.2TDI 
Bedankt voor jullie reacties. Heb inmiddels mijn keuze gemaakt; heb een Polo besteld Big Grin

De reden waarom ik niet voor de Alfa ga is omdat ik vind dat de afwerking van die auto stukken minder is dan bij de Polo. Het oogt mooi, maar bijna alles is plastic en voelt ook plastic aan (goedkoop). En in de MiTo zijn zo veel knopjes links en rechts, werd er onrustig van.
De restwaarde en de betrouwbaarheid hebben ook een rol gespeeld bij de beslissing.

Zal even mededelen waarvoor ik heb gekozen:
  • Zilver metallic 3-deurs Polo BM
    Comfortline
    Exec. plus pakket
    PDC
    Licht & Zicht
    Multi func. stuurwiel
    Bochtenverlichting
    Climatronic
    Getinte ruiten achter
    17" Mak Iguan Mirror velgen (op de originele velgen komen winterbanden)

En ik krijg, als het goed is, het 2012-model met het witte display.


Nu maar hopen dat die Spanjaarden niet al te lange siesta's gaan houden en mijn auto in elkaar gaan lassen. ;)
Dit gaan twee hele lange maanden worden...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!