Polo 6R 1.4 bij 2010 225.XXX Km advies

Goedenavond,

Ik heb even een vraagje mbt mijn Polo.

Momenteel heb ik zo'n 225k op de teller staan. Ik rijd ongeveer 33.000km op jaar basis.

Gezien het snel oplopen van de kilometers ben ik benieuwd wat ik kan doen om de auto nog mee te laten gaan tot minstens 300k. Ik heb tot nu toe in 4 jaar tijd, op een kapotte startmotor na, nog nooit problemen gehad.

Eind december heeft hij nog een grote beurt gehad, dit is zo'n 15.000km geleden.

Waar moet ik komende tijd rekening mee houden qua onderhoud? Zijn er bepaalde bekende kwalen die op kunnen treden bij hoge km standen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 
Ik zou los van het normaal onderhoud dus ook distributieriem etc, regelmatig olie checken. verder lekker doorrijden!


Ik heb nu 363.000 op mijn tdi staan. Vanaf 3 ton laat ik de olie nu om de 15.000 vervangen. Tevens vraag ik ook bij elke beurt goed te kijken voor lekkage etc.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 140pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!