Voorstellen Pim9N: Polo 9N | Athene | 2005 | 75pk 1.4

Graag stel ik jullie voor aan onze Polo 9N uit 2005. Mijn vriendin had voordat we deze auto kochten een Lupo, waar helaas de katalysator onderuit gestolen werd. Dat plus wat andere dingen die voor de APK nodig waren maakte 'm helaas niet meer rendabel waardoor die naar de sloop is gegaan.
We wilden graag een 5-deurs vanwege onze hond en een wat luxere uitrusting dan de toch wel spartaans uitgevoerde Lupo, en kwamen in onze zoektocht deze Polo tegen. Het betreft een Athene uitvoering die in 2004 werd uitgebracht ter gelegenheid van de Olympische Spelen. Daarom is 'ie uitgerust met airco, cruise control, elektrische ramen en buitenspiegels. We hebben 'm afgelopen november overgenomen met iets meer dan 150k op de klok en inmiddels hebben we er bijna 10.000 bij gereden.
De 1.4l motor tikt een beetje dus ik vermoed dat 'ie last heeft van het bekende probleem met de kantelende zuigers, maar in de afgelopen 10k kilometers heeft 'ie nauwelijks olie verbruikt. Zeker geen liter op 1000km wat je soms leest, dus ik vermoed dat het probleem meevalt.
Qua upgrades heb ik de radio + opbergvak vervangen door een 7" 2DIN scherm met CarPlay en er staat een achteruitrijcamera in bestelling. De stalen velgen staan 'm niet zo mooi, zeker niet omdat aan de voorzijde ook de wieldoppen ontbreken. Wat we daar mee gaan doen wordt nog over nagedacht. Verder ziet 'ie er naar onze mening nog goed uit voor z'n leeftijd.

Ik hoop hier ervaring en kennis uit te kunnen wisselen en ben benieuwd naar al jullie polo's!

IMG_7225 Large.jpeg
 

Bijlagen

  • IMG_7224 Large.jpeg
    IMG_7224 Large.jpeg
    494.3 KB · Weergaven: 13
  • IMG_7228 Large.jpeg
    IMG_7228 Large.jpeg
    400.5 KB · Weergaven: 14
  • IMG_7227 Large.jpeg
    IMG_7227 Large.jpeg
    479.9 KB · Weergaven: 17
  • IMG_7226 Large.jpeg
    IMG_7226 Large.jpeg
    301.4 KB · Weergaven: 16
Volkswagen  Polo 9N  1.4 75pk 
Welkom met je mooie Polo! Ik zou aan de voorkant een nieuwe kentekenplaat monteren, maar dat is mijn mening. :tongueout:
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Pim9N
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!