Paar vragen

Goedenavond allen,

Sinds een paar weken een polo AW gekocht die oorspronkelijk uit Duitsland is, comfortline uit nov 2018. Ik had hem al als lease auto tijdelijk en vond het een erg prettige auto. Het gaat om een comfortline met discover media en navigatie kaarten. Er zat nog geen app connect op dus dat heb ik erop laten zetten door de dealer waar ik hem heb gekocht. Alleen nu een paar praktische vragen waar jullie wellicht meer over weten:

-Android Auto; het waze gps signaal valt weleens weg, ik heb oudere versies van AA geprobeerd en AA-instellingen openen en soms komt er een lock maar hij blijft niet 'hangen'. Het gaat om een Redmi Note 7 + geïnstalleerde apk. Tips hoe ik dat kan oplossen?
-De navigatiekaarten van volkswagen geeft nu een foutmelding, normaliter zou ik terug gaan naar de dealer, alleen die zit een stukje verderop in Nederland. Ik heb via Discovercare geprobeerd de kaarten op de SD kaart te zetten maar ik krijg een foutmelding. Ook op een reguliere SD kaart kan ik wel de normale download plaatsen alleen krijg ik de melding in de auto dat er geen juiste bestanden zijn gevonden. Het is de map 'maps' met daarin twee andere mappen. Mogelijk iemand ervaring hiermee?
-Bluetooth lijkt niet op dit model te zitten wat ik nogal raar vind, ik dacht was naïef wellicht dat met app connect je automatisch de telefoon kon gebruiken. Ik krijg als ik klik op 'phone' de melding 'Telefoon niet beschikbaar'. Moet ik een aparte bluetooth module kopen? Ik zag op de website dat de comfortline gewoon telefoonvoorbereiding heeft en sowieso de discover media set.

Dank alvast voor de hulp,

René
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
* Geen idee.
* Voor wat betreft de navigatie, je kunt de bestanden wel downloaden op een SD-kaart, echter je hebt de speciale Volkswagen SD-kaart nodig. Die wijkt iets af van reguliere SD-kaarten (wat bestandsysteem/sectoren betreft).
* Bluetooth, contact moet wel aanstaan en je kunt alleen bij stilstand wijzigingen aanbrengen volgens mij...
 
Volkswagen  AW  1.0 TSI 115pk DSG 
Dat van de SD kaart kan ik bevestigen. Ik had een hele dure SanDisk SD kaart gekocht. Super snel en al, maar die doen het niet in de auto. Je hebt de originele SD-kaart nodig of een hele simpele oude SD-kaart heb ik gehoord. Mijn kaarten heb ik op de originele SD-kaart ge-update met de software van Volkswagen zelf.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 107pk / 275Nm 
Ja het updaten op de orginele SD werkt niet meer, het programma liep vast en die back up geeft nog steeds een foutmelding. Het is een oorspronkelijk Duitse auto en ergens las ik dat je dan een Duitse versie moest gebruiken?

Bluetooth bij stilstand werkt ook niet, het lijkt alsof die functie niet geactiveerd is o.i.d.? Ik zou worden terug gebeld door de VW dealer dus ik wacht even af. Er zit nog fabrieksgarantie op en die zou Europees zijn maar ik weet niet of jullie ervaring is dat ze hier wat strikt op zijn?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Let erop dat je je batterijbesparingsmodus niet hebt aanstaan wanneer je android auto gebruikt. Het is mogelijk dat je telefoon je locatievoorzieningen uitschakelt in standby-modus, waardoor je geen gps signaal krijgt.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jpv
Ja het updaten op de orginele SD werkt niet meer, het programma liep vast en die back up geeft nog steeds een foutmelding. Het is een oorspronkelijk Duitse auto en ergens las ik dat je dan een Duitse versie moest gebruiken?

Bluetooth bij stilstand werkt ook niet, het lijkt alsof die functie niet geactiveerd is o.i.d.? Ik zou worden terug gebeld door de VW dealer dus ik wacht even af. Er zit nog fabrieksgarantie op en die zou Europees zijn maar ik weet niet of jullie ervaring is dat ze hier wat strikt op zijn?
Hoeft niet persé de duitse versie te zijn, je kan de mappen ook handmatig downloaden (zip bestand) en dit kopieren naar de SD kaart en je kan zelfs kiezen welke landen je wilt.

Garantie is wereldwijd dus ik zou zeker even naar dat bluetooth gebeuren kijken, werkt een ander telefoon koppelen wel of werkt niks qua bluetooth?
 
Volkswagen  X  X 
Thanks ik heb al wat lopen klooien met GPS in Waze, soms pakt hij wel, soms niet. Ik heb een A40 van werk dus hopelijk gaat die binnenkort met Android10 en werkt die gewoon.

Bluetooth lijkt helemaal een beetje weg, onder setup staat ook het icoontje bluetooth niet alleen ik kan geen modellen vinden van de Polo AW waarbij er uberhaupt geen bluetooth in zit. Wellicht moet de software geupdate worden oid. zodat ook die navigatie weer juist werkt. Na het installeren van dat app connect lijkt het een beetje een rommeltje te zijn geworden.

Goed te weten dat er wereldwijde garantie is, dan zit er nog op ruim een half jaar dus komt goed. Verder wel erg prettige bak. Armsteuntje van Bryan van hier van het forum is ook al besteld zodat hij wat hoger komt.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Oké toch even een update na alle Corona gekte. Inmiddels contact gehad met de VW dealer, ondanks dat het een import auto is kon ik daar terecht zonder problemen. Het euvel was dus;
-na app connect activatie werkte de kaarten niet meer
-bluetooth werkt niet (de melding kwam 'telefoon niet beschikbaar', je kon simpelweg niet zoeken naar bluetooth apparaten en het leek alsof bluetooth gewoon niet was geactiveerd).

Ze hebben we vandaag naar gekeken, en de software geupdate wat alles heeft verholpen. Voor degene die het nog interessant vinden, de software update was versie 0472 en is nu 0478 geworden. Geen kosten, netjes onder garantie geupdate.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Ja zeker, toch erg prettig en ook dat die navigatie kaarten weer werken. Ik heb echt zo'n beetje alle soorten op de SD kaart gehad en zelf geprobeerd maar het werkte steeds niet. Misschien toch een foutje in die oude software oid. Telefonisch gaven ze nog aan dat ik wellicht spraakbesturing moeset aanschaffen en dat dan automatisch ook bluetooth weer zou werken. Leek mij nogal raar omdat bluetooth een apart iets is en gelukkig bleek dat het ook.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!