Mss toekomstig 6R bestuurder

Hello, ik ben Thomas en zit met enkele vraagjes :lol:

Ik ben al even aan het rondsurfen voor een nieuwe auto (momenteel
een golf 4 SDI '99). En zoals iedereen weet, eens VW altijd VW :lol:
Aangezien de Golf 6 mij niet echt bekoord, gaat mn voorkeur eerder naar de 6R.

Ik ben wel geïnteresseerd in de 1.4 MPI highline pepper grey. Zijn hier leden aanwezig die hun ervaring ivm de 1.4 kunnen meedelen? Ikzelf ben niet echt een snelheidsduivel,
maar af en toe eens plankgas geven, is altijd fijn Big Grin Heb al proefrit gemaakt met de crosspolo 1.4 diesel (wegens gebrek aan andere 1.4 polo), en die motor reed heel soepel. Is dit hetzelfde met de benzine?

Opties die ik zeker neem:
- Panoramisch dak
- Comfort Pack 2 (parkeersensoren, regensensor, cruise,..)

Opties waarover ik twijfel:
- verlagingset VW (heeft iemand hier ervaring mee? Dit is een VW set voor 200 euro
van 15mm, maar ben niet zeker of die 15mm visueel wel merkbaar is?? Iemand pics?)
- LED XENON verlichting, aangezien ik hier opt forum al enkele opmerkingen ivm de standaard verlichting gehoord heb :) , maar is de DRL ook in LED? want dit staat nergens..

Eventuele projecten:
- Standaardvelgen worden gebruikt voor winterbanden;
- Nieuwe velgen 17'' Budapest (standaard op crosspolo);
- ruiten tinten voor 150 euro ipv 285 bij VW
- 2 DIN autoradio van Pioneer, maar dit is eerder lange termijn.
Heb momenteel een 10 jaar oude Sony radio met 4 x 50 watt met ingebouwde Xplod amplifier. Oud maar meesterlijk geluid, zelfs met oude golf 4 boxen :)
Ben persoonlijk ook niet echt overtuigd van het VW gamma, qua klank, maar het sluit wel
beter aan met het interieur..

Ik sta open voor tips of opmerkingen Big Grin

Greetz
 
Ik rijd momenteel in een voorloop-Ibiza 6J met hetzelfde 85pk-blok. Ook heb ik in 2008 een paar maand in een voorloop-Golf Plus gereden met dit blok met 80pk en privé hebben we van 2005-2008 een Ibiza 6L gehad met de 75pk-versie van dit blok.

In de Golf kwam het blok verschrikkelijk tekort. Daar diende hij echt om de vanafprijs laag te houden. Het pedaal trapte ik bijna door het schutbord in dat ding.

In de Ibiza's komt het blok beter tot zijn recht. Het is nog wel een blok van de oude stempel, dus je moet toeren maken om de gang erin te houden. Dat toeren maken doet het blok dan ook graag. Nadeel is wel dat het verbruik dan ergens rond de 1:13/1:14 ligt.

Het is dus een motor die in een auto van het formaat Polo doet wat hij moet doen. Je hebt niet heel veel over, maar je komt ook niks tekort. Ook niet op de snelweg. Zo lang die tenminste vlak is.

Het wordt wel tijd dat ook VW de 86-p sterke 1.2TSI in de Polo gaat leveren. Waarom Skoda wel en VW niet?
 
De 1.4 75pk in de 9N rijdt gewoon goed, ben echt niet snel maar kan heel goed meekomen met het verkeer, alleen invoegen @ snelweg moet je wel even wat langer door in de toeren om er te komen!

Heb dat de 6R net uit was gereden in de 1.4 benzine, ik vind het een super fijne auto, tuurlijk is die ook niet de snelste bij het stoplicht, maar hij loopt netjes in het rond (wat een 1.2 3 cilinder niet doet) en is lekker stil en redelijk zuinig! (kwam tijdens de testrit uit op een zelfde verbruik als mn eigen 1.4 motortje.. 1:13,5 en dan schakel ik bij 3500tpm)

Wat betreft je opties:

verlagingset -> nee!! koop gewoon een goede set buiten volkswagen om van minimaal 35mm om het te kunnen waarnemen!

led xenon -> doen als je het ervoor over hebt, het is vrij prijzig! de standaard lampen die bedoeld worden zijn de H4 koplampen (alleen op de easyline en bluemotion trendline's), die geven slecht licht, de H7 is niets mis mee, zeker niet i.c.m. aftermarket xenon van bijv. Pilot! wat dus een goedkopere oplossing is!

2Din pioneer -> nee, koop er een met afneembaar display ivm de mensen die het liever in hun eigen auto zien en het dus van jou stelen!!

Hoop dat je er wat aan hebt!
 
Wat betreft die 'verlagingsset' van VW zeg ik ook NIET DOEN. Je ziet het bijna niet en voor hetzelfde bedrag kun je er zelf andere veren onder laten zetten.

Ramen tinten is een optie die ik wél heb gekozen, ik heb geen ervaring met aftermarket tinten dus daar kan ik niks over zeggen. Ik vind de VW tint wel mooi en donker. Sterk afhankelijk van de lichtinval ;) .
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!