Mijn Volkswagen app vervalt per 19/12/21

Cruz

Bekend lid
883
315
72
Per 19 december 2021 is het niet meer mogelijk de Mijn Volkswagen app te gebruiken. Jouw auto is voorzien van een Mijn Volkswagen connectivity box, waarbij het gebruik van de Mijn Volkswagen app voor 24 maanden was inbegrepen. Deze periode is inmiddels (wellicht ruimschoots) verstreken. Wij hopen dat je met plezier gebruik hebt gemaakt van de mogelijkheden van de app.

Vanaf 19 december 2021 schakelt de Mijn Volkswagen box in je auto zichzelf uit. Vanaf die datum is de app ook niet meer te gebruiken. Er is op dit moment voor jouw Volkswagen helaas nog geen alternatief. Mocht dit er in de toekomst wel komen dan nemen we contact met je op. Het vervallen van de Mijn Volkswagen app staat los van de WeConnect- of CarNet apps.

Volkswagen neemt je privacy zeer serieus. Vanzelfsprekend wissen we daarom vanaf 10 januari 2022 alle gegevens behorende bij je account. Het enige dat we bewaren zijn je naam en je e-mailadres om je op de hoogte te brengen als er een alternatief voor de Mijn Volkswagen app voorhanden is.

We danken je hartelijk voor de tijd dat we ‘connected’ waren. Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact op via info@volkswagen.nl.

Met vriendelijke groet,

Volkswagen Nederland
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Wel jammer.. hoewel het steeds werd uitgekleed. Is er een alternatief ik vond het leuk om mijn rit uit te lezen via mijn telefoon, afstand, snelheid verbruik.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
De recensies van de “Mijn Volkswagen” (gebruikersscore inmiddels 1,3 sterren van de 5) app in de AppStore zijn ook niet mals. Tientallen mensen die hetzelfde hebben zie ik
 
Saab  9-3 Vector 2008  2.0T 235pk 
Wel jammer.. hoewel het steeds werd uitgekleed. Is er een alternatief ik vond het leuk om mijn rit uit te lezen via mijn telefoon, afstand, snelheid verbruik.
je mag mijn abbo wel ik heb hem nog nooit gebruikt op mn GTI zie je alleen niet jou verbruik en afstand haha. onding man die app verbruik kan je in de auto zien. plus als je tank leeg is moet je toch wel tanken haha
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
je mag mijn abbo wel ik heb hem nog nooit gebruikt op mn GTI zie je alleen niet jou verbruik en afstand haha. onding man die app verbruik kan je in de auto zien. plus als je tank leeg is moet je toch wel tanken haha
Dat heeft geen zin stopt voor iedereen. Ook Seat, Skoda. Wat ik wel fijn vond dat je een pushmeldingen kreeg maar dat werd ook uitgekleed en nu idd heb je er niks aan..
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Wel jammer.. hoewel het steeds werd uitgekleed. Is er een alternatief ik vond het leuk om mijn rit uit te lezen via mijn telefoon, afstand, snelheid verbruik.
Hmmm ik heb een vergelijkbare, maar die zorgt alleen maar voor wazige info op mijn mobielie, de afstand en route klopt nooit, snelheid word altijd te hoog ingeschat, evenals mijn verbruik.
Deze dat is de mijnvrouw app, f#cking dure abo......... ; -)
 
  • Haha
Waarderingen: Cruz en Steve Up! TSI
wat voor push meldingen kreeg je dan? ik heb echt nog nooit he tnut van die app ingezien namelijk
Dat de deuren nog ontgrendeld waren na 5 minuten. Of bij diefstal auto is in beweging zonder motor aan of auto in beweging met motor aan. Daar zijn ze lange tijd mee gestopt. Ook betaald parkeren optie zat er op en ritten registratie. Al die opties en pushmeldingen hebben ze eerder dit jaar afgestoten. Alleen de ID modellen hebben volgens mij wel een connected app met nog meer opties en pushmeldingen via We connect.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Ik begreep van mijn VW dealer dat er voor de zomer een eigen app komt van VW ipv die van de huidige app bouwer Mind bv.
Dan zou alles weer moeten werken.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Mijn (1 jaar gratis) We Connect abonnement is per 08/01/2022 vervallen. Weet iemand van jullie wat daar het gevolg van is? Ik vind op de site van We Connect dat er diverse standaard functies zijn maar wat er voor mij na 08/02/2022 niet meer werkt is mij niet duidelijk.

