Pieter's VW Polo Fun / Cross Polo
Pieter's VW Polo Fun / Cross Polo

Showroom Pieter's CrossPolo :: 2006 Volkswagen CrossPolo

Merk
Volkswagen
Model
Polo Fun/Cross Polo
Uitvoering
Ottomotor 1.4 16v 55kW/75pk multipoint indirect injection
Kleur
Black Magic Pearl
Bouwjaar
2006
Mijn naam is Pieter en ik heb half november mijn 15 jaar oude groene VW Golf 3 Variant ingeruild voor een 6 jaar oude zwarte Polo Fun. Een nieuwe zat er financieel niet in dus is het een gebruikte auto geworden die z'n 72000km gereden heeft.
Het is denk ik een standaard uitvoering met een paar aluminiumkleurige accenten verder zonder veel toeters en bellen, maar wel met Climatic, kuipstoeltjes en sportstuur.
Ondank dat de 1,4l motor van de Polo kleiner is dan de 1,8l van de Variant leveren ze beiden 55kW en de Polo is slecht 40kg lichter dan de Variant.
Mijn Polo heeft, denk ik, wat minder pk's dan de gemiddelde Polo op dit forum maar dat geeft niets want in Nederland kun je zelden hard rijden en ik kom ook overal.
Echter heb ik al wel de eerste storing gehad met de Electronic Power Control toen ik onderweg was van Valkenswaard naar Heerenveen. Bij het inhalen van een vrachtauto leek het alsof de motor afsloeg. De auto hield in, het EPC lichtje en het motormanagement lichtje gingen een paar seconden branden. Daarna gingen deze waarschuwingslichtjes uit en reed de auto weer normaal verder. De dealer kon bij het uitlezen geen storing vinden en heeft toen een kleppenhuis schoongemaakt en de bougies vervangen.
Nu maar hopen dat daarmee het probleem opgelost is.
Wel zou ik graag zelf de mogelijkheid hebben om storingen uit te lezen.
Misschien kunnen de experts op dit forum mij adviseren wat ik daarvoor moet aanschaffen.
Ik lees hierover VAGCOM kabels waarmee je bij bepaalde typen Polo's storingen kan uitlezen maar is dat ook geschikt voor mijn Polo. Verder zag ik nog een advertentie waarin een ODB2-kabels aangeboden wordt waarmee je bepaalde typen VW's kan chippen.
Het enige wat ik daarmee zou willen is de gaspedaal response wat anders instellen. Nu is er een groot verschil in verbruik tussen zelf de gaspedaal bedienen of door de cruising control. Mijn voet is kennelijk te onrustig en de response daarvan zou wat minder mogen zijn.
Verder heb ook maar eens geïnventariseerd wat voor lampen in mijn Polo zitten. Dat is op een paar puntjes net weer anders dan Johan op de site gezet heeft.
De grote verbruikers als grootlicht 2x55W, dimlicht 2x55W en mistlicht 2x51W geven een aardige belasting maar staan gelukkig meestal niet gelijktijdig aan maar het kan wel.
Die lampen zouden in LED uitgevoerd moeten worden maar met de huidige LED-lampen klopt het lichtbeeld niet en de hoeveelheid afgegeven licht is te nog weinig.
Het licht op mijn Polo is voorlopig helder genoeg want het stuk helderder dan van de Variant. Dus laat ik het voorlopig maar zo en ga niet gelijk naar Xenon.
 
