Polo 2022 1.0 tsi 110pk?

Autofanaat

Nieuw lid
Hi allemaal,

Ik ben me aan het oriënteren op mijn volgende auto en op dit moment heb ik een Polo R-Line 2022 1.0 TSI 110 pk op het oog.

Ik hou zelf erg van sportief rijden en ik doe ook regelmatig dingen als karten en circuitdagen, dus rijplezier is voor mij wel belangrijk.

Natuurlijk snap ik ook wel dat een Polo 1.0 TSI geen Ferrari is, maar binnen mijn budget lijkt dit op dit moment gewoon de meest logische keuze. Ik heb hiervoor ook gekeken naar een Golf 8 en een A3, maar dat regeneratieve/remgevoel bij die modellen vond ik persoonlijk erg apart. Dat sprak me niet echt aan. En de oudere modellen zijn nog steeds duur en beetje outdated qua looks.

Een Polo GTI zou qua beleving waarschijnlijk beter passen, maar het verbruik ligt daar met ongeveer 1 op 11 toch wel flink hoger dan bij een 1.0 TSI, die eerder richting 1 op 18 à 20 gaat. Dat verschil vind ik in de praktijk best groot.

Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen die deze auto zelf rijden:
  • Is er nog een beetje leuk en sportief mee te rijden?
  • Kun je er af en toe nog lekker mee doortrappen, of voelt hij al snel tekort?
  • Heeft de R-Line merkbaar stuggere/stijvere vering dan een normale Polo?
  • Hoe is de auto qua weggedrag als je wat dynamischer rijdt?
Ik hoor graag jullie ervaringen.

P.s

Is een stage 1 tuning aangeraden? Hoor verhalen dat deze DSG niet de sterkste bak is dus geen idee of dit slim is.... en of de 1.0 dit wel aan kan op lange termijn?

Alvast bedankt allen!

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 
Een Polo GTI zou qua beleving waarschijnlijk beter passen, maar het verbruik ligt daar met ongeveer 1 op 11 toch wel flink hoger dan bij een 1.0 TSI, die eerder richting 1 op 18 à 20 gaat. Dat verschil vind ik in de praktijk best groot.

Daar heb ik wel een andere ervaring mee hoor. Als je alleen binnendoor rijdt kom je idd op 1 op 12 uit maar op de snelweg loopt dat zomaar op tot 1 op 18 a 20 hoor. Moet je natuurlijk wel normaal rijden en niet als verstappen.

Volkswagen  Polo 
Zelf rijd ik met een R-line 110pk DSG.
-Jazeker rijden deze Polo’s erg strak!
Zeker met aanpassingen aan het onderstel zoals bijv. Eibach verlagingsveren. (Heb ik nog te koop)
-Voor mij is het vermogen prima. Voelt “vlot” aan door de dsg die soepel, maar te snel, door schakelt. Vanaf 170p/u moet ie er aardig aan trekken, maar gaat gewoon door tot in ieder geval 200p/u (op de teller)
-R-line is niet strakker geveerd, tenzij je ook het r-line onderstel hebt. (Origineel lagere veren)
-Na de aanpassing van het onderstel met Eibach veren, in mijn vorige polo AW 1.0TSI 116pk, was het voor mij een kart geworden in de bochten.
Voor deze Polo is er nog een onderstel aanpassing onderweg.

Mijn praktijk verbruik ligt gemiddeld op 1:15 woon/werk.
Snelweg 1:19

Dm gerust bij mee vragen

Volkswagen  Polo AW Highline 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!