Polo BlueGT geen panoramadak mogelijk?

Ben met de bestelling bezig en zag dat een panoramadak bij de BlueGT niet tot de opties behoort.
Iemand al eens geinformeerd?
Of weet iemand of aftermarket misschien een panoramadak te plaatsen is?
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
Niet vanwege de luchtweerstand als je het dak open hebt (4 open ramen veroorzaken veel meer weerstand!), maar vanwege het extra gewicht van het dak (+35kg) is het niet leverbaar!
 
Goede auto keus! Maar wat donattelo zij klopt helemaal!
Wat zijn de opties die je er allemaal op neemt?
Dsg of hand geschakeld?

mvg bob

Ben al weken bezig met bestellen van een Polo BlueGT via mijn werkgever (Lease)
iedere keer was er weer iets niet goed aan de aanvraag, maar nu lijkt het toch goed te gaan komen. ik hoop dat het komende week echt rond is.
opties:
Kleur: Candy White
7-DSG bak
Lm velgen Montani antraciet
Climatronic
Licht & zicht pakket
Multi. stuurwiel & tiptronic
Radio RCD 310
Multimedia aansluitbox
Executive pakket
Park distance control achter & boordcomputer
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
Niet vanwege de luchtweerstand als je het dak open hebt (4 open ramen veroorzaken veel meer weerstand!), maar vanwege het extra gewicht van het dak (+35kg) is het niet leverbaar!

Zal wel met Nederlandse regelgeving te maken hebben want in de Duitse configurator staat er wel een optie van panoramadak bij de BlueGT.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
@gewoonjan
kijk even in mijn tweede post van deze topic, de auto wordt geleasd door mijn werkgever dus gaat import natuurlijk niet lukken.
Verder
Ik vraag mij af als je after market het dak erin laat zetten of iemand dan daar over gaat vallen. Dan blijf je gewoon in de 20% bijtelling en ook komend jaar nog wegenbelasting vrij.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
@gewoonjan
kijk even in mijn tweede post van deze topic, de auto wordt geleasd door mijn werkgever dus gaat import natuurlijk niet lukken.
Verder
Ik vraag mij af als je after market het dak erin laat zetten of iemand dan daar over gaat vallen. Dan blijf je gewoon in de 20% bijtelling en ook komend jaar nog wegenbelasting vrij.

Een after market dak is kleiner en een stuk minder mooi dan het dak van VW zelf, ik zou dan eieren voor mijn geld kiezen en geen dak nemen. Wil je perse een dak neem dan een GTI of een 1.2 met R-line pakket ofzo.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!