Voorstellen PizzaPollo

Hallo Allemaal! Ik ben nieuw op dit forum, maar niet geheel nieuw met Polo's
Van nature besteed ik niet al te veel geld aan auto's, dus heb daarom altijd tweedehands (en vrij oude) auto's gereden.

Tot deze week heb ik 6 jaar in een Polo uit 2004 gereden. Deze is mij altijd goed bevallen. Op aanraden van kennissen, en omdat inmiddels de distributieriem vervangen moest worden, heb ik deze ingeruild voor een andere Polo: een 6C uit 2014 (of toch 6R..?)
signal-2024-03-31-134959_002.jpeg

Ik merk wel dat deze Polo 10 jaar jonger is. Alles voelt heel nieuw aan (voor mijn doen)! Het stoel vind ik wel erg hoog zitten alleen. Kwestie van wennen lijkt me. Stick Out Tongue

Ik ben op dit moment aan het tinkeren met het infotainmentsysteem. Deze heeft namelijk geen Andoid Auto erin zitten. Ik hoop dat ik wat kan bereiken door er een firmware update doorheen te krijgen. Lijkt er niet op dat ik veel succes ga halen daarmee, maar vind het als Software Engineer ook wel leuk om met software te spelen. Waarschijnlijk zal ik er toch aan moeten ondergaan dat ik dat scherm moet vervangen met iets anders.. Tips zijn welkom!

Groetjes
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
welkom en mooie polo hoor! ligt eraan of je een mib1 of 2 hebt over het algemeen is de mib2 pas van af 2015 modellen. kan je een foto sturen van je infotainment systeem?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
welkom en mooie polo hoor! ligt eraan of je een mib1 of 2 hebt over het algemeen is de mib2 pas van af 2015 modellen. kan je een foto sturen van je infotainment systeem?
Bij deze wat foto's als bijlage!
Van wat ik ervan begrijp heb ik nu een mib2.5 erin zitten, maar het scherm in het dashboard is wel verouderd.
 

Bijlagen

  • P_20240402_091747.jpg
    P_20240402_091747.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 44
  • P_20240402_091708.jpg
    P_20240402_091708.jpg
    1,010.4 KB · Weergaven: 42
  • P_20240331_193650.jpg
    P_20240331_193650.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 37
  • P_20240331_193637.jpg
    P_20240331_193637.jpg
    1.2 MB · Weergaven: 35
  • P_20240331_193629.jpg
    P_20240331_193629.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 28
  • P_20240331_125637.jpg
    P_20240331_125637.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 28
  • P_20240331_125623.jpg
    P_20240331_125623.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 42
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
zo te zien heb je een van de eerste mib2 systemen. ik zie dat je op versie p0105 zit. De nieuwste versie is p0140, maar hiermee zal je geen caplay unlocken. Het is mogelijk om het erin te coderen maar vereist veel kennis en expertise. je zal zowieso vcds nodig hebben en wsl zal je toolbox moeten installeren.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
Hallo Allemaal! Ik ben nieuw op dit forum, maar niet geheel nieuw met Polo's
Van nature besteed ik niet al te veel geld aan auto's, dus heb daarom altijd tweedehands (en vrij oude) auto's gereden.

Tot deze week heb ik 6 jaar in een Polo uit 2004 gereden. Deze is mij altijd goed bevallen. Op aanraden van kennissen, en omdat inmiddels de distributieriem vervangen moest worden, heb ik deze ingeruild voor een andere Polo: een 6C uit 2014 (of toch 6R..?)
signal-2024-03-31-134959_002.jpeg

Ik merk wel dat deze Polo 10 jaar jonger is. Alles voelt heel nieuw aan (voor mijn doen)! Het stoel vind ik wel erg hoog zitten alleen. Kwestie van wennen lijkt me. Stick Out Tongue

Ik ben op dit moment aan het tinkeren met het infotainmentsysteem. Deze heeft namelijk geen Andoid Auto erin zitten. Ik hoop dat ik wat kan bereiken door er een firmware update doorheen te krijgen. Lijkt er niet op dat ik veel succes ga halen daarmee, maar vind het als Software Engineer ook wel leuk om met software te spelen. Waarschijnlijk zal ik er toch aan moeten ondergaan dat ik dat scherm moet vervangen met iets anders.. Tips zijn welkom!

Groetjes
Foto is in Colmschate gemaakt zie ik dat goed. Kom daar zelf ook uit de buurt vandaan.

Ik ken wel iemand die je hiermee kan helpen.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
zo te zien heb je een van de eerste mib2 systemen. ik zie dat je op versie p0105 zit. De nieuwste versie is p0140, maar hiermee zal je geen caplay unlocken. Het is mogelijk om het erin te coderen maar vereist veel kennis en expertise. je zal zowieso vcds nodig hebben en wsl zal je toolbox moeten installeren.
Heb de versie nu geupdate naar P0140T. Inderdaad weinig toevoeging. Ben nog aan het overwegen of ik nut haal uit het installeren van de Toolbox, of dat ik toch niet voor een nieuw panel moet gaan. Ik lees (ook op deze forum) veel over een rcd330. Kennerlijk zijn rcd360 namaak varianten?

Over de mib versie, duidt de description van deze video er niet op dat ik mib2.5 heb ipv mib2? (part nummer eindigt op 64 bij mij, niet 46.)
EDIT: Oeps, hierbij de link:

Foto is in Colmschate gemaakt zie ik dat goed. Kom daar zelf ook uit de buurt vandaan.

Ik ken wel iemand die je hiermee kan helpen.
Ja klopt, goed gespot haha! Lijkt me inderdaad goed om met iemand in de buurt contact te zoeken hierover. :)
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
Heb de versie nu geupdate naar P0140T. Inderdaad weinig toevoeging. Ben nog aan het overwegen of ik nut haal uit het installeren van de Toolbox, of dat ik toch niet voor een nieuw panel moet gaan. Ik lees (ook op deze forum) veel over een rcd330. Kennerlijk zijn rcd360 namaak varianten?

Over de mib versie, duidt de description van deze video er niet op dat ik mib2.5 heb ipv mib2? (part nummer eindigt op 64 bij mij, niet 46.)
EDIT: Oeps, hierbij de link:


Ja klopt, goed gespot haha! Lijkt me inderdaad goed om met iemand in de buurt contact te zoeken hierover. :)
denk dat een typfoutje is. je hebt namelijk een mib2. dat kan je zien omdat er mst2 staat bij je versie. je zou via de toolbox carplay kunnen unlocken idd, maar is enorm veel moeite aangezien je een 01xxx systeem heb. alle 01xxx en 02xxx systemen hebben een oude green engineering menu. je zou dus een aangepaste versie van de toolbox moeten downloaden aangezien je gem 4.1+ nodig hebt, aangezien alles ouder geen scripts kan runnen. je moet ook gem unlocken via vcds of obdeleven. stel dat je dit allemaal lukt is het wel een fluitje van een cent om carplay te unlocken. ook zou je van versie p0140t naar p04xx/p05xx/p06xx kunnen gaan. het heeft dus veel voordeel maar ook veel risico. je kan je unit slopen of hij kan vastlopen. het is een duur grapje als je de boel vernaggeld. dus ga echt pas aan de gang als je echt weet wat je doet....
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: PizzaPollo
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!