Mini HOW-TO Ruitensproeierniveausensor

Omdat ik destijds toch lekker bezig was, heb ik nog een optie gerealiseerd.
De (scrabble smult hiervan) ruitensproeierniveausensorverklikker geïnstalleerd.

Geen stroomloopschema gemaakt destijds.
De massadraad naar de teller gaat naar het rode stekkerblok in het schutbord.
Vanuit daar loopt de draad naar pin 30 van de 32 polige stekker achterop de teller.

Positie 30 is de blauwe draad 3e van rechts
Positie stekker 1.jpg

Kabelset met sensor:
IMG-20170615-WA0000.jpeg

Ook voor deze optie dien je de voorbumper te verwijderen:
IMG-20170617-WA0003.jpeg
De tank zonder sensor, deze tank is groter vanwege de koplampsproeiers (ongeveer 4,6 liter)
DSC_0035.JPG

Met een speciaal boortje die steeds groter wordt het gat gemaakt voor de sensor:
DSC_0036.JPG

Massapunt in het motorruim:
DSC_0037.JPG

Als je alles goed gedaan hebt en de codering hebt aangepast zie je onderstaand plaatje:
IMG_20170619_170305.jpg

Na vullen van de tank gaat het lampje keurig uit na ongeveer 15 seconden.
De reden hiervan lijkt me duidelijk, maar toch even... Dit is omdat als de vloeistof heen en weer beweegt tijdens het rijden dat je niet steeds een knipperende melding krijgt

Codering:
17 Instruments
07 Recode
Dan zie je 5 getallen de eerste 2 zijn voor de meer opties.
+04 activeert de ruitensproeierlevel verklikker. Dus als je ESP hebt, gordelverklikker en verklikker voor ruitensproeiervloeistof en geen navigatie komt je totaal op 07xxx
Klik op Do it!

+00 geen extra's
+01 ESP
+02 Gordelwaarschuwing
+04 Ruitensproeierlevel meter
+16 Navigatie



Mis je iets of heb je een aanvulling hoor ik dat graag.

Alle werkzaamheden aan je auto zijn eigen risico, ik neem hier geen verantwoordelijkheid voor ;) ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!