Ombouw R-line voorbumper

TimothyR

Bekend lid
139
153
62
Hoi!

Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met het ombouwen van de normale highline voorbumper naar de R-line/gti voorbumper van de polo AW. Ik vroeg het even bij de dealer na, dan zit je te kijken naar 2700 euro.. dat moet goedkoper kunnen!
 
Volkswagen  2022 Polo Business R+  TSI 
Hoi!

Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met het ombouwen van de normale highline voorbumper naar de R-line/gti voorbumper van de polo AW. Ik vroeg het even bij de dealer na, dan zit je te kijken naar 2700 euro.. dat moet goedkoper kunnen!
Het is geen ombouw, het is een hele nieuwe bumper! Zoek op Marktplaats naar de bumper en vervang deze ;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  • Leuk
Waarderingen: TimothyR
Het is geen ombouw, het is een hele nieuwe bumper! Zoek op Marktplaats naar de bumper en vervang deze ;)
Dankjewel voor je reactie! Ik hoorde van de dealer dat de drager misschien ook vervangen moest worden. Misschien is mijn vraag niet duidelijk, ik vroeg me namelijk af of het zo even een bumper erop schroeven is of dat het complexer ligt. Ik heb meerdere mensen gezien die het gedaan hebben op hun 6c maar nog geen op hun aw..
 
Volkswagen  2022 Polo Business R+  TSI 
Dankjewel voor je reactie! Ik hoorde van de dealer dat de drager misschien ook vervangen moest worden. Misschien is mijn vraag niet duidelijk, ik vroeg me namelijk af of het zo even een bumper erop schroeven is of dat het complexer ligt. Ik heb meerdere mensen gezien die het gedaan hebben op hun 6c maar nog geen op hun aw..
Voor de AW lijkt het mij gewoon te doen, lijkt mij gewoon een kwestie van vervangen. Echter heb ik nog niemand zoiets aan hun AW zien doen (en ik ken er nogal wat)... Ik hoop dat iemand het antwoord voor je heeft!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  • Leuk
Waarderingen: TimothyR
Voor de AW lijkt het mij gewoon te doen, lijkt mij gewoon een kwestie van vervangen. Echter heb ik nog niemand zoiets aan hun AW zien doen (en ik ken er nogal wat)... Ik hoop dat iemand het antwoord voor je heeft!
Dat idee had ik ook, ik hoop dat iemand me meer kan vertellen. Dank voor je tijd in ieder geval! :)
 
Volkswagen  2022 Polo Business R+  TSI 
Timothy ik dacht in eerste instantie aan de profielfoto te zien dat je al een rline voorbumper erop had zitten maar dat lijkt er in eerste instantie verdomd veel op
Maar even een vraag over jou polo heb je hen verlaagd
 
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
  • Leuk
Waarderingen: TimothyR
Timothy ik dacht in eerste instantie aan de profielfoto te zien dat je al een rline voorbumper erop had zitten maar dat lijkt er in eerste instantie verdomd veel op
Maar even een vraag over jou polo heb je hen verlaagd

Ha dank je! Ik heb het binnenstuk ltem wrappen dus het komt in de buurt. Toch is de echte R line bumper iets dikker :) De polo is verlaagd inderdaad!
 
Volkswagen  2022 Polo Business R+  TSI 
Ik adviseer je het volgende:

Schaf deze aan https://www.marktplaats.nl/a/auto-o...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr onderhandel zeker met hem. trek de prijs richting 700/650, aangezien je de r-line grill, mistlampen niet nodig hebt. Drager hoeft niet vervangen te worden die is universeel. Laat de PDC gaten ook dicht plamuren, al met al zal je zeker niet meer dan 1000 euro uitkomen..

Begin niet aan kale bumpers, gaat je de klere tijd kosten + kost je nog meer.

Laat hem niet door een beunhaas spuiten, zoek een kwalitatieve spuiter op, als je woonplaats stuurt check ik of ik mogelijk iemand in die richting kan adviseren.

Succes, indien je meer info nodig hebt PB me maar.
 
  • Leuk
Waarderingen: TimothyR
Ik adviseer je het volgende:

Schaf deze aan https://www.marktplaats.nl/a/auto-o...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr onderhandel zeker met hem. trek de prijs richting 700/650, aangezien je de r-line grill, mistlampen niet nodig hebt. Drager hoeft niet vervangen te worden die is universeel. Laat de PDC gaten ook dicht plamuren, al met al zal je zeker niet meer dan 1000 euro uitkomen..

Begin niet aan kale bumpers, gaat je de klere tijd kosten + kost je nog meer.

Laat hem niet door een beunhaas spuiten, zoek een kwalitatieve spuiter op, als je woonplaats stuurt check ik of ik mogelijk iemand in die richting kan adviseren.

Succes, indien je meer info nodig hebt PB me maar.
Thanks voor alle info! Hier heb ik wat aan, ik stuur je nog een PB, heb nog wat vraagjes Big Grin
 
Volkswagen  2022 Polo Business R+  TSI 
Misschien wel leuk om de info te delen als het gelukt is.

Ik ga a.s. zaterdag even langs bij het schadeherstel bedrijf bij mij in de buurt om de opties door te spreken. Hij gaf aan dat het spuitwerk van de hele bumper rond de 250/300 EUR zal liggen.

Als ik meer weet horen jullie het!
 
Volkswagen  2022 Polo Business R+  TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Roon
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!