Polo 1.2 TSI 2013 (6R) geluid bij starten

Misschien wel sterke vervuiling in het blok bij slecht onderhouden of slechte/verkeerde olie.
Bij geen goede historie ook laten flushen en goede olie en origineel filter gebruiken.
 
Volkswagen  Polo  1.2 
  • Leuk
Waarderingen: Tygo10
Hm ik zal straks met een koude start ook even een filmpje proberen te maken - dit geluid klinkt overigens volgens mij precies hetzelfde zoals ik het hoor bij mijn motor (met 205.000km)
Bedankt voor je reactie, heb ondertussen m’n auto al weer terug en het blijkt inderdaad ‘normaal’.
 
Volkswagen  Polo AW 2018  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: daanwth
Kettingspanner en kettinggeleiders, spanner werkt op oliedruk, kan grote schade veroorzaken namelijk bij koude start kan ketting verspringen en zijn je kleppen aan de beurt.
Bij slecht starten niet doorstarten, laat zo snel mogelijk dignose stellen door dealer of betrouwbare garage.
Heb m’n Polo ondertussen al weer opgehaald, blijkt niks aan de hand te zijn. Geluid waar ik het over had, is gewoon normaal is mij gezegd. Het geluid van de ketting, de eerste paar seconden is toch nog niet zorgwekkend of nu al aan vervanging toe?
 
Volkswagen  Polo AW 2018  1.0 TSI 95pk 
Misschien wel sterke vervuiling in het blok bij slecht onderhouden of slechte/verkeerde olie.
Bij geen goede historie ook laten flushen en goede olie en origineel filter gebruiken.
M’n Polo is altijd netjes op tijd bij de dealer onderhouden, daar maak ik me verder geen zorgen om.
 
Volkswagen  Polo AW 2018  1.0 TSI 95pk 
Bedankt allemaal voor het meedenken, heb m’n Polo ondertussen opgehaald bij de garage en vernomen dat het geluid gewoon normaal is. Komt onder andere van de injectoren, hogedrukpomp en choke, totdat ‘ie op temperatuur is, dan verdwijnt het geluid.
 
Volkswagen  Polo AW 2018  1.0 TSI 95pk 
Heb m’n Polo ondertussen al weer opgehaald, blijkt niks aan de hand te zijn. Geluid waar ik het over had, is gewoon normaal is mij gezegd. Het geluid van de ketting, de eerste paar seconden is toch nog niet zorgwekkend of nu al aan vervanging toe?

Mijn ketting ratelde iets meer dan 2 seconden en heb hem laten vervangen.
Het is een bekend probleem bij de 6R. Ik zou daar geen risico mee nemen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Tygo10
Mijn ketting ratelde iets meer dan 2 seconden en heb hem laten vervangen.
Het is een bekend probleem bij de 6R. Ik zou daar geen risico mee nemen...
Is het geluid bij jou volledig verdwenen? Dacht dat het geluid aan het begin zelfs na vervanging nog aanwezig zou zijn door o.a. de spanner
 
Volkswagen  Polo AW 2018  1.0 TSI 95pk 
Geluid is volledig verdwenen. Het is een verbeterde versie. Bij mij is volgens mij ook de spanner meegenomen.
Kostte me destijds bij een Bosch Car Service 750 euro.
Top, dan weet ik dat. Kan ‘m zelf ook goedkoop laten vervangen bij de garage waar de auto vandaan komt, omdat de eigenaar wel op de hoogte was van de kortdurende ratel.
 
Volkswagen  Polo AW 2018  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!