Polo 1.6 6N trilt stationair

Sinds kort heb ik een Polo 6N 1.6 automaat uit '97 waarbij de auto trilt als ik stationair stil sta met een warme motor. Hierbij valt mij op dat het toerental laag is (670)

Als de motor koud is of als ik ook maar een heel klein beetje gas geef is het trillen weg. Ook is het in Drive erger dan in Neutraal.

Nu las ik dat dit meestal wordt veroorzaakt door een vervuilt gasklephuis dus deze heb ik laten reinigt en ingeleerd, maar dit heeft niet geholpen.

Wat zou kunnen veroorzaken dat mijn toerental te laag is waardoor de auto gaat trillen? en hoe kan ik dit oplossen?
 
Ik denk niet dat deze auto dat heeft!

M'n eerste VW was een Polo 6N 1.6 met - jawel! - handbediende airco. Was toen een - schrikbarend dure maar zeer fijne - optie. Voor zover mijn geheugen me niet in de steek laat, was die op alle benzinemotoren leverbaar maar niet op de diesel.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Ik heb (helaas) geen airco in mn polo, het trillen werd wel erger als ik mijn rechter raam wilde openen toen de mechaniek van mijn elektrische raam kapot was(staalkabel vastgelopen). Dus een elektrische belasting maakt het stationair trillen wel harder.
 
Oh oke Stick Out Tongue
Mmm apart. Accu nog wel in orde?
Nog geen andere problemen gehad met mn accu, kan binnenkort wel even de spanningen nameten.
Je gasklephuis kan ook stuk zijn.
Is het niet een motorsteunrubber die versleten is?
Gasklephuis is schoon en geeft geen storingen als deze word uitgelezen via vagcom.
Motorsteunrubber heb ik zelf geen verstand van, maar ik denk dat dit het niet is omdat de trillingen denk ik komen door het lage toerental(670 wat volgens het boekje minsten 750 moet zijn, ik heb bij 750 toeren ook geen trillingen).

De motor word op ritten van 15km trouwens niet warmer dan 70-75 graden, dit lijkt mij ook niet normaal?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Na 15 km moet hij echt wel warm zijn tenzij het onder 0 is buiten dan komt hij heel even op bedrijfs temperatuur en zakt dan weer dit is bij mij in ieder geval.

Wat Arno al zeg dat waarschijnlijk je thermostaat open blijft staan waardoor het een stuk langer duurt voordat de auto op bedrijfs temperatuur is.
 
Ja dat klinkt wel logisch dat de thermostaat en of temperatuur sensor slecht werkt. Ik zie deze onderdelen voor niet al teveel op het internet te koop staan. en volgensmij is het wel relatief eenvoudig te vervangen? Iemand hier ervaring mee?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!