Polo 6R GTI Stage 2 + Pops

Beste allemaal,
Ik heb afgelopen weekend mijn Polo 6R GTI laten chippen naar stage 2 + pop & bangs.
Vandaag gaat mijn downpipe eronder, echter is mijn vraag nu; moet ik nu nog een keer de auto opnieuw laten chippen of iets laten aanpassen in de tuning? Mijn tuner zei dat dat niet van toepassing was op de 1.4 en dat alles zou blijven werken zoals het hoort alleen de persoon die de downpipe eronder zal leggen zei juist dat het wel nodig was om dingen aan te laten passen. Ik ben zelf niet heel bekend met chip tuning en dergelijke dus dit was enigszins verwarrend voor mij.
Ik hoop dat iemand hier mij verder kan helpen, alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6R GTI  1.4 TSI 180PK 
Kan, maar hoeft niet. Wel zonde van je pops en bangs, ik wil je niet je plezier eruit halen, maar heb je je ingelezen over de bijwerkingen/risico's van dat soort modificaties?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Kan, maar hoeft niet. Wel zonde van je pops en bangs, ik wil je niet je plezier eruit halen, maar heb je je ingelezen over de bijwerkingen/risico's van dat soort modificaties?
Waaraan zou ik kunnen merken dat het wel echt nodig is? En ja dat heb ik zeker gedaan maar bedankt voor de waarschuwing. Hoe bedoel je precies zonde? In de zin van dat ze nu minder zijn of in de zin van dat ze aanzienlijke schade aankunnen brengen?
 
Volkswagen  Polo 6R GTI  1.4 TSI 180PK 
In de zin dat de schade toch wel aanzienlijk kan zijn. ;)
Ik weet niet hoe lang je de auto al rijdt, maar ik merk ondertussen als er iets niet goed is met mijn auto/vermogenskromme. Als je de chip laat herzien zullen er vast nog wel wat extra PK'tjes uit te halen zijn met de downpipe, maar als hij net zo lekker of lekkerder rijdt met de downpipe kun je er ook voor kiezen het gewoon zo te laten.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
In de zin dat de schade toch wel aanzienlijk kan zijn. ;)
Ik weet niet hoe lang je de auto al rijdt, maar ik merk ondertussen als er iets niet goed is met mijn auto/vermogenskromme. Als je de chip laat herzien zullen er vast nog wel wat extra PK'tjes uit te halen zijn met de downpipe, maar als hij net zo lekker of lekkerder rijdt met de downpipe kun je er ook voor kiezen het gewoon zo te laten.
Ja dat is zo maar vond het iets te leuk, ik rij de auto al 2 jaar en vond het tijd voor wat nieuws.
Bedankt in ieder geval voor de info en denk dat ik het dan zelf ook wel zal merken!
 
Volkswagen  Polo 6R GTI  1.4 TSI 180PK 
Het is niet nodig, wil je het maximale eruit halen kan je er nog wel iets mee.
Ik weet niet hoe goed jij met jouw tuner kan, als die dat voor kleine vergoeding wilt doen is het prima. Vraagt die echter weer €300+ zou ik het niet doen.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!