ik ben waarschijnlijk één van de gelukkigen met een tikkende VW polo 1.4 16v motor. Gekantelde zuigers, heet dit blijkbaar in de volksmond.....
Nu tikte de motor wel wat, maar na olieverversing is de tik veel duidelijker geworden. Een diesel. De nieuwe olie is 10W40 (volgens mij castrol).
Kan het door de verversing komen? Kan ik de tik verminderen door er 5W30 in te gieten? Of maakt dit geen verschil.
Als de motor goed warm is, is de tik aanzienlijk minder. Zuigers of klepstoters?
Km stand op dit moment 120.000. Bj 2003
Nu tikte de motor wel wat, maar na olieverversing is de tik veel duidelijker geworden. Een diesel. De nieuwe olie is 10W40 (volgens mij castrol).
Kan het door de verversing komen? Kan ik de tik verminderen door er 5W30 in te gieten? Of maakt dit geen verschil.
Als de motor goed warm is, is de tik aanzienlijk minder. Zuigers of klepstoters?
Km stand op dit moment 120.000. Bj 2003