nieuwsbrief van xenonlamp.nl

graafie

Exclusive lid
2,121
370
83
goed nieuws voor een ieder die xenon heeft ingebouwd zonder koplampsproeiers en automatische hoogteregeling.
In de nieuwsbrief van December van xenonlamp.nl is het vanaf april 2012 niet meer nodig dat je bij een achteraf ingebouwde xenonset ook koplampsproeiers en een automatische hoogteregeling moet hebben. Ook niet bij auto's na 2006. Dus voor een ieder die nog twijfels had over xenon, vanaf April 2012 is het helemaal legaal zonder de huidige verplichtingen. ;) ;) ;)
 
BlackPoloBM zei:
Dan weet ik wat mijn volgende update is.

Ik vond dit al een hele domme regeling. Koplampsproeiers voor xenongebruikers die een auto hebben met bouwjaar 2007 en nieuwer.

Ik zou dan eerder kiezen voor auto's ouder dan 2007 die verplicht komplampsproeiers erop moeten hebben.
Dat kan natuurlijk niet, die wetgeving word gefaseerd ingevoerd voor voertuigen met een bouwjaar van na een bepaald jaar. Als je dit om zou draaien krijg je ineens een hele berg voertuigen die de boel moeten aan laten passen met terugwerkende kracht.. dat is pas krom.

Maargoed, ik ben het wel eens met het schrappen van deze regels, waarom een uitzondering maken voor xenon lampen.. het is simpel; als je verlichting slecht is afgesteld ben je in overtreding.. xenon of geen xenon.
 
vond het eigenlijk geen slechte regel, ben het ook wel met jouw laatste zin eens enveeka, maar bij xenon heb je veel meer licht dus is het gevaar voor tegenliggers wel hoger, dus dan zouden er ook sproeiers aan vast mogen zitten
 
Wat hebben de sproeiers met de hoeveelheid licht te maken?? Zout krijg je er toch niet vanaf gespoten. Ik maak in deze periode iedere dag ff mn koplampen schoon met ruitenreiniger en een doekje.
 
Het grootste 'gevaar' is verkeerde afstelling en daardoor dus verblinding, dit gevaar is bij Xenon groter omdat dit vaak "meer licht (lummen)" geeft dan niet xenon verlichting. Daarbij is Xenon vaker verkeerd afgesteld omdat dit achteraf wordt ingebouwd. Ik zou eerder zeggen automatische hoogteverstelling verplichten op alle koplampen! Stick Out Tongue

De enige reden dat de regel is teruggedraaid is dat er tegenwoordig ook Xenon sets zjin met lagere lumen, en dus de hele motivatie achter de wet niet meer klopt. Echter in de praktijk zullen de meeste aftermarket sets wel feller zijn dan 'normale' lampen.
 
PoloDave zei:
niet direct mer de hoeveelheid, maar wel met de verstrooiing

helaas maakt niet iedereen zn lichten schoon Bas ;)
'
Helaas niet, Ik heb zelf nog nooit gehad dat er iemand met grootlicht flitst terwijl ik de xenon aan heb. Maar andersom ooh wat erger ik mij aan die sjonnietunerts die de xenon erin pleuren en zo de lijken de boom uit schijnen :ugeek: Stick Out Tongue
 
kevin6r zei:
Ik vind het niks al die xenon meuk, ik hoef het ook niet op mijn auto's.

Vreselijk al die gasten die het *** afgesteld hebben
Al die gasten die hun normale halogeen niet goed hebben afgesteld is ook vreselijk hoor. Als je je xenon lampen goed af laat stellen bij je garage is er niets aan het handje. Ik vind het echt prettig rijden hoor met die xenonverlichting. Voor mij geen halogeen meer.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!