Ik heb wel de laatste weken veel problemen met Android Auto icm App Connect. Zowel draadloos als bedraad.
Zo is Google Maps regelmatig niet zichtbaar in App Connect en Spotify reageert ook niet altijd. Soms werkt alles weer even via Android Auto icm App Connect.
Het lijkt mij niet logisch dat ik een We Connect abonnement moet afsluiten om gebruik te maken van Andriod Auto icm App Connect.

Mogelijk zegt het jullie iets.
 
Volkswagen  Polo 6  1.0 TSI (95 pk) 
Mijn (1 jaar gratis) We Connect abonnement is per 08/01/2022 vervallen. Weet iemand van jullie wat daar het gevolg van is? Ik vind op de site van We Connect dat er diverse standaard functies zijn maar wat er voor mij na 08/02/2022 niet meer werkt is mij niet duidelijk.

Ik heb wel de laatste weken veel problemen met Android Auto icm App Connect. Zowel draadloos als bedraad.
Zo is Google Maps regelmatig niet zichtbaar in App Connect en Spotify reageert ook niet altijd. Soms werkt alles weer even via Android Auto icm App Connect.
Het lijkt mij niet logisch dat ik een We Connect abonnement moet afsluiten om gebruik te maken van Andriod Auto icm App Connect.

Mogelijk zegt het jullie iets.
We connect kon ik bv in de VW Navigatie adressen zoeken via Google of routes via de We connect app doorsturen naar de VW Navigatie.
Je hebt ook een apart menu in de display en daar kon de nieuws/sport lezen. Voor mij overbodig en mis het niet.
Wat ik wel mis is de Mijn VW app maar dat is je vraag niet :) .

Ik gebruik zelf een Google Pixel 6 draadloos via een dongle omdat mijn MIB2 niet draadloos en werkt perfect heb geen enkel probleem draadloos/bedraad. Welke telefoon heb je, en heeft deze Android 11 of hoger?
Jij hebt de MIB3 en heeft standaard draadloos App connect.
Je kunt proberen om Android Auto helemaal te verwijderen van je telefoon, opnieuw opstarten en opnieuw te installeren. En ook je telefoon uit VW App connect te verwijderen via het menu fabrieksinstellingen en dan aangeven dat je alleen App-connect terug wil zetten naar Fabrieksinstellingen. En daarna dan alles opnieuw installeren.
Er waren wel wat issues met maps en spotify las ik en Google heeft dit opgelost met een nieuwe versie, dacht AA app 7.2.

Laat maar even weten of dit je probleem heeft opgelost wat betreft AA icm AC.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: HansH
@Cruz dank voor je tips! Ik heb een Samsung S10e met Android 12 en las dat er inderdaad meer problemen zijn met Google AndriodAuto (AA) icm Volkswagen AppConnect (AC) en dat het mogelijk verholpen gaat worden met een nieuwe versie van AA.

Ik heb je tips gevolgd en Android auto van mijn telefoon verwijderd (de updates althans want het is een systeemapplicatie die je niet kunt verwijderen), de telefoon opnieuw opgestart en AA opnieuw geïnstalleerd. Dit lijkt te werken omdat GoogleMaps en andere apps nu weer zichtbaar zijn in de AC functie van de auto. Alleen als ik AA op mijn telefoon open zonder dat er verbinding is met AC zie ik echter Googlemaps en andere apps er weer niet meer tussen staan dus het is nog niet helemaal verholpen. Ik hoop dat het met een nieuwe versie van AA opgelost gaat worden want daar zit volgens mij het probleem.
Omdat ik de WeConnect functie (voorheen MyVolkswagen) toch niet gebruik heb ik die ook van mijn telefoon verwijderd en niet meer geïnstalleerd.

Ik blijf in de auto nog wel een probleempje houden met de bluetooth (BT) telefoonverbinding. De verbinding is er wel en ik kan ook bellen maar de auto zegt dat er geen verbinding is en geeft ook een streep door het signaalsterkte icoon terwijl ik op mijn telefoon een goed signaalsterkte heb en ook kan bellen.
 
