Polo 6r 1.4 16v

Wie rijdt hier een 6r 1.4 16v en kan even testen wanneer je stilstaat en volgas geeft in zn vrij? De toerenteller gaat maar maximaal tot 4000 en niet meer. Ben benieuwd bij wie deze wel de 7000 bereikt. Is dat de begrenzer???
 
Dat is een extra functie van de ESP !

Als je ESP aan hebt staat gaat hij niet hoger dan 2500rpm (zoals Citroene al zei)
Zet je die af dan gaat hij lekker tot in het rood. :twisted:
(2500rpm is trouwens het moment dat je max koppel hebt bij een diesel)

(dit gaat over een diesel waar de toerentallen een stukje lager liggen,
ervaring met een benzine heb ik niet maar het principe zal wel hetzelfde zijn)
 
Vandaag samen met mn opa bij de dealer geweest ;)

Opa rijd een 6n2 1.4 automaat en het ding ziet er nog uit als nieuw en heeft niks geleden (km stand: 45.000)

We hebben staan kijken bij een Polo 6R highline met alles erop en eraan, we stonden op een begeven moment gewoon in een plasje kwijl :mrgreen: Wat een wagen zeg, dit was dan een 1.2 TSI met DSG 7. We hebben er even mee gereden en dat reed FANTASTISCH.
Toen opa achter het stuur zat moest ik wel meteen aan die VW Golf reclame denken met dat oude vrouwtje :lol: :cool: Uiteindelijk is OPA zwaar twijfelend naar huis gegaan en dus niks gekocht want er moest natuurlijk nog even overlegd worden met oma ;)

Ik ben er wel voor dat OPA een nieuwe koopt nog, dan is die van mij zodra hij zelf niet meer mag/kan rijden :mrgreen: :mrgreen: (gemeen he Stick Out Tongue )

Mja ik denk dat jullie hetzelfde zouden hebben.

Vroeger kocht opa iedere 4 jaar een nieuwe wagen maar deze rijdt hij al 11 jaar. Dus ik vindt het wel tijd worden dat opa een nieuwe koopt voor zichzelf, kan de kleinzoon deze af en toe even lenen Stick Out Tongue Wie is het met mij eens?
 
PRecies, en je hoeft nergens rekening mee te houden Stick Out Tongue Zal de GTi dat ook hebben? :mrgreen: Met de BM hoef ik het iig niet te proberen. Heb het alleen ff geprobeerd om te kijken of de banden gingen piepen. Dat deden ze en de EPS greep ook in haha! En dat met een BM Stick Out Tongue
 
ik heb eerlijk gezegd nog nooit de ESP lampje zien branden omdat ik altijd rustig wegrijd...zal eens proberen asociaal te vertrekken een keer...misschien dat de esp dan wel ingrijpt Stick Out Tongue

oh ja by the way hoe weet je of ESP aan of uit staat? er staat nergens iets aangegeven...
 
KYC zei:
ik heb eerlijk gezegd nog nooit de ESP lampje zien branden omdat ik altijd rustig wegrijd...zal eens proberen asociaal te vertrekken een keer...misschien dat de esp dan wel ingrijpt Stick Out Tongue

oh ja by the way hoe weet je of ESP aan of uit staat? er staat nergens iets aangegeven...

dat wegtrekken heeft geen zin, daar heb je ASR (anti-slip-regeling) voor nodig, ESP is alleen voor als je de bocht uitvliegt, dus je zal in een bocht veel gas moeten geven zodat er 1 wiel drijgt te gaan slippen!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!