Re: Ik stel mij voor met de VW Polo Fun van 2006

First Post
Ik stel mij voor met de VW Polo Fun van 2006

Mijn naam is Pieter en ik heb half november mijn 15 jaar oude groene VW Golf 3 Variant ingeruild voor een 6 jaar oude zwarte Polo Fun. Een nieuwe zat er financieel niet in dus is het een gebruikte auto geworden die z'n 72000km gereden heeft.
Het is denk ik een standaard uitvoering met een paar aluminiumkleurige accenten verder zonder veel toeters en bellen, maar wel met Climatic, kuipstoeltjes en sportstuur.
Ondank dat de 1,4l motor van de Polo kleiner is dan de 1,8l van de Variant leveren ze beiden 55kW en de Polo is slecht 40kg lichter dan de Variant.
Mijn Polo heeft, denk ik, wat minder pk's dan de gemiddelde Polo op dit forum maar dat geeft niets want in Nederland kun je zelden hard rijden en ik kom ook overal.
Echter heb ik al wel de eerste storing gehad met de Electronic Power Control toen ik onderweg was van Valkenswaard naar Heerenveen. Bij het inhalen van een vrachtauto leek het alsof de motor afsloeg. De auto hield in, het EPC lichtje en het motormanagement lichtje gingen een paar seconden branden. Daarna gingen deze waarschuwingslichtjes uit en reed de auto weer normaal verder. De dealer kon bij het uitlezen geen storing vinden en heeft toen een kleppenhuis schoongemaakt en de bougies vervangen.
Nu maar hopen dat daarmee het probleem opgelost is.
Wel zou ik graag zelf de mogelijkheid hebben om storingen uit te lezen.
Misschien kunnen de experts op dit forum mij adviseren wat ik daarvoor moet aanschaffen.
Ik lees hierover VAGCOM kabels waarmee je bij bepaalde typen Polo's storingen kan uitlezen maar is dat ook geschikt voor mijn Polo. Verder zag ik nog een advertentie waarin een ODB2-kabels aangeboden wordt waarmee je bepaalde typen VW's kan chippen.
Het enige wat ik daarmee zou willen is de gaspedaal response wat anders instellen. Nu is er een groot verschil in verbruik tussen zelf de gaspedaal bedienen of door de cruising control. Mijn voet is kennelijk te onrustig en de response daarvan zou wat minder mogen zijn.
Verder heb ook maar eens geïnventariseerd wat voor lampen in mijn Polo zitten. Dat is op een paar puntjes net weer anders dan Johan op de site gezet heeft.
De grote verbruikers als grootlicht 2x55W, dimlicht 2x55W en mistlicht 2x51W geven een aardige belasting maar staan gelukkig meestal niet gelijktijdig aan maar het kan wel.
Die lampen zouden in LED uitgevoerd moeten worden maar met de huidige LED-lampen klopt het lichtbeeld niet en de hoeveelheid afgegeven licht is te nog weinig.
Het licht op mijn Polo is voorlopig helder genoeg want het stuk helderder dan van de Variant. Dus laat ik het voorlopig maar zo en ga niet gelijk naar Xenon

----

Bedankt voor het welkom.
Maik je mag mijn Polo ook een Cross Polo noemen want dat is wat er op de zijkant staat maar op het kenteken staat FUN.
Bij deze wat plaatjes om te laten hoe de auto er uit ziet.








Dat is dus de VW POLO FUN of ook wel de CROSS POLO.
m.vr.g. Pieter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Ik stel mij voor met de VW Polo Fun van 2006

Mooi zo'n Cross polo! Ziet er ook zeer goed onderhouden uit op het eerste zicht. Ga je denk ik geen spijt van hebben. :)

Idd ziet er goed onderhouden uit anders had ik 'm niet gekocht.
En ik heb er nog geen spijt van maar de cruise controle of SRS volgens de gebruiksaanwijzing werkt m.i. niet zoals het zou moeten.
Volgens boekje moet het werken tussen 30-180km/h maar het lukt alleen om in de 5e versnelling de SRS in te schakelen tussen 70-80 km/h. In de 4e versnelling heb ik nog geen beperkingen ontdekt. Als SRS eenmaal ingeschakeld is kan ik de snelheid wel verlagen met SET- en verhogen met RES+. Hoeveel dat verhogen/verlagen van de snelheid dan precies kan heb ik nog niet uitgevogeld.
Weet iemand waar die beperking van de snelheidsrange in de SRS vandaan kan komen?
m.vr.gr. Pieter
 
Donna, dat cruise controle probleempje is voorlopig niet opgelost, dat blijft nog even wat maanden sudderen. Volgens de garage werkt het maar je moet gewoon het knopje wat langer ingedrukt houden. Mijn interpretatie is dat er een slecht contact is en als je het lang genoeg probeert doet ie het wel een keer. Dus maar afwachten of de cruise controle het op deze manier blijft doen of dat de cruise controle definitief gaat weigeren. De garantie loopt tot november. We zien het wel.
grt pieter
 
Hoi J.P. Als ik goed heb deed het probleem zich alleen in de 5 versnelling voor
Als dat zo is zou ik toch maar aandringingen bij de dealer dat ze het motor regel apparaat naar de laatste software stand brengen
Dan ben volgens mijn van je probleem af i voor hun relatief een kleine moeite om te doen
Grt Donna
 
Donna jouw idee is niet zo slecht om te kijken of het een bekende fout betreft waar nieuwe software voor bestaat om dat te repareren.
Alleen mijn dealer is niet zo behulpzaam houdt de zaak af. Daarom wacht ik af of ik keiharde argumenten kan vinden om er wat aan te laten doen.
Het is nu geen keiharde fout want de ene keer kan ik de cruise controle activeren en een andere keer niet.
En of je voor het activeren Set of Resume gebruikt maakt m.i. niet zoveel uit.
Omdat het zo wisselend is denk ik aan een slecht contact en de oplossing van de dealer daarvoor is de knop wat langer vasthouden.
Ik zou zelf de zaak eens moeten kunnen uitlezen en dan verder zien.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!