Nieuwe Polo GTI: digitale marktintroductie via Facebook
De komst van de nieuwe Volkswagen Polo GTI is een evenement op zich, maar de manier waarop hij zijn marktintroductie beleeft is ook bijzonder: het is de eerste auto die in Europa exclusief via een social network wordt geïntroduceerd. Facebook-gebruikers worden namelijk attent gemaakt op het sportieve model door middel van de slogan “Fast Lane – Driven by Fun.”
Luca de Meo, Marketingdirecteur van de Volkswagen Group en van Volkswagen Personenwagens legt uit wat het doel is van deze unieke introductiemethode: “Op deze manier willen we jonge mensen over de hele wereld kennis laten maken met onze nieuwe auto.”
De volledig digitale campagne is niet bepaald een klassieke manier om reclame te maken voor een auto. De campagne maakt juist optimaal gebruik van de mogelijkheden die sociale netwerken bieden. De Meo: “Op deze manier komen we dicht bij onze klanten en het biedt ons tegelijkertijd de mogelijkheid een intensive dialoog met ze aan te gaan.”
Een belangrijk onderdeel van de campagne zijn drie video’s waarin de Polo GTI optreedt. Deze video’s zijn te vinden op www.facebook.com/volkswagen. De clips vallen op door hun hoge funfactor: ze geven een sensatie van snelheid zonder dat ze aanzetten tot te snel rijden. Een ander interessant onderdeel van het facebook-profiel is de Fast Wall waar berichten achtergelaten kunnen worden – Bestfriends hebben daarbij voorrang. Daarbij is er een wedstrijd waarbij bezoekers worden uitgedaagd hun eigen interpretatie van ‘Fast Lane’ in te sturen. Uiteraard is op het profiel ook gedetailleerde informatie over nieuwe Polo GTI te vinden.
Ook in de showroom
De Polo GTI wordt halverwege juli in de Nederlandse Volkswagen-showrooms verwacht. De sportiefste Polo beschikt over een 1,4-liter TSI-motor in combinatie met de zeventraps DSG-transmissie met dubbele koppeling. Dankzij het vermogen van 132 kW/180 pk zijn prestaties van hoog niveau (topsnelheid: 229 km/h, 0-100 in 6,9 s). Desondanks bedraagt het gemiddelde verbruik slechts 6,0 l/100. Daarmee is hij de zuinigste GTI ooit en komt hij in aanmerking voor het groene energielabel C. Dankzij het sportonderstel en het XDS- sperdifferentieel biedt de Polo GTI volop rijplezier. Diverse assistentiesystemen waken daarbij over de veiligheid van de inzittenden. De Polo GTI is direct als zodanig herkenbaar door onder meer de rode omranding van de grille, lichtmetalen velgen, een specifieke voor- en achterbumper (achter met diffuser), sideskirts en een achterspoiler.
De Polo GTI is leverbaar vanaf € 23.690 incl. BPM/BTW.




Bron: Ponpersportaal.nl
De komst van de nieuwe Volkswagen Polo GTI is een evenement op zich, maar de manier waarop hij zijn marktintroductie beleeft is ook bijzonder: het is de eerste auto die in Europa exclusief via een social network wordt geïntroduceerd. Facebook-gebruikers worden namelijk attent gemaakt op het sportieve model door middel van de slogan “Fast Lane – Driven by Fun.”
Luca de Meo, Marketingdirecteur van de Volkswagen Group en van Volkswagen Personenwagens legt uit wat het doel is van deze unieke introductiemethode: “Op deze manier willen we jonge mensen over de hele wereld kennis laten maken met onze nieuwe auto.”
De volledig digitale campagne is niet bepaald een klassieke manier om reclame te maken voor een auto. De campagne maakt juist optimaal gebruik van de mogelijkheden die sociale netwerken bieden. De Meo: “Op deze manier komen we dicht bij onze klanten en het biedt ons tegelijkertijd de mogelijkheid een intensive dialoog met ze aan te gaan.”
Een belangrijk onderdeel van de campagne zijn drie video’s waarin de Polo GTI optreedt. Deze video’s zijn te vinden op www.facebook.com/volkswagen. De clips vallen op door hun hoge funfactor: ze geven een sensatie van snelheid zonder dat ze aanzetten tot te snel rijden. Een ander interessant onderdeel van het facebook-profiel is de Fast Wall waar berichten achtergelaten kunnen worden – Bestfriends hebben daarbij voorrang. Daarbij is er een wedstrijd waarbij bezoekers worden uitgedaagd hun eigen interpretatie van ‘Fast Lane’ in te sturen. Uiteraard is op het profiel ook gedetailleerde informatie over nieuwe Polo GTI te vinden.
Ook in de showroom
De Polo GTI wordt halverwege juli in de Nederlandse Volkswagen-showrooms verwacht. De sportiefste Polo beschikt over een 1,4-liter TSI-motor in combinatie met de zeventraps DSG-transmissie met dubbele koppeling. Dankzij het vermogen van 132 kW/180 pk zijn prestaties van hoog niveau (topsnelheid: 229 km/h, 0-100 in 6,9 s). Desondanks bedraagt het gemiddelde verbruik slechts 6,0 l/100. Daarmee is hij de zuinigste GTI ooit en komt hij in aanmerking voor het groene energielabel C. Dankzij het sportonderstel en het XDS- sperdifferentieel biedt de Polo GTI volop rijplezier. Diverse assistentiesystemen waken daarbij over de veiligheid van de inzittenden. De Polo GTI is direct als zodanig herkenbaar door onder meer de rode omranding van de grille, lichtmetalen velgen, een specifieke voor- en achterbumper (achter met diffuser), sideskirts en een achterspoiler.
De Polo GTI is leverbaar vanaf € 23.690 incl. BPM/BTW.




Bron: Ponpersportaal.nl
Laatst bewerkt: