Polo 6R Stuurbekrachtiging lampje brandt

BlackPoloBM

Bekend lid
2,148
775
132
Beste MyPolo leden. Voor mij is het alweer heel lang geleden dat ik hier actief was vanwege een lange buitenlandmissie. En nu weer. Ik heb mijn Polo meegenomen naar Sint-Maarten. Nu is het zo dat hier de monteurs niet al te goed zijn en onderdelen erg lastig zijn te bestellen. Dat komt niet goed uit, gezien ik ook niet technisch ben en totaal afhankelijk moet zijn van de monteurs.

Anyways. Sinds een maand brandt mijn stuurbekrachtigingslampje van mijn Polo 1.2TDI en moet ik keihard sturen.
Heel af en toe verdwijnt het lampje en doet mijn stuurbekrachtiging het weer, maar meestal brandt het lampje en doet hij het dus niet.

De auto heb ik naar de garage gebracht en zij hebben een aantal uren de auto bestudeerd.

Conclusie: "We hebben niets kunnen vinden, dus waarschijnlijk moet je je stuurbekrachtigingspomp vervangen".

Ik ben geen techneut, maar als ze niets hebben kunnen vinden, dan vraag ik me af waarom ik de pomp moet vervangen.
Onderdelen zijn hier niet te vinden en alles moet ik via de dure post uit NL bestellen. Zou zonde zijn als ik het onderdeel binnen heb en het toch wat anders blijkt te zijn.

Iemand dezelfde ervaringen ooit gehad of iemand die informatie heeft die ik aan de monteurs hier door kan geven voor een wat gerichtere controle?
 
Altijd eerst beginnen met uitlezen. Is dit gedaan?
Je hebt een 6R/6C ga ik van uit, de stuurpomp is elektrisch bij deze modellen. Lage boordspanning/slechte stekkerverbinding/loszittende zekering kan ook voor dit soort problemen zorgen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: BlackPoloBM
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!