New RS4 16" velgen

Waar denk je dat de meeste velgen vandaan komen Stick Out Tongue Niemand weet het maar het is toch echt China die de meeste producten ter wereld produceren.

Zelfs de leds komen vandaar :mrgreen: & toch koopt iedereen en betaald gewoon keihard de euro ervoor. LOL
 
Met velgen is het inderdaad oppassen.

Replica's zijn niet voor niets replica's. De velgen die door VW zelf worden geleverd zijn veelal afkomstig van merken als Ronal, MAK, of BBS.
Hierbij wil ik niet zeggen dat replica velgen slecht zijn. Integendeel zelfs, sommige komen uit dezelfde fabriek rollen. Echter let er wel goed op wat je koopt.

Zelf ben ik nu ook aan het rondkijken voor een nieuwe set. WSP Italy schijnen hoogwaardige replica's te zijn. Het is aan jezelf om te bepalen of je voorzichtig bent met de velgen en ze in de velgenwax zet (chemicaliën niet nodig) of dat je nog weleens een stoeprandje langs schuift en er hard tegenaan rijd.
Kwaliteitsvelgen (merk) kunnen gewoon veel meer hebben dan goedkope replica's.

Daarnaast hebben gepolijste velgen een flinterdun laagje blanke lak. In het verleden ging ik zelf (nog) niet goed om met de velgen door ze in te spuiten met velgenreiniger en dan lekker de hoge druk erop. Het gevolg hiervan was dat de lak van de velgen al binnen 3 (!) maanden eraf lag.

Keuze van velgen hangt i.m.o. dus af van de volgende factoren:
- Hoe ga je ermee om betreft rijgedrag?
- Hoe lang wil je besteden aan het onderhoud?
- En hoeveel wil je besteden aan euro's?

Dan een keuze maken en rijden ;) !
 
Kijk dat is nog eens een uitleg.
Nu knal ik nog wel eens de stoep op met parkeren, gemakzucht denk ik, maar dat komt omdat er nu gewoon stalen velgen opzitten, bij vorige auto's met licht metalen velgen past ik wel op, maar ja je schuift wel eens per ongeluk langs een stoeprand, daar ontkom je helaas niet aan.
Heb het zelf niet zo op die chemische troep qua schoonmaken, maar maak mijn auto ook niet elke week schoon.
Heb ze nu ook van het merk Dezent gezien, is dat wel een goed merk dan?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!