Volkswagen  Polo 6  1.0 TSI (95 pk) 
@Cruz dank voor je tips! Ik heb een Samsung S10e met Android 12 en las dat er inderdaad meer problemen zijn met Google AndriodAuto (AA) icm Volkswagen AppConnect (AC) en dat het mogelijk verholpen gaat worden met een nieuwe versie van AA.

Ik heb je tips gevolgd en Android auto van mijn telefoon verwijderd (de updates althans want het is een systeemapplicatie die je niet kunt verwijderen), de telefoon opnieuw opgestart en AA opnieuw geïnstalleerd. Dit lijkt te werken omdat GoogleMaps en andere apps nu weer zichtbaar zijn in de AC functie van de auto. Alleen als ik AA op mijn telefoon open zonder dat er verbinding is met AC zie ik echter Googlemaps en andere apps er weer niet meer tussen staan dus het is nog niet helemaal verholpen. Ik hoop dat het met een nieuwe versie van AA opgelost gaat worden want daar zit volgens mij het probleem.
Omdat ik de WeConnect functie (voorheen MyVolkswagen) toch niet gebruik heb ik die ook van mijn telefoon verwijderd en niet meer geïnstalleerd.

Ik blijf in de auto nog wel een probleempje houden met de bluetooth (BT) telefoonverbinding. De verbinding is er wel en ik kan ook bellen maar de auto zegt dat er geen verbinding is en geeft ook een streep door het signaalsterkte icoon terwijl ik op mijn telefoon een goed signaalsterkte heb en ook kan bellen.
Goed om te horen, heb je ook App connect gereset in de BC van je auto? Maar als het werkt dan werkt het :)

Wat betreft AA op je telefoon zonder verbinding met AC is bij mij ook dat ik geen apps etc zie, ik kom dan gelijk in het settingsmenu van de app.
Opzich ook logisch dat het niet werkt want je hebt geen verbinding met je auto (AC) . De app AA is alleen voor gebruik met AC.
AA voor telefoonschermen heeft Google er ook uitgehaald, voorheen wat is dit wel zo, dan had je een AA aangepaste versie op je telefoonscherm.

Als je dit wilt omdat je in een auto zit die geen AA heeft dan moet je deze AA voor telefoonschermen van Google gebruiken, dan heb je wel maps etc geschikt voor AA telefoonschermen
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Goed om te horen, heb je ook App connect gereset in de BC van je auto? Maar als het werkt dan werkt het :)

Wat betreft AA op je telefoon zonder verbinding met AC is bij mij ook dat ik geen apps etc zie, ik kom dan gelijk in het settingsmenu van de app.
Opzich ook logisch dat het niet werkt want je hebt geen verbinding met je auto (AC) . De app AA is alleen voor gebruik met AC.
AA voor telefoonschermen heeft Google er ook uitgehaald, voorheen wat is dit wel zo, dan had je een AA aangepaste versie op je telefoonscherm.

Als je dit wilt omdat je in een auto zit die geen AA heeft dan moet je deze AA voor telefoonschermen van Google gebruiken, dan heb je wel maps etc geschikt voor AA telefoonschermen
@Cruz wederom dank voor je aanvulling! Voor wat betreft het zien van apps in AA op de telefoon bedoel ik de apps die zichtbaar zijn in de AA instellingen "Launcher aanpassen". Daar kan je apps in- en uitschakelen en verplaatsen die dan op het scherm van je auto zichtbaar zijn in AC. Voorheen zag ik in de Launcher van AA bv GoogleMaps (GM) staan maar die is daar nu weg en ik kan GM ook niet meer toevoegen.

Ik las het artikel van Tweakers maar begrijp dat dat voornamelijk gaat over het gebruik van AA op de telefoonzelf. Dat werkt bij mij al niet meer, alleen via het AC scherm in de auto. Ik heb de gehele autoradio naar de fabrieksinstellingen terug gezet dus ik neem aan de AC daarmee ook gereset is.
 
