Polo 6R facelift gespot, blijkt Skoda Mule!

Maik

Voormalig Admin
Spritmonitor.de
4,962
437
198
[h=2]"Bij Volkswagen is de Polo aan de beurt voor de bekende tussentijdse facelift. Onze spionagefotograaf kiekte ‘m helemaal zonder camouflage op een besneeuwde bergpas.[/h]
id

De huidige Volkswagen Polo debuteerde in 2009 en dan is het ondertussen wel eens tijd voor een opfrisbeurtje waardoor het model er voorlopig weer even tegenaan kan. Onze spionagefotograaf betrapte een ongecamoufleerd vijfdeurs-exemplaar op een besneeuwde bergpas, waar de Polo bezig was met ‘Bremsproben’ (remproeven), getuige de sticker op z’n kont. De enige duidelijke verandering aan de buitenkant zien we in de vorm van een anders gevormde grille onder de voorbumper, verder zijn de aanpassingen te verwaarlozen.
Het grootste nieuws zit dan ook onderhuids. We verwachten een gewijzigd dashboard met een nieuw infotainmentsysteem, om weer mee te kunnen met de Clio’s en 208’s van deze wereld. Ook op motorengebied zit er nieuws in de pijplijn maar wat dat precies zal zijn, is nog even afwachten. Volgens de woordvoerder van de Nederlandse importeur staat de vernieuwde Polo op dit moment niet op de lijst van IAA-primeurs voor september, wellicht introduceert Volkswagen ‘m later op een ander evenement. Reken erop dat-ie begin 2014 op de markt komt. "

Bron: Autoweek.nl

Mijn inziens lijkt het alleen op een spoilerlip voor die totaal niet bij het model verder past... Ik ben benieuwd! Ik denk zelf dat er nog meer veranderingen zijn die niet weergegeven worden.














 
Ik heb ergens anders gelezen dat dit een mule is, aangezien deze polo uit verhouding is en nog lager ligt dan een BM/GTI.

So, let's take a closer look at the test vehicle and see what it tells us. The "Bremsprobe" sticker on the back tells us they are testing the breaks. The strange thing is the body is sitting way to low onto the wheels, lower even than on a Polo GTI, and there seems to be a small offset in the wheelbase.

Even if we're to believe this is still the current Polo, there are no new engines that Volkswagen can put on the car which would require brake calibration. The one engine that's missing in the lineup would be a sub-1-liter TSI turbo, but there's no indication of one being on the way and the semi-sporty rear exhaust belongs to a bigger 1.2 TSI engine.

Taking all that into account, we'd say there's a 75% chance this is actually a test mule for the next generation. Volkswagen has pulled this trick on us before by testing the next-gen Passat under the skin of a totally boring current generation Variant.

Meer info: Spyshots: Next Volkswagen Polo Mule or 6R Facelift
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!