NOODHULP VERSNELLINGSBAK VW POLO 6N1

hoi mede polo lief hebbers,
ik ben nieuw op dit forum en heb een brandende vraag.

ik rij sinds 2012 met trots een vw polo 6n1 bj 2000 99 model.
ik onderhoud deze auto goed en met liefde.
helaas heb ik dit jaar veel pech.
mijn versnellingsbak is hoorbaar,ben hier al mee bij me vaste garage geweest.
waarschijnlijk versleten lagers.
revisiebak was onbetaalbaar,optie was een 2dehands bak en nieuwe koppeling als we toch bezig zijn.
kosten? €930 ex of inclusief btw.
heb dit dus ook niet gedaan.
een 2dehands bak is mijn inziens wachten tot je weer het zelfde euvel krijgt.
nou mijn vraag

is er iemand omgeving nijmegen of anders daar buiten die me kan en wil helpen aan een betaalbaar adres
of die deze klus zelf zou kunnen uitvoeren en dat zou willen?
uiteraard niet voor niks.
snap dat het een prijzig geintje is maar lijkt mij dat het goedkoper kan als €900
zie graag een reactie terug.
en nu ik toch aan het typen ben,ik heb mijn verwarmde buitenspiegels en interieur verlichting ook dood.
zekeringen,relais al na gekeken.
ramen werken wel maar slecht.
en dan nog trots zijn en super gek op deze auto.kunst he :}

hoor graag van jullie.
alvast bedankt!!
 
vw  polo 6n2  1.4 mpi 
zou kunnen.
maar mijn stand is 168.000 das voor een vw vrij laag.
bijna alles nieuw,riem,waterhuis,banden,accu,remschijven,remblokken,olie,bougies,filters etc.
geld voor een nieuwe heb ik ook nog niet.
plus ben verliefd op deze auto.is me alles.
ik zoek echt iemand nijmegen of des noods ergens anders want nog gewoon rijden schakelt prima
die me wil en kan helpen.
kosten tegen vergoeding.
 
vw  polo 6n2  1.4 mpi 
Probleem met een gebruikte bak is dat je niet weet hoe er mee gereden is. Het zou zonde zijn als je een hoop geld uit geeft aan arbeidsuren en dat je straks over 2 jaar weer met het zelfde probleem zit. Ik zou toch overwegen je eigen bak dan te reviseren. Anders nog eventjes mee door rijden tot je de revisie kunt betalen. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wie er een gebruikte bak onder je auto kan hangen. Ik denk dat je zeker minimaal rond de 900 euro moet denken.
 
Om even te reageren op je versnellingsbak probleem, dat je met een 2e hands bak hetzelfde hebt, onzin. Ligt aan hoe er met de bak is omgegaan en de km stand van de bak. Dit is zeker de goedkoopste optie. Revisie kost veel tijd, kosten van lagers vallen wel mee. Maar, wat ga je doen als er een tandwiel versleten is? Een los tandwiel kopen? Vergeet dat maar, dan kun je alsnog een andere bak als donor gaan gebruiken... Tip: kijk op https://www.onderdelenlijn.nl/ voer je kenteken in, en zoek een bak met een lage km stand. Belangrijk dat je de versnellingsbak code van jou bak weet. Deze staat op je 'chassis stikker' in de reservewielkuip van je auto en/of in je instructieboekje. Houd er ook rekening mee dat als de bak er dan toch onderuit is, dat het verstandig is om gelijk de koppeling te vervangen. Dit scheelt veel tijd en dus geld in de toekomst. In een heel gunstig geval zal dit niet nodig zijn, maar houd er toch rekening mee... En btw, weet je echt zeker dat je de versnellingsbak hoort 'gieren'? Mocht het nu echt je bak zijn, kun je evt nog een middeltje bij de bak olie gooien om deze geluiden te minimaliseren. Zal de naam eens opzoeken. Mocht je nou ergens niet uitkomen, ik woon dicht in de buurt van Nijmegen dus je mag altijd langskomen.

Groeten:cool:
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
Voor bij je versnellingsbak olie: http://kimmanparts.nl/forte-diff-gear-treatment . En ja, dit werkt echt. Geen marketing gel*l. Betreft je interieurverlichting, heb je de lampjes al vervangen? Of gemeten of je spanning hebt in de unit of op de stekker van de unit? Doet je achterruit verwarming het wel? Zo nee dan is waarschijnlijk de schakelaar van deze kapot. Spiegels en achterruit zitten samen over een schakelaar. Je raammechanismes zijn al op leeftijd, maar het raam 'helpen' is makkelijk. Spuit wat vet in het rubber waar het raam doorheen glijd, links en rechts van het raam. Scheelt al heel veel.
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
yo,super thanks voor de reacties!

