Polo 6n

Vanaf gister heb ik al een probleem met mijn auto..
Hij viel zo ineens uit nadat ik 100 meter gereden had.. 5x sleutel omdraaien.. nog niet starten tot ik na 10e x flink gas bij gaf.

Vandaag stotterende bak bij 40 a 50 km zowel optrekken als remmen tot die snelheid.

En op een gegeven moment stond me auto na benzine.

Waar kan t aan liggen..
Bougies.. die vervangen moeten worden.
Benzine filter die verstopt is.

Please help... dis best scaryyy hehe..:what::what:
 
carter filter bij 6n spuwt idd olie damp uit,
laat je dat condenseren krijg je idd drap.
normaal gaat dat als damp terug de inlaat in,
doordat je een openluchtfilter hebt gemonteerd en een filter op de retour,
zal die nu wel verstopt raken.
oplossing is ontluchting weer aansluiten op inlaat.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Deze sludge ontstaat vaak als je veelal korte ritjes rijdt en dus de motor niet lekker warm rijdt.
Bij afkoeling van de motor slaat dit aan op de wanden bij de carterontluchting.
Normaal bij langere stukken rijden verdampt dit weer. Maar wanneer de motor dus niet goed warm word gereden, zal dit langzaam ophopen, met verstopping tot gevolg.
Af en toe eens een lekker flink stuk gaan rijden doet dus wonderen.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
carter filter bij 6n spuwt idd olie damp uit,
laat je dat condenseren krijg je idd drap.
normaal gaat dat als damp terug de inlaat in,
doordat je een openluchtfilter hebt gemonteerd en een filter op de retour,
zal die nu wel verstopt raken.
oplossing is ontluchting weer aansluiten op inlaat.

Heb ik gedaan..
Dan maar geen carterfilter..
Arme polo t voelde net of die gereannimeerd werd .. Damnn
 
Deze sludge ontstaat vaak als je veelal korte ritjes rijdt en dus de motor niet lekker warm rijdt.
Bij afkoeling van de motor slaat dit aan op de wanden bij de carterontluchting.
Normaal bij langere stukken rijden verdampt dit weer. Maar wanneer de motor dus niet goed warm word gereden, zal dit langzaam ophopen, met verstopping tot gevolg.
Af en toe eens een lekker flink stuk gaan rijden doet dus wonderen.

Dan word dat maar eens tijd dat ik dat doe...
Is al een poosje geleden..
Is ook goed voor de olie zelf begreep ik..
 
op de 6n van mijn vriendin hebben we dunnere olie op gedaan ivm dit probleem. De vorige motor is al kapot gelopen bij 119.000km. (komt vermoedelijk door vorige eigenaar) Nu ligt er een andere motor in en iets dunnere olie zodat hij bij korte ritten sneller warm word en dus minder last hebt van sludge. Wij
rijden namelijk ook veelal korte ritten 12 a 15 km.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!