Osram Nightbreaker LED in Polo AW (kappen terug plaatsen?)

Goedenavond,

Na heel wat jaren van afwezigheid ben ik weer eens op het forum vanwege een vraag.

Sinds vandaag heb ik Osram Nightbreaker H7 leds geplaatst in mijn Polo AW van 2018. De montage ging vlekkeloos en het werkte direct naar tevredenheid.
Nu heb ik de originele kappen weer terug kunnen plaatsen, maar vanwege de koeling en de langere stekker zit dit behoorlijk opgepropt. Kan dit problemen geven met de koeling?
Ik zag dat Osram speciale kappen levert. Op de foto’s zie ik echter dat deze ook gewoon dicht zijn, waardoor ik aanneem dat de koeling in een dichte koplamp unit voldoende zou moeten zijn. Klopt dit, of is het verstandig om nog wel wat aanpassingen te doen (een gaatje maken in de originele kap?) of de kappen alsnog aan te schaffen?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • IMG_20231128_152715_HDR.jpg
    IMG_20231128_152715_HDR.jpg
    730.5 KB · Weergaven: 35
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Ah bedankt, hier kan ik wat mee! Dit zou dus betekenen dat de lamp voldoende kan koelen in een gesloten unit? En jij hebt dus ook alle kabels erbij in gedrukt?

Tot nu toe heb ik nog geen meldingen gehad, maar ik heb sinds het plaatsen alleen nog maar even een kort proefrondje gemaakt van zo’n 5km. :) Dat antwoord moet ik je dus nog even schuldig blijven. Zodra ik er wat meer mee gereden heb zal ik mijn bevindingen even posten.

Heb jij trouwens ook de H8 lampjes van de mist- en bochtenverlichting vervangen voor LED? Ik ga hiervoor een wat goedkoper setje LED lampjes aanschaffen, anders gaat het mij iets teveel in de papieren lopen..
 
De H8 mist- &bochten verlichting heb ik nog niet vervangen...staat wel op de planning.
Hoop tegen die tijd eerst de analyse en de oplossing te hebben voor bulb diagnostic warning.

De Osram LED lampen geven zo helder licht af, dat ik groot licht nog amper gebruik
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Cpt.Iglo
Goedenavond,

Na heel wat jaren van afwezigheid ben ik weer eens op het forum vanwege een vraag.

Sinds vandaag heb ik Osram Nightbreaker H7 leds geplaatst in mijn Polo AW van 2018. De montage ging vlekkeloos en het werkte direct naar tevredenheid.
Nu heb ik de originele kappen weer terug kunnen plaatsen, maar vanwege de koeling en de langere stekker zit dit behoorlijk opgepropt. Kan dit problemen geven met de koeling?
Ik zag dat Osram speciale kappen levert. Op de foto’s zie ik echter dat deze ook gewoon dicht zijn, waardoor ik aanneem dat de koeling in een dichte koplamp unit voldoende zou moeten zijn. Klopt dit, of is het verstandig om nog wel wat aanpassingen te doen (een gaatje maken in de originele kap?) of de kappen alsnog aan te schaffen?

Alvast bedankt!
Hallo, heb deze zelf ook gemonteerd in de AW 2018, dimlicht en grootlicht. Past inderdaad net aan. Zitten er nu ruim een jaar in, geen problemen gehad met koeling.
H8 mistlicht/bochtlicht ook zeker aan te raden.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 116pk 
  • Leuk
Waarderingen: Cpt.Iglo
Ik heb ze verwijderd vond het gezoem van de ventilatoren erg irritant. Verder wel mooi wit licht. Heb nu night breaker halogeen h7.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Hallo, heb deze zelf ook gemonteerd in de AW 2018, dimlicht en grootlicht. Past inderdaad net aan. Zitten er nu ruim een jaar in, geen problemen gehad met koeling.
H8 mistlicht/bochtlicht ook zeker aan te raden.
Welke H8 lampen heb je hiervoor gebruikt? Ik heb H8 ledlampen gehaald, maar helaas geven deze wél een storing. Ik overweeg nu gewone halogeen lampen met wit licht.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 116pk 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!