ik heb ooit eerder iets aan me bak gehad,gelijk weg gebracht is er een speciaal goedje in gegooid speciale olie ofzo en hop! weg geluid.
alleen nu is het weer terug en monteur zegt bak en waarschijnlijk lager.
kon er gewoon mee rijden.
waarschijnlijk tot dat het niet meer kan :}


wat betreft verlichting/spiegels ik heb geen apparatuur om te meten.
en al had ik die wel,ik heb nog nooit iets op dat gebied door gemeten.
geen idee waar ik dan op moet letten.
is natuurlijk wel te leren.
ik heb altijd gesleuteld aan brommers en motors maar erg weinig aan auto s op wat simpele dingen na
zoals versterkers subwoofers radio s wielen en klein onderhoud.

me achteruit verwarming werkt gewoon goed.

ik heb al een andere deur schakelaar geprobeerd en noem het maar op.
meten is weten i know!
was dat ook van plan tot dat me bak begon.

auto heeft maandje of 3 stil gestaan van wegen een zware operatie die ik heb gehad.
daarvoor reed ik elke dag woon/werk verkeer.
inmiddels rij ik al weer een maand of 2 2,5 en had gehoopt dat het door het rijden misschien minder zou worden.
maar helaas.

ik heb misschien een adresje voor me bak in deventer gevonden.
€700 revisie €295 reperatie.
all in prijzen,inclusief arbeid alles.
maar is misschien.
en onder voorbehoud en waarschijnlijk vanaf prijzen.
het gegeven van als je met je bak gaat beginnen je de koppeling meeneemt is me bekend.

nogmaals super bedankt voor alle tips waardeer het echt enorm.

groeten terug
 
vw  polo 6n2  1.4 mpi 
  • Leuk
Waarderingen: Polovl
Welkom,
De vernellingsbak van een polo 6n gaat gemiddeld bij 120000km stuk.
Ik heb hem ook stuk gehad,
en heb er een ruilbak (een gemodificeerde gereviseerde versnelingsbak) onder laten zetten bij de skoda dealer waar die toen de tijd in onderhoud was.
Wat is er gemodificeerd: voor de 5e versnelling word er een extra olie kanaaltje geboord voor betere smering.
Dus een simpele 2e hands bak zou ik niet doen, en simpele revisie ook niet.

Advies bij jou in de buurt is garage leenders in andelst.


Wat betreft jou dashboard verlichting,
doet werkelijk alles het niet meer?
of alleen bij de knopjes in het midden?
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: Durban
aller eerst wil ik Durban,jou en iedereen bedanken voor de reacties en de tips. super tof waardeer het enorm.

nee niet me dashboard verlichting :]

me interieur verlichting,daarmee bedoel ik me midden console en elektrische spiegel bediening.

de verlichting van me spiegelknop is gewoon dood en me midden console heeft acr de tunnel nijmegen
ooit een lampje in gezet in de middelste verwarmingsknop.

die brand dus maar tijdens het rijden wordt het soms een disco lamp en gaat flikkeren.
rest van verlichting werkt gewoon na behoren.

leenders in andelst neem ik tot me,net als de tips van Durban.

groetjes polomouser nijmegen!
 
vw  polo 6n2  1.4 mpi 
aller eerst wil ik Durban,jou en iedereen bedanken voor de reacties en de tips. super tof waardeer het enorm.

nee niet me dashboard verlichting :]

me interieur verlichting,daarmee bedoel ik me midden console en elektrische spiegel bediening.

de verlichting van me spiegelknop is gewoon dood en me midden console heeft acr de tunnel nijmegen
ooit een lampje in gezet in de middelste verwarmingsknop.

die brand dus maar tijdens het rijden wordt het soms een disco lamp en gaat flikkeren.
rest van verlichting werkt gewoon na behoren.

leenders in andelst neem ik tot me,net als de tips van Durban.

groetjes polomouser nijmegen!

Als het knippert is waarschijnlijk je dimmertje stuk.
Oplossing nieuw of 2e hands dimmertje halen.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
ik lees net alle reacties.
mijn dank is groot.

ik heb nieuws.
en nog leuk nieuws ook.

de kerstman kwam dit jaar bij mij wat eerder.
en hij bracht me een nieuwere vw polo 6n2.

zelfde kleur 1 jaar jonger en net even wat meer luxe.
comfortline.

super bedankt voor alle reacties heren.
deze week krijg ik mijn nieuwe polo met nieuwe apk.
ik ga dan beginnen met audio en tussen door achterste ramen blinderen.
dakspoiler verlagen is voor het vakantie geld ;]

groetjes polomouser
 
vw  polo 6n2  1.4 mpi 
ooh nou lijkt net of er staat de dakspoiler verlagen :]

maar ik bedoelde volgend jaar met vakantie geld koop ik een dakspoiler
kijkt net wat strakker.

en haaienvin antenne.
en laten poetsen en speciale anti vuil laag erop.
en vast nog veel meer. :]

en denk dat ik me auto laat verlagen ivb hoogglans verdichte RH velgen.
komen namelijk best platte bandjes op.
145/45/195.
ga dan denk ik langs sjaaks autoservice.
lijkt me een mooi bedrijf.

veel plannen dus,en een nieuw project.
als ik aardig klaar ben even wat foto s posten uiteraard.

geen idee hoe je een topic sluit.
maar deze kan dicht.

nogmaals thanks iedereen.
 
vw  polo 6n2  1.4 mpi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!