MirrorLink gebruiken

Dit is echt iets dat ik eigenlijk zou moeten weten, maar toch kwam ik er laatst niet uit.

Wilde op mijn Composition Media systeem mijn telefoon koppelen via MirrorLink i.p.v. Android Auto (wat ik gewoonlijks doe). Kijken in hoeverre Flitsmeister en alle andere apps dan werken. Kreeg het niet voor elkaar.

Telefoon met USB ingeplugd, ging steeds automatisch verbinden met Android Auto. Hinderlijk. Na 3x kreeg ik uiteindelijk toch het scherm of ik met Android Auto of MirrorLink wilde koppelen. Moest wel als een debiel drukken op MirrorLink, anders weer dat ie binnen een paar tellen Google Maps al opende.. Eenmaal op MirrorLink gedrukt duurde het even, maar gaf ie aan dat het niet lukte om een verbinding te maken.

Volgens de instellingen in mijn telefoon ondersteund deze MirrorLink. Ik heb een Galaxy a50.

Moet ik verder nog iets ingesteld hebben om MirrorLink te ondersteunen? Ik heb toch geen app hiervoor nodig dacht ik? USB debugging staat zelfs aan op mijn telefoon en ook de auto toestemming gegeven gegevens over te dragen etc.

Meerdere malen geprobeerd, maar geeft steeds aan dat ie niet kan verbinden met MirrorLink.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Klopt, Samsung is dit jaar gestopt met het uitgeven van het mirrorlink certificaat. Dus nieuwe telefoons kunnen geen mirrorlink activeren, oude waar het al op staat werkt wel.

Pfff.. heb nog wel een oudere samsung van paar jaar terug, maar dat gaat niks uitmaken aangezien er geen nieuwe certificaten worden uitgegeven dus.. Wil eigenlijk mijn smartphone apps kunnen bedienen via het infotainment scherm, net zoals met CarPlay, of mijn scherm gewoon kunnen mirroren, en dus spotify, flitsmeister of waze gebruiken. Nu zit ik dus vast aan Google Maps, terwijl mijn voorkeur naar Waze uit gaat. Koop eigenlijk alleen maar Samsung toestellen, heb ik weer.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Zou onderstaande uitleg iets zijn waar ik iets aan heb? Als het klopt dat je op Android 8 nog wel mirrorlink kunt gebruiken, pak ik mn oude s5 wel, kijken of het hierop wel werkt. Toch vind ik het vreemd dat ze beweren dat dat een oplossing is, want als je een certificaat nodig hebt, en deze niet meer gedownload kan worden omdat ze gestopt zijn kom je nog niet verder, lijkt me.

 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Met mijn oude telefoon werkt mirrorlink wel, alleen zijn er geen compatibele apps. Geen idee welke apps geschikt zijn voor mirrorlink, de apps die ze zelf aanbieden klinken mij verre van bekend... Ik dacht dat je gewoon ongeveer al je apps die je op je telefoon had staan kon gebruiken, puur als een screen mirror. Blijkbaar niet dus.

Met Android Auto ook waze kunnen gebruiken nu, wist niet dat dat er ook mee kon. Ik ben tevreden. Nu moet flitsmeister ooit nog worden uitgebracht voor android auto.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Mirrorlink is iets anders dan screen mirroring. Heb het ook geprobeerd. Met Mirrorlink kan je niet je beeldscherm van je telefoon weergeven. Mirrorlink werkt daarnaast net als android auto met compatible apps. Flitsmeister helaas niet beschikbaar nog (komt nog wel maar dat zeggen ze al een halfjaar).

Android auto werkt wel met Waze, maar dat heb je nu aan de praat gekregen.

Heel misschien is er wat te vinden op internet over screen mirroring en je composition media.
Je zou dan wss een apk bestand moeten downloaden en je mobiel moeten laten rooten om het werkend te krijgen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Heb floating apps gedownload. Zo te zien maken ze gebruik van een bestaande mirrorlink gecertificeerde app, als workaround om floating apps te kunnen gebruiken. Moest namelijk 1 willekeurige mirrorlink compatible app installeren. Dalijk maar eens testen.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Jammer.. misschien doe ik het verkeerd, maar binnen floating apps geen mogelijkheid tot het gebruiken van Waze, Spotify, Flitsmeister etc. alle standaard apps van Android kunnen wel geopend worden (YouTube, Facebook etc) maar alle andere niet standaard apps staan niet tussen floating apps. Ik kan ze wel toevoegen aan de lijst met favorieten, maar alsnog komen ze niet naar voren bij favoriete apps.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Jammer.. misschien doe ik het verkeerd, maar binnen floating apps geen mogelijkheid tot het gebruiken van Waze, Spotify, Flitsmeister etc. alle standaard apps van Android kunnen wel geopend worden (YouTube, Facebook etc) maar alle andere niet standaard apps staan niet tussen floating apps. Ik kan ze wel toevoegen aan de lijst met favorieten, maar alsnog komen ze niet naar voren bij favoriete apps.
Gebruik de internet browser.
Dan kun je alle websites openen!
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!