Nu nog een Up! straks een Polo Blue GT.....

Hallo beste forumleden.

Laat ik starten met mezelf kort voor te stellen. Ik ben Jeroen, 51 jaar, gek op alles van Apple en rij nu een VW Up! Mijn lange rij auto's die ik ooit reed vermeldt een aantal VW's maar nog nooit een Polo. De laatste VW was een Golf 6 uit 2010 die ik nieuw kocht maar weer snel verkocht omdat ik mijn mooie baan binnen defensie verloor helaas en veel minder ging rijden. Vandaar de Up die ik tot vandaag toe rijd en met veel plezier. Maar .... het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Daarom mijn oog laten vallen op een Polo en wel een Blue GT! Er zal nog wel wat water door de Maas gaan voordat ik ga bestellen maar wil tot die tijd hier op dit forum lekker rondkijken en vooral veel leren. Ook vragen stellen natuurlijk want ik denk dat hier erg veel kennis en ervaring zit. Ik sta open voor alle suggesties als het gaat over het kopen en aanpassen van de Blue GT. Leden die al een Blue GT rijden, laat me eens weten hoe het bevalt en waar ik op moet letten bij het bestellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo'n Volkswagen UP! rijdt dat nou nog een beetje ofniet? Volgens mij vergelijkbaar met de Aygo, C1, 107 toch?

Alleen een stuk steviger en volwassener. Toen wij gingen proefrijden in de Up was het stormachtig weer, onze toenmalige 107 was zeer onrustig op de weg. Tijdens de proefrit onder vergelijkbare onstandigheden werd dus het verschil met de Up direct duidelijk.
Maak eens een proefrit, zou ik zeggen.
 
Hoi Jeroen, welkom. Ben je toevallig ook actief op vw up forum?

Naast de Up heben wij ook een blue GT.
Wens je veel succes met het aankoop proces. Ik zou in ieder geval bij verschillende dealers gaan handelen.Daardoir zijn wij vanuit Brunssum in Weert terecht gekomen.
 
Ga eens kijken in de "garages" van verschillende BlueGT eigenaren, bijv http://www.mypolo.nl/forum/mijn-garage/6694-donatello-2013-volkswagen-polo-blue-gt.html Stick Out Tongue

Waar je op moet letten is dat je de velgen in 2 verschillende kleuren kan bestellen, standaard in grijs, antraciet optie met een meerprijs van 0,- euro!
Verder een aantal dingen die afwijken van de folder/prijslijst, zo is er geen opbergruimte onder de voorstoelen, geen voetverlichting en heb je geen mistlampen voor wanneer je xenon neemt (configurator laat wel zien dat je mistlampen behouden blijven).

BlueGT rijd verder goed, ik heb zelf de DSG versie en rijd prima, zou niet anders meer willen.
 
Klopt, ik ben ook actief op het upforum en zal dat ook nog wel even blijven. Zolang de Up er nog is zeker. De Polo zal pas besteld worden als ik helder heb of en wanneer de facelift er komt. Volgens de dealer zou dat wel eens kunnen gebeuren na de zomer 2013. Ik wil ook een DSG want mijn eerder Golf 6 had dat ook en dat was super rijden! Xenon zal niet gebeuren vrees ik omdat ik 1000 euro erg veel vind en inderdaad de mistlampen vervallen. Het led wat je dan hebt is wel mooi maar de mistlampen vind i er wel bijhoren eigenlijk. Misschien zijn die later nog in te bouwen? De opbergruimte onder de voorstoelen wist ik al en staat inderdaad wel in de folder, vreemd maar was bij de Up ook .... erg veel fouten. Voetverlichting of het missen daarvan is nieuw voor me.
 
Zou vreemd zijn dat er een facelift komt vlak na de lancering van een "nieuw" model. Ik denk dat het eerder 2014 zal worden.

Tsja, blijft koffiedik kijken. In september worden ook de eerste Polo WRC's geleverd.
Voor 2015 staat een geheel nieuwe Polo gepland. Wanneer zou dan een juist moment zijn voor een facelift. Kans is dus dat er maar kleine optische wijzigingen zullen zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom! Een goede beslissing om eerst informatie in te winnen voordat je iets koopt. Kan je de nodige teleurstellingen in de toekomst besparen.

Nog een fout in de meest recente folder van de Polo 6R: die zegt dat elke BlueGT is voorzien van een GTI-grille met twee rode biezen en een GTI-embleem. Zo heb ik ze in ieder geval nog niet gezien ;)

NB Heb je toevallig ook wat leuke foto's van je Up!?
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
welkom hier, ik heb er ook best lang over gedaan voor ik de GT bestelde voor vervanging van mijn BM. Nu ongewild best een dure BGT besteld maar ja wel erg praktisch en mooi!!!!!!!!!!!!!!!!!! Overigens maar weinig auto's gereden die mij zo prima bevielen als de Polo en ik heb er wat gereden haha
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!