Middelste knop afstandbediening

Daar zou het voor kunnen zijn ja, t plaatje staat er ook op.
Volgens mij is het 'gewoon' een standaard VW sleutel, die 3 knoppen heeft, kostte blijkbaar teveel omn sleutel met 2 knoppen te maken ;)

Bij mijn weten is dit om de achterklep los van de overige deuren te ontgrendelen (bijv bij even snel inladen van boodschappen), maar bij mij heeft de knop ook geen functie en volgens mij is t überhaupt geen optie geweest op de Polo?
Het is in ieder geval niet zo dat hij automatisch openspringt oid ;)
 
Bij mij werkt het wel op de 9N (de 9N3) nog niet geprobeerd, knopje wel een paar seconden inhouden/ drukken . ontgrendelen alleen achterklep. Doe je de klep dicht gaat ie ook meteen vergrendelen. weet niet zeker volgens mij standaard op de highline.
 
bij het inbouwen van mijn universele (Niet VW) setje had ik ook de optie om de accesoires draad van het setje ergens op aan te sluiten. Misschien dat er bij het VW setje dezelfde optie aanwezig is maar gewoonweg niet aangesloten? (Ik heb er zelf voor gekozen om de accesoiresdraad niet aan te sluiten en heb hem uit de kabelboom gesloopt voor ik 'm liet inbouwen)
 
Ik heb ook n klapsleutel met afstandsbediening. Als ik op de middelste knop druk gaat alleen de achterklep open. Als ik op de openen kknop druk gaat alleen de bestuurderskant open. Als ik twee keer op openen druk gaat de bestuurders- en passagierskant én de achterklep open.
 
edwinlai zei:
Bij mij werkt het wel op de 9N (de 9N3) nog niet geprobeerd, knopje wel een paar seconden inhouden/ drukken . ontgrendelen alleen achterklep. Doe je de klep dicht gaat ie ook meteen vergrendelen. weet niet zeker volgens mij standaard op de highline.

Ahaa, zou dat de truc zijn, de knop ingedrukt houden? Ga t van het weekend gelijk uitproberen! Vond t altijd wel vreemd dat er een functie onder leek te zitten, omdat het LEDje op de sleutel wel gaat branden als je de knop indrukt..


Roy78 zei:
Ik heb ook n klapsleutel met afstandsbediening. Als ik op de middelste knop druk gaat alleen de achterklep open. Als ik op de openen kknop druk gaat alleen de bestuurderskant open. Als ik twee keer op openen druk gaat de bestuurders- en passagierskant én de achterklep open.

Dat is waarschijnlijk n 6R? ;)
 
Niet in te stellen nee :) Maar je hebt van de Sirocco veren voor op je achterklepdempers:

06022010105-225x300.jpg


Daar zou hij al een stukje mee los moeten komen. Daarna is het een kwestie van sterkere Gasdrukveren/dempers ;) (hou er wel rekening mee dat hij dan natuurlijk ook beduidend lastiger dicht te doen is en hij sluit bij mij al zo slecht :( )

Ook wel geinig, heb mn Polo hier niet staan, dus geen idee of dit bij oons ook mogelijk zou zijn:

http://www.youtube.com/watch?v=7ua-6Mcw ... r_embedded
 
Die veren plaats je op het 'dunnere' gedeelte van de veer (zit geloof ik boven aan de klep vast) en vervolgens zakt het vanzelf tegen het dikke deel aan.

Het idee is dat deze veren de dempers door hun dode punt heen drukken (de dempers zijn zo gebouwd dat ze in volledig ingedrukte toestand (als de kofferbakklep gesloten is) geen druk uitoefenen. Door deze veren zou hij wat kunnen openspringen, waarna de dempers het overnemen.

!! Ik heb geen idee of het bij de Polo ook werkt hoor, hij moet natuurlijk echt ontgrendelen en niet alleen van slot gaan. Bovendien weet ik niet of de dempers sterk genoeg zijn en kan er bij sterkere dempers eventueel schade aan de klep optreden.. !!

Onderdelennummer heb k helaas niet, ze zijn van de Sirocco 3, misschien dat je er wat mee kan..
 
Die veertjes kan je er zo tussen zetten, gewoon het kopje van je gasveer afdraaien veer ertussen kopje erop en klaar. Maar dan zijn je veren nog niet sterk genoeg. Ik heb er nu van 50kg ps inzitten en die duwen de klep met gemak omhoog maar helaas niet dat eerste stukje.
 
PoloBas zei:
Die veertjes kan je er zo tussen zetten, gewoon het kopje van je gasveer afdraaien veer ertussen kopje erop en klaar. Maar dan zijn je veren nog niet sterk genoeg. Ik heb er nu van 50kg ps inzitten en die duwen de klep met gemak omhoog maar helaas niet dat eerste stukje.

Toevallig ff met de meet over gehad met jou maar ik vind die van jou te hard openspringen na het dooie stuk zeg maar, ben bang dat dit op den duur schade veroorzaakt.
 
T nadeel van zo'n hard openspringende klep vind ik dat jij erop bedacht bent. Maar als iemand anders m opendoet die er geen rekening mee houdt heeftie m tegen zn kin..

Heb een automatisch (per knopdruk) openspringende klep wel overwogen, maar toen ook bedacht wat er gebeurd als er een keer te weinig ruimte is voor de klep (parkeergarage oid).. Dat kost je als het verkeerd wil n nieuwe ruit/klep of in ieder geval spuitwerk..
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!