Nieuwtjes m.b.t. de website (lezen svp)

Johan

Beheerder
4,636
2
1,036
193
Beste leden,

We beginnen nu toch al aardig wat te groeien, en er is zelfs al een eerste meet&greet aan de gang. we hopen dat jullie het allemaal leuk/gezellig hebben hier op het forum en ook op de meeting!

Nu hebben we even wat puntjes mbt de website;
als eerst gaat de website eerdags weer een klein beetje veranderen waardoor we hopen het voor jullie weer iets mooier en vooral overzichtelijker te maken (het layout blijft grootendeels hetzelfde!) we hebben besloten om het profielensysteem niet te gaan doorzetten omdat we het nu via het forum ook prettig vinden werken en bang zijn dat het forum anders minder gebruikt gaat worden. (er is nog een reden waar jullie zo meer over lezen; dataverkeer van de website)

We willen wel iets anders gaan plaatsen op de voorpagina van de website, alleen de vraag is; wat willen jullie daar zien? Laat daarom even weten wat je eventueel zou willen, car of the month of misschien de laatste nieuws-headlines van een website als nu.nl/autoweek.nl of verzin wat! er komt wel een lijst met de nieuwste garagetopics en de laatst gewijzigde garage topics op de frontpage!!

Maik is ook bezig met een aantal pagina's te vullen over de nieuwe polo 6R en we hebben hier en daar nog een howto op de website te plaatsen wat ook snel zal gebeuren!

Nu nog even puntje twee, dankzij onze groei in het aantal bezoekers stijgt ook de behoefte aan een wat grotere webhosting en vooral meer dataverkeer. Ik heb deze maand al 2 mailtjes gehad van de host dat we over ons datalimiet zijn geraakt en zullen moeten upgraden om afsluiting van de website te voorkomen.
Nu is deze website als hobby ontstaan bij Maik en mij en betalen wij nu alles uit eigen zak! Tot nu toe was dat nog een leuk bedrag om samen te betalen maar nu wordt het dus wat duurder!
We hebben samen besloten om dus al wat te doen aan het dataverkeer door de website wat efficienter te gaan opzetten, maar willen toch evengoed gaan upgraden naar een hoger account om de groei goed te laten doorzetten.

Voor vragen, opmerkingen en tips kun je gewoon in dit topic reageren.
 
Wat je zou kunnen doen om het dataverkeer te beperken is de plaatjes ergens anders neerzetten ;) Plaatjes zijn waarschijnlijk de hoofdoorzaak van het datalimiet overschrijden ;) (ik host zelf alles vanaf thuis maar ik heb slechts beperkte upload (1mbit) zolang ik thuis geen glasvezel heb liggen)

Verder zijn autoweek.nl headlines wel een idee voor de frontpage ja! :)
 
Johan en Maik, ik vind dit een te leuke site met waardevolle tips en tricks om dit te laten sluiten vanwege de datalimietoverschrijding, ik ben zeer zeker bereid om jullie een donatie te geven. Een pb zal naar Johan volgen hoe of wat.

Aftertalk
Wel een leuk idee voor de (vernieuwde) site is misschien een aftertalk te plaatsen van de bezochte meetings door de mensen waar ze foto's en hun verhaaltjes neer kunnen zetten.

Online gebruikers
Misschien ook wel leuk van het aantal gebruikers wat online is van de homepage af te halen en dit te verplaatsen naar het forumgedeelte...weet niet of dat mogelijk is of erg veel werk?


Oh ja...nog ff dit: er komen natuurlijk ook gasten hiero...is het verstandig om die het komplete forum te laten doornemen? Ik bedoel ermee te zeggen: we leggen vaak de ziel bloot van de auto's over wat er allemaal ingebouwd en onder zit...Het dievengilde kan helaas ook lezen..

Ff zo wat suggesties mijnerzijds...
 
Ook al komt ik niet zovaak hier, ben wel bereid om jullie hierin te steunen..

En ben het wel met Polootje eens..
Dat je ingelogd moet zijn om (bepaalde) foto's te kunnen zien..
Of iets in die richting..

btw.. Vondt het vandaag leuk om jullie eventjes te zien..
Het was de eerste keer maar hoop voor in de toekomst meerdere Polo's te kunnen zien..

