Paar vragen

Goedemiddag dames/heren,

Ik zag dat er al een topic geopend is met titel ''enkele vragen''. Ik twijfelde om mijn vragen daar bij te zetten om zo niet tig topics open te hebben staan met ''enkele vragen'' maar ik wilde andermans topic niet volspammen met mij eigen zaken. Mocht dit toch wenselijk zijn dan mag dit topic dicht.

Hier mijn vragen

Is Apple car play ook draadloos in te stellen?

Is Google maps ook op het Active info display te krijgen
(zodat je bijvoorbeeld dan spotify op midden scherm kan plaatsen)?

Als bovenstaande niet mogelijk is is het dan nog achteraf mogelijk om de navigatie software van Volkswagen zelf te kopen (heb ik er niet bij genomen)? De dealer gaf aan dat dit alleen mogelijk was als ik een ander scherm in mijn wagen liet bouwen maar dit moet toch wel te regelen zijn aangezien het enkel om software gaat

Hebben meer mensen last van een echo tijdens het bellen? De gene aan de andere kant geeft aan dat zij zichzelf dubbel horen (heb een Iphone). Zelf hoor ik het kraakhelder.

Bestaat er een mogelijkheid tot het instellen van favorieten m.t.b. cruise control (bijvoorbeeld , 80km, 100km, 120 etc.)

Is de snelheid waarmee de cruise control zichzelf herpakt (wanneer een auto uit de sensors verdwijnt) te versnellen? En dan doel ik meer over het acceleren zelf tot de wagen weer op zijn vooraf ingestelde snelheid zit. Dat gaat naar mijn mening iets wat te traag Stick Out Tongue.
 
Volkswagen  Polo Highline R-Line  1.0 TSI 115PK DSG 
Je kan volgende keer ook 'het grote kleine vragen topic' raadplegen. Daar staan allemaal zaken in.
Ik weet enkel dat Apple CarPlay draadloos niet mogelijk is
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Is Apple car play ook draadloos in te stellen?
Ja, door middel van een dongel die je in je telefoon steekt. Zoek maar op internet.

Is Google maps ook op het Active info display te krijgen

Nee.
Als bovenstaande niet mogelijk is is het dan nog achteraf mogelijk om de navigatie software van Volkswagen zelf te kopen
Nee. Enkel door het hele scherm te laten vervangen naar Discover Media.

Hebben meer mensen last van een echo tijdens het bellen?
Ja. Je geluid zachter zetten tijdens bellen is de oplossing.

Bestaat er een mogelijkheid tot het instellen van favorieten m.t.b. cruise control
Nee.
Is de snelheid waarmee de cruise control zichzelf herpakt (wanneer een auto uit de sensors verdwijnt) te versnellen?
Ja, zet je Rijmodus knop op Sport, dat scheelt al. Vervolgens kun je met vcds de Boost functie aan laten zetten. Als je geen rij modus knop hebt, kun je bij de instellingen van adaptive cruise control de modus op sport zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Is Apple car play ook draadloos in te stellen?
Ja, door middel van een dongel die je in je telefoon steekt. Zoek maar op internet.

Is Google maps ook op het Active info display te krijgen
Nee.
Als bovenstaande niet mogelijk is is het dan nog achteraf mogelijk om de navigatie software van Volkswagen zelf te kopen
Nee. Enkel door het hele scherm te laten vervangen naar Discover Media.

Hebben meer mensen last van een echo tijdens het bellen?
Ja. Je geluid zachter zetten tijdens bellen is de oplossing.

Bestaat er een mogelijkheid tot het instellen van favorieten m.t.b. cruise control
Nee.
Is de snelheid waarmee de cruise control zichzelf herpakt (wanneer een auto uit de sensors verdwijnt) te versnellen?
Ja, zet je Rijmodus knop op Sport, dat scheelt al. Vervolgens kun je met vcds de Boost functie aan laten zetten. Als je geen rij modus knop hebt, kun je bij de instellingen van adaptive cruise control de modus op sport zetten.

Kijk dat is duidelijke taal. Bedankt voor je uitgebreide antwoorden.

Wel jammer dat navigatie achter niet te krijgen is door middel van een SD kaart met een pakket erop ofzo. Zou technisch wel mogelijk moeten zijn toch?

Is het verder ook nog mogelijk om je arm steun in de auto op bepaalde standen te zetten? In mijn golf 4 destijds kon dit door middel van ''clicks'' zeg maar. Bij de armsteun die ik nu heb kan deze alleen naar beneden staan althans ik krijg hem niet anders ingesteld.

@Giltix dank je voor de tip. Zal deze ook een grondig uitpluizen!
 
