Onderhoudsbeurt

Ik heb mijn polo sinds mei 2018 en ik krijg nu een moersleutel symbool dat het tijd is voor een onderhoudsbeurt als ik mijn contact aandoe. Nu staat op mijn kaart dat ik per 12-09-2018 of vanaf 85.000 km een onderhoudsbeurt moet nemen. Ik zit nog op 76.000 km. Moet ik nu al voor een onderhoudsbeurt gaan (op datum) of pas als ik de 85.000 km heb bereikt? Wat is beter?
 
Volkswagen  Polo  1.2 
wat een geld zeg, ik doe mn GROTE beurt voor rond de €120, dan gebruik ik zelfs nog 5 ltr can Kroon(Olie 5/30 C3), Bosch(oliefilter), NGK bougies, Mann(interieur en luchtfilter), en Febi voor de olieplug.

Duur stempeltje.....
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
nee hoor, geen LL, dan is de olie na 30.000km gitzwarte prut, bij mij gaat hij er na 15.000km echt uit, kost ook je kop niet met 15.000km p/jaar.

Loop de glijpennen van de remklauwen even na en/of de remzuigers netjes loskomen, zonodig reinigen en nieuw remvet erop, doe dit al 30 jaar zo
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Betreft het een grote of kleine onderhoudsbeurt, en informeer wat men dan allemaal doet aan werkzaamheden, en weet je wat het ongeveer gaat kosten.

Weet ik eerlijkgezegd niet. Morgen even kijken of het in het instructieboekje staat. Plus ik heb soms een knarsend/krakend geluid wat meestal te horen is aan de achterkant onderaan.

Een ANWB monteur zelfs ingeschakeld maar toen was het geluid toevallig niet hoorbaar en hij zei ook dat mijn wielen plus draagarmen, as en uitlaat er goed uitzien.

Dat zal denk ik ook een duur grapje worden.
 
Volkswagen  Polo  1.2 
Bij een grote onderhouds beurt zit natuurlijk niet alleen het domweg vervangen van het lucht/interieurfilter,bougies,olie of de vloeistoffen.
Ook worden er allerlei andere zaken nagekeken die aan slijtage onderhevig zijn en word je auto uitgelezen.
Liever voortijdig op de hoogte zijn om iets te vervangen dan om voor verassingen te komen staan.
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
  • Leuk
Waarderingen: Ser84
Bij een grote onderhouds beurt zit natuurlijk niet alleen het domweg vervangen van het lucht/interieurfilter,bougies,olie of de vloeistoffen.
Ook worden er allerlei andere zaken nagekeken die aan slijtage onderhevig zijn en word je auto uitgelezen.
Liever voortijdig op de hoogte zijn om iets te vervangen dan om voor verassingen te komen staan.
Dat klopt. Maar dit is dezelfde checklist als die van een apk. Dus als je de genoemde onderhoudswerkzaamheden zelf uit kan voeren en als je het combineert met een apk ben je nog stukken voordeliger uit ook.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Ik kan me wel voorstellen dat je gaat voor de stempel bij een jonge auto, of waarvan jij de eerste eigenaar bent.
En als je zo jong kunt rijden zijn het de kosten toch niet.
Gelukkig kan ik alles ook zelf maar mijn auto is van 2011 en aangezien ik hem afrijdt heeft voor mij de stempel geen meerwaarde.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!