Muziek via Bluetooth kraakt

Ik ben sinds 2 weken in bezit van een 2019 Polo GTI met 200PK.

Als ik muziek luister via bluetooth dan kraken sommige tonen, wanneer ik via DAB+ luister heb ik nergens last van.
Auto heeft nog geen Apple Carplay, staat voor 23 januari in de agenda.

Meer mensen die hier last van hebben wanneer ze via de normale bluetooth verbinding luisteren?
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 200PK 
Ik ben sinds 2 weken in bezit van een 2019 Polo GTI met 200PK.
Misschien komt het wel omdat je 200pk hebt!

Nee maar dat kan met van alles te maken hebben.
Bluetooth versie van de head unit & jouw telefoon, audio codec van je telefoon / Spotify etc., Het volume waarmee jouw telefoon de muziek verstuurd enz.

Mijn advies is om even met een AUX kabel muziek te beluisteren, zo elimineer je veel potentiële stoorzenders.
Is het geluid goed? Dan is het zeer waarschijnlijk dat de BT versie van de head unit niet helemaal voor de nieuwe versie van je telefoon ingericht is.
 
Misschien komt het wel omdat je 200pk hebt!

Nee maar dat kan met van alles te maken hebben.
Bluetooth versie van de head unit & jouw telefoon, audio codec van je telefoon / Spotify etc., Het volume waarmee jouw telefoon de muziek verstuurd enz.

Mijn advies is om even met een AUX kabel muziek te beluisteren, zo elimineer je veel potentiële stoorzenders.
Is het geluid goed? Dan is het zeer waarschijnlijk dat de BT versie van de head unit niet helemaal voor de nieuwe versie van je telefoon ingericht is.
Zit er überhaupt een AUX aansluiting in een 2019 Polo, ik heb hem niet kunnen vinden :)
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 200PK 
Misschien komt het wel omdat je 200pk hebt!

Nee maar dat kan met van alles te maken hebben.
Bluetooth versie van de head unit & jouw telefoon, audio codec van je telefoon / Spotify etc., Het volume waarmee jouw telefoon de muziek verstuurd enz.

Mijn advies is om even met een AUX kabel muziek te beluisteren, zo elimineer je veel potentiële stoorzenders.
Is het geluid goed? Dan is het zeer waarschijnlijk dat de BT versie van de head unit niet helemaal voor de nieuwe versie van je telefoon ingericht is.
Volgens mij is dit bekend bij VW. Zover ik weet kan je de bluetooth software laten updaten bij de dealer voor je infotainment naar een nieuwere versie waarbij dit zou moeten zijn verholpen.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 116pk 
  • Leuk
Waarderingen: DeeOow
Je kan als het goed is gewoon als je een iPhone hebt met een USB naar Lightning de iPod functie inschakelen. De lightning connector zal werken als een soort AUX.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Heeft niet iedereen standaard dat €5 verloopje gekocht van lightning naar aux dan? haha
Ik heb USB-C nu, nog vervelender. Heb wel een leuk verloopje van Apple zelf maar die heeft mijn telefoon laten crashen. Dus ik kan mijn VW kabeltje nu helemaal niet meer gebruiken.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Wow
Waarderingen: JelleR
Ik heb USB-C nu, nog vervelender. Heb wel een leuk verloopje van Apple zelf maar die heeft mijn telefoon laten crashen. Dus ik kan mijn VW kabeltje nu helemaal niet meer gebruiken.
Althans ik durf dat verloopje niet te gebruiken aangezien die mijn telefoon weer laat crashen. Kabeltje van VW is niet stuk ofzo, maar toch, haha. Wordt tijd voor een nieuwe auto met USB-C standaard, haha.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!