Groetjes Matheus !
 
bedankt voor de reacties zo ver (ook die ik via PB binnen kreeg)

ik ga in elk geval even wat doen met jullie tips, zo verbergen we dan het Garage forum voor niet geregistreerde mensen, die kunnen daar dan alleen kijken en posten met een account! zo wil ik dit voor de howto's doen!

de online gebruikers zijn al weer terug naar het forum in de nieuwe opstelling!

wat meets betreft, we gaan volgend meetingseizoen ook plannen om samen naar de grotere meetings te gaan! en uiteraard zal (als ik jullie verhalen mag geloven) deze geslaagde dag vaker plannen! hopend op steeds meer bezoekers dus.. en wellicht ook een idee om dat te posten op de andere forums! (werk misschien ook wel voor een aantal registraties deze kant op!)
 
Als we als groep zijnde zouden gaan, moet er wel iets qua herkenning aanwezig zijn dacht ik zo. Evt een MyPolo.nl overplaat om voor en achter over het kenteken te 'klittenbanden' als je op de meeting aanwezig bent :?: :roll: :?: .

En als we als groep zouden graan ga ik echt wel mee, alleen gaan vind ik nooit niks aan nmlijk Stick Out Tongue
 
Ik ben ook bereid om een donatie te doen om de website up te graden en goed in de lucht te houden.
Wellicht is het een optie als er stickers gemaakt worden, of andere gadgets, om de prijs hiervan iets omhoog te zetten en de "winst" gebruikt wordt om de website te verbeteren / beheren.

Wellicht een verbeterpunt:
als je op het forum op een link klikt die iemand gepost heeft, wordt deze link geopend in hetzelfde venster. Kan het niet zo ingesteld worden dat deze links in een appart scherm geladen wordt?
 
Om het verbruik van dataverkeer te beperken hierbij de volgende tips:

Geen foto's met hoge resolutie. Gebruik geen .BMP bestanden, maar gebruik .jpg of .gif . (Verklein de foto's naar het juiste formaat en beperk de resolutie)
Beperk het gebruik van online filmpjes (gewoon een links naar Youtube maken), deze nemen het meeste bandbreedte in.
Downloads beperken (maak er zip bestanden van)

Kortom, hoe groter de bestanden die de bezoeker van de site raadpleegt, des te groter het gebruik van dataverkeer wordt.

Wie weet het forum van tijd tot tijd door te lopen en weg te gooien, dingen die te koop waren en inmiddels verkocht zijn kunnen ook weg (denk aan foto's en andere grote dingen die erin kunnen staan)

Misschien nog een optie is een topic starten rechten geven zodat die bepaalde niet (meer) relevante reacties (van zich zelf en andere) weg te kunnen gooien, hoe schoner je forum/site des te minder verkeer ;)

---------------------------------------------------------------

Verder ben ik het eens om bepaalde onderwerpen af te schermen voor bezoekers, op aanraden van Polootje had ik al bepaalde tekst en foto's weggehaald, je weet maar nooit wie ermee leest!!! Heet is leuke om delen maar andere kunnen hier misbruik van maken.
 
omulder zei:
Verder ben ik het eens om bepaalde onderwerpen af te schermen voor bezoekers, op aanraden van Polootje had ik al bepaalde tekst en foto's weggehaald, je weet maar nooit wie ermee leest!!! Heet is leuke om delen maar andere kunnen hier misbruik van maken.

Hier wordt aangewerkt (het Mijn Polo topic zal zonder inloggen straks niet meer zichtbaar zijn), echter kan iedereen zich registeren en dan zit je met het zelfde probleem. Met andere woorden, post wat je wil posten maar houd er wel rekening mee dat je het met andere deelt.
 
Word met de nieuwe site de bug ook gefixt dat ik niet ingelogt kan blijven zodra ik via www.mypolo.nl hier kom? Stick Out Tongue

als ik zonder www. naar de site ga is er niets aan de hand, maar met WWW. ervoor zijn de cookies ongeldig, zelfs na overnieuw inloggen zijn alle cookies ongeldig (staat foute domeinverwijzing in, naar de site zonder www. dus werkt die niet op de site met www. ervoor Stick Out Tongue)
 
Fludizz zei:
Word met de nieuwe site de bug ook gefixt dat ik niet ingelogt kan blijven zodra ik via http://www.mypolo.nl hier kom? Stick Out Tongue

als ik zonder www. naar de site ga is er niets aan de hand, maar met WWW. ervoor zijn de cookies ongeldig, zelfs na overnieuw inloggen zijn alle cookies ongeldig (staat foute domeinverwijzing in, naar de site zonder www. dus werkt die niet op de site met www. ervoor Stick Out Tongue)

Hier heb ik geen last van
 
Ik heb er last van met Opera onder Linux (ook voor de vorm een keer met Opera onder windows geprobeerd maar dat maakte niets uit), geen serieus probleem, ik gebruik gewoon de site zonder www. ervoor en dan is er niets aan de hand Stick Out Tongue
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!