Motortuning weken!

Motortuning Weken 2012
U wilt meer vermogen halen uit uw Volkswagen turbomotor, maar wel verantwoord? Dan is dit uw kans! Van 28 april t/m 12 mei 2012 vinden de ‘Motortuning Weken 2012’ plaats bij uw Volkswagen dealer, met een flinke korting van 10 of zelfs 20% op officiële motortuning van ABT.

Polo_6R0_Front_DR-1.png


Iemand Stick Out Tongue
 
Er zitten toch 2 mensen op dit forum met tuning van ABT voor de polo?

Verder ken ik alleen 2 verhalen van bekende:

Buurman verder op heeft 2 audi's gehad bij beide gaf de turbo binnen een maand de geest na de tuning van ABT.
En een maat had zijn Cupra R gebracht bij ABT en na het ophalen hoorde hij een een raar geluid en rijd terug, vervolgens rijd er iemand van de garage mee en loopt het hele blok vast.

Persoonlijk zou ik investeren in de tuning van JD (dit is mijn mening, niet om de eeuwenoude discussie weer op gang te brengen)
 
Er zitten toch 2 mensen op dit forum met tuning van ABT voor de polo?

Verder ken ik alleen 2 verhalen van bekende:

Buurman verder op heeft 2 audi's gehad bij beide gaf de turbo binnen een maand de geest na de tuning van ABT.
En een maat had zijn Cupra R gebracht bij ABT en na het ophalen hoorde hij een een raar geluid en rijd terug, vervolgens rijd er iemand van de garage mee en loopt het hele blok vast.

Persoonlijk zou ik investeren in de tuning van JD (dit is mijn mening, niet om de eeuwenoude discussie weer op gang te brengen)

Mee eens Stick Out Tongue
 
Wat ik me afvraag als je een tuning toepast van JD word de turbo dan niet extra belast uit de motor zelf valt niet meer te halen volgens mij.
Wat zijn nou de nadelen van de JD tuning????

De voordelen zijn overal te vinden maar ik lees niets over de nadelen of kans op schade.
En de garantie is idd een puntje.
 
Wat ik me afvraag als je een tuning toepast van JD word de turbo dan niet extra belast uit de motor zelf valt niet meer te halen volgens mij.
Wat zijn nou de nadelen van de JD tuning????

De voordelen zijn overal te vinden maar ik lees niets over de nadelen of kans op schade.
En de garantie is idd een puntje.

Volgens mij, daar moet JD even voor mailen/bellen, nemen ze bij Stage 1 de garantie wel over!

Ja, de turbo en compressor(GTI) worden meer belast, ze schroeven onder andere de druk wat omhoog. Het nadeel hiervan kan iedereen bedenken, het slijt allemaal iets sneller dan op de standaard waardes.

Maar je rijdt toch niet continu volgas? Als je de olietemperatuur rustig op goede temperatuur laat komen en je geeft op zijn tijd eens wat gas en de auto netjes 30 sec laat nadraaien dan zal de slijtage echt wel mee vallen.

Ja, als je gek gaat doen is het zo kapot. Maar JD weet echt wel waar ze mee bezig zijn, die past niet zomaar iets aan zonder zeker te weten dat het ,,geen'' kwaad kan.

Het ligt grotendeels aan de gebruiker! :)
 
Garantie jd????? Das t struikelpunt

Als je hem bij de vw laat chippen en je blok of turbo loopt aan bonken dan trekken hun ook liever hun handen er vanaf..
Hun zeggen mooi dat je garantie hebt maar dat is misschioen een gedeelte en ze vergoeden dan ook niet alles..
Dan krijg je weer het punt van ja maar u wilden de auto gechipt hebben..
Daarom ben ik met mijn bm naar jd gegaan en chip op maat laten doen. nu was ik wel meer kwijt maar dan loopt die en goed en je weet dat het niet beter kan voor je auto.
Omdat hun altijd in veilige marches blijven en hem helemaal fijn afstellen.
Er is mij toen verteld door Jeroen van JD dat je wel garantie erbij kan kopen.
Maar als je weet hoe hun werken dan weet je dat dat niet nodig is
 
Tja erg lastig vorige auto ook bij JD gedaan
Reed spurt maar dat was al n auto van 7jr en 100k op de klok.
Nu die nieuwe met fabrieksgarantie vind ik toch zonde.
Als er wat kapot gaat en t is niet gedekt.

Wie weet ooit ff de pk's omhoog
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!