Olie Probleem

hallo iedereen,

toen ik mijn Polo (Polo III, 1.4 16V uit 2000) kocht vertelde de verkoper mij dat alle polo's olie verbruiken en dat dat een Polo kwaaltje is.
ik dacht, ach het zal wel mee vallen maar niet bleek minder waar.
om de 2 weken moest ik er wel wat bij gooien tot mijn ergernis.
het vreemde was, er lekte NIKS, geen druppels op de grond ofzo, niks.

uiteindelijk kwam me pa met dikkere olie en hierbij doet de Polo het veel beter op.
moet nog steeds nieuwe olie er bij gooien maar dan praat je pas na 4/5 weken.

wat hebben jullie ervaren met dit `olie probleem` en wat hebben jullie er tegen gedaan?

hartstikke bedankt,
Marijn
 
Wat voor olie heb je erin zitten? Ik had bij aflevering van mijn 6N2 longlife olie erin laten zetten en wat had ik daar spijt van...ik moest om de haverklap olie bij vullen. Het was bijna olie tanken en benzine bijvullen. Ik heb daarna de olie in een garage laten aftappen en andere volsynthetische olie erin laten doen en toen hoefde ik bijna geen olie meer bij te vullen.
 
polo versnellingsbakken zijn indd gevoeliger, het valt je misschien niet op maar, zo af en toe lekt het via het afstelboutje van de versnellingsbak, ook kan het via de carterplug beetje bij beetje lekken, met volsyntetische olie moet het goedkomen, daar draait een polo bak het beste op! zoals polootje als vertelde,
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!