Polo AW Stationair schommelende toerental koude start

MaartenAW

Bekend lid
388
185
51
Hoi Mypolo leden,

Ik had mijn vorige topic laten sluiten omdat ik dacht dat het was opgelost, helaas niet.

Zodra ik mijn motor start tijdens een koude start dan schommelt de toerental eventjes en daarna doet die normaal , iemand die wellicht de oorzaak weet? want de injectoren lijken mij het niet, verder geen vermogensverlies of iets enkel dat de toerental eventjes instabiel is tijdens een koude start, dit gebeurd immers niet altijd.

video


Weet iemand wat dit kan zijn?


Met vriendelijke groet,
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  - 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Volgens mij komt dit door de climatronic. Ik heb namelijk precies het zelfde. Als ik de climatronic op off zet valt het toerental meteen steady op 1000
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk (VAGtechniek 135pk) 
Had je dit probleem al voordat je de auto liet tunen en/of aan de slag ging met vcds?
Weet werkelijk niet meer, in iedere geval had ik het wel voor dat ik de VCDS aanpassingen ging doen, de chiptuner geeft aan dat het 100% niet komt door de chiptuning, dat de chiptuning enkel te maken heeft met op het moment wanneer je het gaspedaal intrapt.

Er zijn geen storingen bekend of iets.
 
Volkswagen  Polo  - 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Als je geen problemen had voor tuning, en nu wel, is dat echt je antwoord. Er is een nieuwe mapping in je motormanagement gezet, dat heeft wel dergelijk invloed op je (koude) stationairloop.
Ik vind het inderdaad ook vrij apart en verwacht niet dat er iets defect is.. ik ga vandaag naar een monteur toe mocht hij er niet uit komen dan gaat alles gewoon naar origineel toe. Ben al inmiddels aantal keren naar de chiptuner toe geweest voor een issue met vermogensverlies bij vol gas dat is opgelost inmiddels maar de issue met de koude start niet..
 
Volkswagen  Polo  - 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Je hebt dan precies dezelfde problemen als ik had na (slechte) chiptuning. Turbodrukverlies na een paar seconden volgas en onregelmatige stationairloop. Terug laten zetten naar origineel, geld terug eisen en met piepende bandjes naar een goede VAG-tuner :)
Dit gaan we doen! Ik ga de chiptuner bellen ik hoop dat ik geld terug kan krijgen... al 4x heen en weer gereden 130 kilometer.
 
Volkswagen  Polo  - 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Mijn auto is getuned bij VAGtechniek dus dat zit wel snor. Of het echt door de tune komt weet ik niet lijkt mij ook niet.

als je op - drukt op de laagste blaas stand gaat je climatronic uit staat er ook off
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk (VAGtechniek 135pk) 
Even een update; woensdag terug geweest naar de chiptunner, alles origineel laten maken. De polo rijdt gewoon beter schakelt fijner geen schommelende toerental meer, verbaast mij wat een slechte tuning kan aanrichten aan je auto, ik trap in iedere geval niet meer in het marketing trucjes. Alle problemen zijn iig opgelost.
 
Volkswagen  Polo  - 
Even een update; woensdag terug geweest naar de chiptunner, alles origineel laten maken. De polo rijdt gewoon beter schakelt fijner geen schommelende toerental meer, verbaast mij wat een slechte tuning kan aanrichten aan je auto, ik trap in iedere geval niet meer in het marketing trucjes. Alle problemen zijn iig opgelost.
En ook het geld terug?
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Ter afsluiting; het probleem is opgelost met moeite heb ik mijn geld terug ontvangen, de chiptuning was zo dusdanig slecht dat mijn motor daar niet goed op reageerde met als resultaat vermogensverlies, schommelende toerental.

Dank aan @#uranograu voor alle informatie.
 
Volkswagen  Polo  - 
Ter afsluiting; het probleem is opgelost met moeite heb ik mijn geld terug ontvangen, de chiptuning was zo dusdanig slecht dat mijn motor daar niet goed op reageerde met als resultaat vermogensverlies, schommelende toerental.

Dank aan @#uranograu voor alle informatie.
Ik heb een ook een polo met schommelend toerental.. blijkt gechipt te zijn… geen foutmeldingen/motorlampje oid (al veel aan vervangen en gedaan maar niks helpt.. miss dus toch maar originele software terug op zetten??
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TDI 75PK 
Ik heb een ook een polo met schommelend toerental.. blijkt gechipt te zijn… geen foutmeldingen/motorlampje oid (al veel aan vervangen en gedaan maar niks helpt.. miss dus toch maar originele software terug op zetten??
Heb het al vaker gelezen dat bepaalde problemen verdwenen zijn, nadat de chip software er af is gehaald.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!