Niet aanslaan 1e keer starten bij warme motor (alleen 1.4)

Bas

Voormalig teamlid
5,604
26
156
Belangrijk, heb je vaker last dat je polo niet start bij de 1e poging als je een warme motor hebt. Controleer dan of je een nokkenassensor hebt waarvan het productnummer eindigt op een E ik had hier zelf ook last van en kwam dit op de vw computer tegen, bij mij gecontroleerd en toen bleek dat bij mij de verkeerde erin zat namelijk degene die op een D eindigt. vervangen voor het juiste exemplaar en nu nergens meer last van.

Misschien dat jullie er ook problemen mee hebben of dat dit al bekend was maar het leek me nuttige info.
 
Johan zei:
foutje in de fabriek misschien?

het is geen toyota :lol: :lol:

Johan zei:
of dat de sensor ooit vervangen is door een verkeerde.. zo moeilijk is dat tog niet te bedenken :cool:

tja dat zou niet moeten kunnen, de monteur kijk op chassisnr + oude onderdeel nummer -> dat zou dus nalatigheid van de monteur zijn = proces gewonnen :cool: Big Grin *zucht: te veel 'air crash investigation' gekeken :lol: *
 
Hier betreft het een 'foutje' in de fabriek, ik heb op het service systeem van volkswagen gekeken en daar vind je een hele waslijst met allerlei problemen die gelden voor de auto waarvan je het chassisnummer hebt ingetikt en hoe je dat op moet lossen, de meeste van deze oplossingen bestaan uit het vervangen van het onderdeel door het gewijzigde exemplaar.
In dit geval dus gekeken of er iets tussen stond over het niet aan willen slaan van de motor en dan kom je hier bij uit. Staat zelfs een testje bij om te kijken of daar je probleem ook echt vandaan komt. Je moet de stekker van de sensor afhalen als de auto van contact af is en probeer hem dan maar te starten zonder het gaspendaal aan te raken. Bij mij simuleerde ik daarme exact mijn klacht en was dus duidelijk dat ik de verkeerde sensor erin had zitten (dit is overigens ook te zien aan het onderdeelnummer)


De juiste komt vandaag binnnen op het werk en dan zal ik het product nummer meteen plaatsen:)
 
polomaniac zei:
het is geen toyota :lol: :lol:

in sommige gevallen helaas niet... het blijven de meest betrouwbare auto's die er gemaakt worden! werk zelf bij toyota/suzuki maar vind dat ze het allemaal erg netjes oplossen en blijkbaar hebben mensen die GEEN toyota rijden er meer "last" van dan onze klanten.. die vinden het allemaal een fijn gevoel dat alles zo goed en snel (450 auto's binnen 1 maand bij ons..) wordt opgelost.. tevens krijgen ze een gratis zomer-checkup waardebon, doosje chocolade en hun auto word gezogen en de ramen worden gelapt.. wat wil je nogmeer..

neemt niet weg dat het over het algemeen nogsteeds TE suffe auto's zijn Stick Out Tongue
 
Ik heb hier toevalligerwijs ook een en ander over gelezen op een aantal chip-tuner sites... er schijnt ook een software fout te zitten in sommige versie van de boordcomputer waardoor de auto met een nog warme motor zeer moeizaam start... zou door een wijziging in de config van de computer opgelost kunnen worden...
 
kan iemand me vertellen waar ik die nokkenassensor kan vinden? Foto misschien.
Ik heb het probleem namelijk ook en de dealer komt niet verder dan de gashuisklep reinigen en klep opnieuw inleren (2x).
 
Re: Niet aanslaan 1e keer starten bij warme motor (alleen 1.

Nou bij mij ging het motormanagement lamptje ook branden, even laten uitlezen en bleek dat de nokas sensor defect is en vervangen moet worden.
Kost 33 nog wat incl btw, ze zijn er blijkbaar een uur mee bezig en dat kosten dan nog eens 100 a 110 euro.

Wat kan het kwaad als je doorrijd ?
Is het als niet techneut makkelijk zelf te doen ?
En waar zit die sensor ?
 
Re: Niet aanslaan 1e keer starten bij warme motor (alleen 1.

Nou bij mij had die er last van bij warm en koud, en volgens mij heb ik het probleem gevonden, echter wel een raar iets.
Als ik mijn cruisecontrol aanlaat staan als ik de auto uitzet en hem bv de volgende dag wil starten geeft die daar dus problemen mee, zet ik de cruisecontrol lang daarvoor uit en start dan doet die het wel goed, schiet mij maar lek!
 
Re: Niet aanslaan 1e keer starten bij warme motor (alleen 1.

das idd heel raar... Ik laat de cruisecontrol ook altijd "aan" staan als ik de auto parkeer maar nooit gemerkt dat het enig effect heeft op starten van de wagen (1.4 tdi).
 
Re: Niet aanslaan 1e keer starten bij warme motor (alleen 1.

Misschien had het ook wel met het koude weer te maken, nu het weer wat beter wordt ga ik het nog eens proberen wie weet doet die het dan gewoon goed.
Het viel me gewoon op.
 
Re: Niet aanslaan 1e keer starten bij warme motor (alleen 1.

omulder zei:
Misschien had het ook wel met het koude weer te maken, nu het weer wat beter wordt ga ik het nog eens proberen wie weet doet die het dan gewoon goed.
Het viel me gewoon op.

Gisteren had ik de cruise control weer aan laten staan, en ja hoor, vanmorgen weer problemen met starten, ik hou het erop dat dit het probleem is!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!