[Polo 9N][1.4] EPC + motormanagement

Heren....

Sinds kort vertoont mijn auto een aantal kuren.
Een maand of twee geleden begon het motorstoringslampje te branden. Dit is mij in het verleden al twee keer eerder gebeurt en de kwaal bleek toen telkens iets kleins. Ik ben er nu dus gewoon mee door blijven rijden totdat de auto twee weken terug opeens op 3 poten begon te lopen. Ook kwam er toen rook onder de motorkap vandaan. In de garage hebben ze toen de bobine vervangen en ik kon weer verder (dit is mij al 2 keer eerder gebeurd). Echter, de volgende dag kwam ik weer stil te staan: EPC storing. Ik kon na herstart wel 2-3km verder rijden, maar daarna viel de auto weer in nood-modus. Wederom naar (lokale) garage. Uitgelezen en daaruit kwamen twee storingsnummers: P0106 (inlaatdiodesensor?) en P1504 (onbekend). Men heeft toen alleen het gasklephuis schoongemaakt en daarna 3 testritten gemaakt. De eerste storing kwam niet meer terug, de tweede, onbekende, bleef staan en heb de auto weer meegenomen.

Sindsdien geen storingen meer, de motor loopt netjes, maar helemaal gerust ben ik er niet op. Af en toe ruik ik nog een branderig (olie) luchtje, maar kan niets vinden als ik onder de kap kijk. Soms ruik ik 4 dagen niets en dan is het opeens weer even terug. Heel vreemd.
Oliepijl en koelvloeistof nemen verder niet af.
Ik rij slechts hele korte afstanden op een dag (2x 10km) en 1 à 2x per jaar een langere afstand (2500-4000km)

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn of wat ik nog na zou moeten laten kijken?
Of een adres in/om Amsterdam waar ze 'm (VAG-COM) uit kunnen lezen? De laatste keer bij A-point kostte mij de diagnose al een vermogen... :(

Dank alvast voor het meedenken!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!