Volkswagen  Polo 6  1.0 TSI (95 pk) 
@Cruz wederom dank voor je aanvulling! Voor wat betreft het zien van apps in AA op de telefoon bedoel ik de apps die zichtbaar zijn in de AA instellingen "Launcher aanpassen". Daar kan je apps in- en uitschakelen en verplaatsen die dan op het scherm van je auto zichtbaar zijn in AC. Voorheen zag ik in de Launcher van AA bv GoogleMaps (GM) staan maar die is daar nu weg en ik kan GM ook niet meer toevoegen.

Ik las het artikel van Tweakers maar begrijp dat dat voornamelijk gaat over het gebruik van AA op de telefoonzelf. Dat werkt bij mij al niet meer, alleen via het AC scherm in de auto. Ik heb de gehele autoradio naar de fabrieksinstellingen terug gezet dus ik neem aan de AC daarmee ook gereset is.

Aha ja ik heb daar geen last van, bij mij kan ik in de launcher alles aanpassen en ook staat Google Maps er in. Maar via AC heb je wel Google Maps begreep ik uit je vorige post.

Er is wel een bug las ik voor sommige gebruikers van AA: https://www.androidplanet.nl/nieuws/google-maps-android-auto-bug/
Ik heb zelf een Google Pixel 6 telefoon en nergens last van ik heb versie 7.2.620124-release.
Je kunt misschien nog het cache en opslag wissen (via settings-> apps-> AA -> opslag en cache.

Of deze versie er op zetten versie: 7.2.620134 van 14/2 (gisteren)
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Aha ja ik heb daar geen last van, bij mij kan ik in de launcher alles aanpassen en ook staat Google Maps er in. Maar via AC heb je wel Google Maps begreep ik uit je vorige post.

Er is wel een bug las ik voor sommige gebruikers van AA: https://www.androidplanet.nl/nieuws/google-maps-android-auto-bug/
Ik heb zelf een Google Pixel 6 telefoon en nergens last van ik heb versie 7.2.620124-release.
Je kunt misschien nog het cache en opslag wissen (via settings-> apps-> AA -> opslag en cache.

Of deze versie er op zetten versie: 7.2.620134 van 14/2 (gisteren)
Ik zie GoogleMaps de ene keer wel in het scherm van AC en later weer niet...Het blijft rommelen. Ik heb nu de gegevens en cache van AA op mijn telefoon gewist dus ik ga het nog een keer proberen. Mocht dat niet lukken probeer ik AA versie 7.2.620134 te installeren. Ik heb nu ook versie 7.2.620124. Vrijdag heb ik een afspraak bij de VW dealer om de verplichte radio-updates te installeren dus die oplossing staat nog open.
Dank voor je tips!!

Update: Net weer een poging gedaan. Na het wissen van de cachegegevens in AA op mijn telefoon heb ik de telefoon (met usb kabel) aangesloten in de auto en ja hoor...alles werkte weer, zowel met usb kabel als draadloos. Alle beschikbare AA apps (ook GoogleMaps) weer zichtbaar op het AC scherm in de auto en in de AA app op de telefoon maarrr..... Na de rit heb ik de motor uitgezet, even een hapje gegeten en weer gecheckt of alles nog werkt....niet dus!! Telefoon wederom met usb kabel aangesloten en ook nu weer niet alle apps (o.a GoogleMaps) beschikbaar in zowel de AA app en op het AC scherm. Bijzonder dat dit gebeurt 20 minuten nadat het goed heeft gewerkt. :triumph:
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6  1.0 TSI (95 pk) 
Het lijkt erop dat de problemen zijn verholpen. Uiteindelijk zit het 'm toch in Android12 als veroorzaker van de bugs.
Vorige week was er een update van Android 12 en tegelijk updates voor AndroidAuto (AA) en GoogleMaps (GM). Nu bleek wel dat GM was gestopt (gedwongen) wat mogelijk komt door de update naar Android12. Als je GM dan weer inschakeld werkt alles in AA ook weer naar behoren. Volgens de VW dealer waren er wel nog probemeen met de bluetooth verbinding in de auto maar bij een volgende update is dat, als het goed is, ook verholpen.
 
Volkswagen  Polo 6  1.0 TSI (95 pk) 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!