Namaak radio/navigatiesysteem

Beste mensen,

Los van dat ik verder weinig verstand heb van auto's en onderdelen, interesseer ik mij er wel in en ben ik heel blij met mijn Volkswagen Polo 1.2 TSI die ik onlangs gekocht heb. Nu heb ik enkel nog een 'simpele' radio erin zitten, maar er is wel ruimte voor een RNS310 of 510. Na even gekeken te hebben op Marktplaats kwam ik de volgende aanbieding tegen:

Marktplaats.nl - Rns310 rns510 rns315 navigatie autoradio golf 5 polo golf 6 - Accessoires | Navigatiesystemen

Dit is een namaak radio/navigatiesysteem maar ziet er wel erg compleet uit. De prijs liegt er niet om, en het apparaat ziet er naar mijn idee aardig goed uit. Nu is mijn vraag wat zijn de nadelen van een namaak systeem zoals dit?

- Brengt dit schade aan de auto, zoals ik eerder gelezen heb?
- Wat voor eventuele problemen zou ik met dit systeem kunnen hebben?
- Is het al met al waard om te kiezen voor namaak in plaats van origineel?

Het zijn misschien voor de hand liggende vragen, maar ben erg benieuwd wat voor antwoorden jullie kunnen geven!

Met vriendelijke groet,

Jochem
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Wat ik zoal heb gelezen is dat namaak na een tijdje erg vervelend kan worden (navigatie die er mee ophoudt, vastlopen apparaat enz... ; dat hoeft trouwens niet te gelden voor het door jou aangegeven apparaat, maar het is wat ik ben tegengekomen) ;)
Maar als jij je er fijn bij voelt kun je daarvoor kiezen ;)

echter, mocht je deze top aanbieding op het forum gemist hebben: http://www.mypolo.nl/forum/audio/6827-aangeboden-rns-310-keurige-staat.html
originele RNS-310 voor een erg strakke prijs ;)
Heb je geen gezeur met al jouw genoemde punten en mocht er wat mis zijn, dan kun je altijd je dealer om hulp vragen enz.
 
VW  6R  1.2TDI 
Ja precies dat vind ik nou ook van de RNS310. Het blijft sowieso leuk speelgoed, maar de radio op Marktplaats ziet er gewoon goed en compleet uit. Zit dus wel een beetje te twijfelen of het wel verstandig is, maar op zich ben ik ook wel zo handig om te kijken wat ermee aan de hand is als het apparaat vastloopt of iets dergelijks.

Nou goed als er nog meer mensen zijn met ervaring met dit soort namaak radio's, laat het gerust weten! Het is namelijk wel een erg goed alternatief naast een originele radio.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Namaak hoeft niet slecht te zijn, maar in veel gevallen is de software wat er op staat niet stabiel waardoor je blijft kloten met het apparaat. Als je er weinig verstand van hebt en het woord "firmware" jou weinig zegt dan adviseer ik je om voor een originele of een bekende merk radio te gaan. Heb zelf goede ervaringen met Zenec.
 
Bedankt voor je bericht Armo! Daar word ik blij van :) Zoals in mijn laatste post aangegeven zijn computers en apparatuur voor mij geen enkel probleem, en zelfs de firmware kan ik nog snappen. Wat dat betreft zou deze namaak dus een prima alternatief zijn voor mij, zonder er teveel zorgen over te maken.

Maar wat op Marktplaats aangeboden wordt is dus een Zenec? Heb je toevallig nog andere verkooppunten waar dit soort apparatuur nog goedkoper wordt aangeboden?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Nee, wat er op marktplaats staat is geen Zenec, zover ik kan zien is deze merkloos. Zenec is kwalitatief goed spul, kost in meeste gevallen 2 x de prijs van deze merkloze radio.

Zenec is te koop bij verschillende car audio winkels. Je kan ook op marktplaats of via Google zoeken naar Zenec. Hier op het forum kan je ook veel topics vinden over zenec systemen in de Polo.
 
Ik heb mij de laatste tijd ook wat verdiept in deze materie op internet voor mijn eventueel toekomstig te bestellen nieuwe Polo. De systemen die aangeboden worden lijken mij niet zo namaak achtig als verondersteld, meestal 2 jaar garantie kun je van de 310 niet zeggen. Deze systemen zijn in de basis allemaal gelijk met uitzondering van de aansluitingen en het front. Ik heb gezocht op "radio navigatie voor Polo" ja dan zie je de systemen wel niet voor 300 euro maar eerder voor 600 euro. Al de systemen zijn gemaakt om in de Polo geplaatst te worden net zo als de RNS310. dus wat is namaak. Ik heb nog geen negatieve berichten gezien, dus ga ik maar eens opzoek. Misschien wel aardig voor een nieuwe topic
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Twee jaar garantie van een bedrijf in China of Taiwan zonder importeur in Nederland, tsja, ik hoop dat je er geen beroep op hoeft te doen. In Duitsland hebben ze een mooi gezegde: "Wer billig kauft, kauft zwei mal". Oftewel: goedkoop is duurkoop.
 
even aan het googelen geweest naar de bedrijven die de (imitaties) RNS 315 verkopen, en daar schrok ik toch wel even van, verkeerde leveringen, te late levering, klant onvriendelijk, maar weinig over de producten zelf, zijn er ervaringen hier op het forum??? gr. Hans
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
even aan het googelen geweest naar de bedrijven die de (imitaties) RNS 315 verkopen, en daar schrok ik toch wel even van, verkeerde leveringen, te late levering, klant onvriendelijk, maar weinig over de producten zelf, zijn er ervaringen hier op het forum??? gr. Hans

Precies om de redenen wat je al noemt: ver van wegblijven ;)
Kun je beter een OEM systeem nemen of van een gevestigde naam zoals bijvoorbeeld zenec;)
 
VW  6R  1.2TDI 
In mijn vorige auto een after market systeem van het merk Dynavin gehad. Paste mooi in de lijnen van het dashboard en zag er netjes uit. Software technisch had het wel wat dingentjes en echt vlekkeloos liep het nooit. Het werkte allemaal wel maar een OEM systeem is toch wel vele malen stabieler en beter!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!