Polo auto van het jaar 2010
De Volkswagen Polo is door een internationale jury uitgeroepen tot Auto van het Jaar 2010. Die jury toonde zich vooral onder de indruk van de moderne motoren- en veiligheidstechnologien n het feit dat de Polo door zijn prijsstelling een zeer bereikbare auto is.
De strijd om de Auto van het Jaar-titel was dit jaar bijzonder spannend door het hoge niveau van de genomineerde auto’s. Uiteindelijk wezen 59 (hoofd)redacteuren van autotijdschriften uit 23 landen de Polo als winnaar aan. De Polo behaalde in totaal 347 punten. Juryvoorzitter Hakan Matson over de Polo: “Vooral de complete veiligheidsuitrusting en het moderne motorengamma hebben de jury overtuigd. Met de Polo BlueMotion biedt Volkswagen bovendien een zeer zuinige auto aan, die door zijn prijsstelling zeer bereikbaar is.”
Een verkiezing met traditie
De Auto van het Jaar-verkiezing werd voor het eerst in 1964 georganiseerd en behoort tot de meest gerenommeerde in zijn soort. Het Nederlandse tijdschrift Autovisie is vanaf het begin één van de organisatoren. Het is voor de tweede keer dat Volkswagen de Auto van het Jaar-titel voor zich opeist. Dat gebeurde in 1992 met de Golf 3. Voor de Polo is de Auto van het Jaar-titel een waardige afsluiting van een jaar waarin hij ook werd onderscheiden met het Groene en het Gouden Stuurwiel van Bild en de Auto Trophy van AutoZeitung.
Succes
De nieuwe Polo heeft zich onmiddellijk tot een succesnummer ontwikkeld. Sinds de marktintroductie in mei 2009 zijn er al 130.000 nieuwe Polo’s besteld. Begin 2010 wordt de nieuwe Polo BlueMotion leverbaar. Dit model heeft een gemiddeld verbruik van slechts 3,3 l/100 km. Dit komt overeen met een CO2-uitstoot van slechts 87 gram/km. Daarmee is deze Polo in Nederland vrijgesteld van BPM en motorrijtuigenbelasting. Dat maakt hem zeer interessant voor particulieren, maar ook voor zakelijke rijder, want deze Polo valt in de zeer gunstige 14%-categorie van de fiscale bijtelling. Overigens worden alle andere Polo-modellen door hun efficiënte benzine- en dieselmotoren ingedeeld in de 20%-categorie van de fiscale bijtelling. Dat geldt ook voor het zojuist geïntroduceerde nieuwste model: de Polo 1.2 TSI met 77 kW/105 pk. De Polo is er in drie- en vijfdeurs uitvoering. De Auto van het Jaar 2010 is verkrijgbaar vanaf 13.290 euro.

![DB2009AU01705_large[1].jpg DB2009AU01705_large[1].jpg](https://www.mypolo.nl/xenforo/data/attachments/0/438-6e87a51ac3faea2359827eec902900e5.jpg?hash=boelGsP66i)
![DB2009AU01711_large[1].jpg DB2009AU01711_large[1].jpg](https://www.mypolo.nl/xenforo/data/attachments/0/439-42f3cded548db71b8b218a9b4ce6261b.jpg?hash=QvPN7VSNtx)
Bron: Ponpersportaal.nl
De Volkswagen Polo is door een internationale jury uitgeroepen tot Auto van het Jaar 2010. Die jury toonde zich vooral onder de indruk van de moderne motoren- en veiligheidstechnologien n het feit dat de Polo door zijn prijsstelling een zeer bereikbare auto is.
De strijd om de Auto van het Jaar-titel was dit jaar bijzonder spannend door het hoge niveau van de genomineerde auto’s. Uiteindelijk wezen 59 (hoofd)redacteuren van autotijdschriften uit 23 landen de Polo als winnaar aan. De Polo behaalde in totaal 347 punten. Juryvoorzitter Hakan Matson over de Polo: “Vooral de complete veiligheidsuitrusting en het moderne motorengamma hebben de jury overtuigd. Met de Polo BlueMotion biedt Volkswagen bovendien een zeer zuinige auto aan, die door zijn prijsstelling zeer bereikbaar is.”
Een verkiezing met traditie
De Auto van het Jaar-verkiezing werd voor het eerst in 1964 georganiseerd en behoort tot de meest gerenommeerde in zijn soort. Het Nederlandse tijdschrift Autovisie is vanaf het begin één van de organisatoren. Het is voor de tweede keer dat Volkswagen de Auto van het Jaar-titel voor zich opeist. Dat gebeurde in 1992 met de Golf 3. Voor de Polo is de Auto van het Jaar-titel een waardige afsluiting van een jaar waarin hij ook werd onderscheiden met het Groene en het Gouden Stuurwiel van Bild en de Auto Trophy van AutoZeitung.
Succes
De nieuwe Polo heeft zich onmiddellijk tot een succesnummer ontwikkeld. Sinds de marktintroductie in mei 2009 zijn er al 130.000 nieuwe Polo’s besteld. Begin 2010 wordt de nieuwe Polo BlueMotion leverbaar. Dit model heeft een gemiddeld verbruik van slechts 3,3 l/100 km. Dit komt overeen met een CO2-uitstoot van slechts 87 gram/km. Daarmee is deze Polo in Nederland vrijgesteld van BPM en motorrijtuigenbelasting. Dat maakt hem zeer interessant voor particulieren, maar ook voor zakelijke rijder, want deze Polo valt in de zeer gunstige 14%-categorie van de fiscale bijtelling. Overigens worden alle andere Polo-modellen door hun efficiënte benzine- en dieselmotoren ingedeeld in de 20%-categorie van de fiscale bijtelling. Dat geldt ook voor het zojuist geïntroduceerde nieuwste model: de Polo 1.2 TSI met 77 kW/105 pk. De Polo is er in drie- en vijfdeurs uitvoering. De Auto van het Jaar 2010 is verkrijgbaar vanaf 13.290 euro.

![DB2009AU01705_large[1].jpg DB2009AU01705_large[1].jpg](https://www.mypolo.nl/xenforo/data/attachments/0/438-6e87a51ac3faea2359827eec902900e5.jpg?hash=boelGsP66i)
![DB2009AU01711_large[1].jpg DB2009AU01711_large[1].jpg](https://www.mypolo.nl/xenforo/data/attachments/0/439-42f3cded548db71b8b218a9b4ce6261b.jpg?hash=QvPN7VSNtx)
Bron: Ponpersportaal.nl
Laatst bewerkt: