Mercedes Benz A-Klasse 2012 Model

KYC

Nieuw lid
2,027
0
0
Nou Gisteren was het dan zover!!!
de prijzen zijn gelanceerd op de Mercedes Benz website...

ik moet zeggen dat ik toch wel lichtjes teleurgesteld ben in de prijzen...instapmodel 28.995 euro is gewoon teveel als je dat nu vergelijkt met de oude A-klasse
Ik vind hem nog steeds mooi maar als ik hem moet configureren zoals ik hem wil hebben (Sowieso met AMG Sport pakket en Ambition pakket) dan kom je al gauw op 34-35k uit voor 3k meer heb je een C-klasse Coupé fonkel nieuw!! (Offerte die ik ooit kreeg van C-klasse was 38.576 euro inclusief Navi/Avantgarde etc)

Natuurlijk kun je ook gewoon de Style of de Urban kiezen...maar dat spoilerpakket van AMG is velen malen dikker dat je spijt gaat krijgen als je dat niet neemt Stick Out Tongue

Wat vinden jullie van de auto + Prijzen? RIP OFF? ...ik wil hem eigenlijk niet vergelijken met de 1-Serie of A3...maar veel doen dat wel...is dit echt wel een offensief op de 1-serie/A3 klasse?
 
Zeker een hele mooie wagen! Echter was deze prijs natuurlijk wel deel te verwachten. In vergelijking is er niets over van de oude A-klasse. Zet ze maar eens naast elkaar, het enige dat ie nog heft van zijn voorganger is de naam maar verder is het een totaal andere auto. Oftewel een auto die betere kan concureren met de BMW 1serie, waar ie ook voor gebouwd is denk ik terwijl de oude A-klasse meer met een oude renault scenic vergeleken kon worden,

Al met al een dure wagen, maar hadden we anders verwacht van mercedes-benz? Had niet verwacht dat je zo'n premium merk onder de 20k of er net boven hebt.

Nieuwe A-Klasse AMG
Mercedes_A_Klasse_A45_AMG_ori.jpg

BMW 1serie
2012-BMW-1-Series-60.jpg

En nog even om een helder beeld te krijgen van de voorganger van de nieuwe A-Klasse
mercedes-benz-a-klasse-210-evolution-automaat-amg-optic-1081366-3.jpg
 
Nou Gisteren was het dan zover!!!
...ik wil hem eigenlijk niet vergelijken met de 1-Serie of A3...maar veel doen dat wel...

Waarom wil je hem niet vergelijken met de 1 serie of A3? Je moet niet langer meer denken aan de oude A klasse, maar een totaal nieuwe insteek waarbij alleen een naam die ze eerder gebruikt hebben hergebruiken. Als je de prijzen vergelijkt ligt het ook wel in lijn met het huidige, De A3 is iets goedkoper dan de A klasse, zelfde als bv de A4 en de C klasse dat hebben.

Ik weet nog niet of ik de A klasse nu echt mooi vind of niet, maar mooiER is het in ieder geval dan die vorige generaties die geheel terecht hiervoor zijn vergeleken met een renault scenic ;)
 
@Maik: Dat plaatje van de BMW 1 is nog de oude 1-serie (het zogeheten "hangbuikzwijn"). De huidige 1 ziet er zo uit (van de zijkant minder lelijk dan de oude, van achteren lelijker dan de oude IMHO):

cgi2011bmw1series5door7765_2-1.jpg
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
de grootste bottleneck is de prijs idd...al is de auto ook wel gericht op de wat jongere generatie...

maar had ik het anders verwacht? nee van Mercedes Benz verwacht je altijd absurde prijzen (ook bij 1 Serie en de A3 die zo belachelijk duur is).
IS die nieuwe 1-serie zoveel langer geworden ten op zichte van de oude 1 serie :O :O :O?!?!

Mercedes garage gaf trouwens wel aan dat er binnenkort introductiepakketten komen dat het wat voordeliger maakt (dus eventjes wachten met bestellen!) want alles wat op de MB site staat is natuurlijk VOLLE MEP...je moet het echt van de pakketjes en aanbiedingen hebben
 
bent het helemaal met jullie eens,hele mooie auto..echter als je naar het verschil tussen de Mercedes A en Mercedes B kijkt,kan je nog beter kiezen voor een B ( vanaf prijs 27.000 ) en dat is best een ruime auto.

Maar ja,dat is natuurlijk ieder zijn smaak...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!