Volkswagen  Polo Highline R-Line  1.0 TSI 115PK DSG 
Ik heb je wel een fout gestuurd, Apple Carplay kan draadloos d.m.v. een dongel die je in de USB poort van je auto steekt ;) niet in de telefoon.

Wel jammer dat navigatie achter niet te krijgen is door middel van een SD kaart met een pakket erop ofzo. Zou technisch wel mogelijk moeten zijn toch?
Originele navigatie op een scherm van VW zonder navigatie is technisch onmogelijk. De genoemde SD kaart bevat alleen de kaarten, niet de functionaliteiten.
Is het verder ook nog mogelijk om je arm steun in de auto op bepaalde standen te zetten? In mijn golf 4 destijds kon dit door middel van ''clicks'' zeg maar. Bij de armsteun die ik nu heb kan deze alleen naar beneden staan althans ik krijg hem niet anders ingesteld.
Nee, heeft geen standen. Je kan er iets tussendoen. Er zijn allerlei creatieve oplossingen genoemd op dit forum. Zoekfunctie :mrgreen:
 
Kijk dat is duidelijke taal. Bedankt voor je uitgebreide antwoorden.

Wel jammer dat navigatie achter niet te krijgen is door middel van een SD kaart met een pakket erop ofzo. Zou technisch wel mogelijk moeten zijn toch?

Is het verder ook nog mogelijk om je arm steun in de auto op bepaalde standen te zetten? In mijn golf 4 destijds kon dit door middel van ''clicks'' zeg maar. Bij de armsteun die ik nu heb kan deze alleen naar beneden staan althans ik krijg hem niet anders ingesteld.

@Giltix dank je voor de tip. Zal deze ook een grondig uitpluizen!
Zover ik weet, bij mijn polo, kan de armleuning alleen omhoog om in het vak te kunnen. Verder kun je hem wel horizontaal bewegen. In de Golf is het inderdaad anders.
Maar je kunt toch ook Google Maps gebruiken via een USB kabel? Dan heb je geen VW navigatie nodig.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk Comfortline Business + Active Info Display 
Kijk dat is duidelijke taal. Bedankt voor je uitgebreide antwoorden.

Wel jammer dat navigatie achter niet te krijgen is door middel van een SD kaart met een pakket erop ofzo. Zou technisch wel mogelijk moeten zijn toch?

Is het verder ook nog mogelijk om je arm steun in de auto op bepaalde standen te zetten? In mijn golf 4 destijds kon dit door middel van ''clicks'' zeg maar. Bij de armsteun die ik nu heb kan deze alleen naar beneden staan althans ik krijg hem niet anders ingesteld.

@Giltix dank je voor de tip. Zal deze ook een grondig uitpluizen!
android car draadloos op RCD330 is zeker niet te regelen d.m.v. een adapter of zo iets dergelijks?
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
Hebben meer mensen last van een echo tijdens het bellen? De gene aan de andere kant geeft aan dat zij zichzelf dubbel horen (heb een Iphone). Zelf hoor ik het kraakhelder.

Niks aan de hand... totdat flitsmeister een melding geeft. Dan begint de echo. Maakt niet uit hoe hard of zacht je de volume zet. Iets verstoord de geluidskanaal met bellen en meldingen tegelijk.
 
Volkswagen  Highline Business R  1.5 TSI 150pk DSG 
Niks aan de hand... totdat flitsmeister een melding geeft. Dan begint de echo. Maakt niet uit hoe hard of zacht je de volume zet. Iets verstoord de geluidskanaal met bellen en meldingen tegelijk.
Je kunt ook Flitsmeister geen meldingen laten geven tijdens bellen, probleem opgelost.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk Comfortline Business + Active Info Display 
  • Leuk
Waarderingen: CrazyTurk
Zover ik weet, bij mijn polo, kan de armleuning alleen omhoog om in het vak te kunnen. Verder kun je hem wel horizontaal bewegen. In de Golf is het inderdaad anders.
Maar je kunt toch ook Google Maps gebruiken via een USB kabel? Dan heb je geen VW navigatie nodig.

Bij de golf kom je hem inderdaad in hoogte verstellen. Maar goed als dat niet kan is het ook geen probleem ;).

Google maps via usb kabel kan inderdaad maar ik was eindelijk blij dat ik mijn telefoon draadloos kon verbinden (wat voor een aantal dingen gewoon prima werkt hoor) maar ik was mij er niet van bewust dat draadloze navigatie niet werkt. Ik denk dat ik gewoon voor een hele korte kabel ga kijken of ergens ooit een keer zo'n adapter inderdaad.

Voor de rest van alle reacties hartelijk dank. Word zeer gewaardeerd!
 
Volkswagen  Polo Highline R-Line  1.0 TSI 115PK DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!